Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av denne telefonen... knirker bare jeg ser på den, føles billig, LG's ui er jo ikke noe særlig.. (bruker custom rom basert på cyanogenmod)

 

Tror dere den vil få samme UI som G3 om en stund? hadde jo vært en liten bedring iallefall :p

 

http://www.greenbot.com/article/2367683/lg-g3-rom-ported-to-all-g2-variants-with-4k-video-recording-in-tow.html

 

G3 port til G2, skal legges inn i kveld, ser bra ut :)

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som har opplevd at volumet plutselig dropper?

 

Trodde først det var pga trykk da jeg hadde den i lomma under løping, men selv da jeg løp med den i hånda opplevde jeg at volumet sank to hakk to ganger i løpet av løpeturen.

 

Skjedde også før jeg begynte. Hadde headset koblet til, men ingen lyd. Da plutselig gikk ringevolumet helt til bunns.

 

Hadde det vært fordi pga touch i lomma hadde det vært greit, men at det skal skje helt uprovosert er jævlig irriterende.

 

Noen erfaringer her?

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt med min G2 på fjelltur uten mobildekning i 5 dager, og er følgende erfaringer rikere:

 

1. Mobilen bruker så godt som ikke batteri når den er i flymodus: Fra mandag til fredag hadde batteri-indikatoren bare såvidt beveget seg nedover. Da hadde jeg skrudd av mobilen første dagen, men ellers brukt den som kamera nå og da (ikke hele tiden, da jeg hadde med et ordentlig kamera for det meste), og klokke.

 

2. Ang. det å bruke den som klokke, har jeg funnet ut en liten finurlighet når man er utenfor dekning: Da jeg skrudde av telefonen og senere på igjen uten dekning dagen etterpå, sto klokka på det samme som da jeg skrudde den av. Det virket ikke som om klokka oppdaterte seg basert på maskinvareklokka? Den var da satt til å justeres automatisk mot nett. Jeg måtte skru av dette, og sette tiden manuelt. Går ut fra at dette var en bug, for klokka må vel gå når telefonen er av også.

Endret av Lars667
Lenke til kommentar

Har hatt LG G2 siden release og er enda fornøyd med min.

 

Observasjoner etter snart ett års bruk:

 

Positivt:

Min er omtrent like fin, nesten ingen slitasje, bruker ikke cover/skjermfilm men bruker mobilveske.

Meget god batteritid, få konkurrenter på det området enda, til og med nye G3 har ikke like god batteritid.

Perfekt størrelse, stor skjerm i lite skall.

God UI.

Rask, lite treghet i menyer

God dekning, mange smarttelefoner jeg har hatt har slitt med signalstyrke litt utfor allfarvei, denne er blant de absolutt beste jeg har hatt.

 

Negativt:

Kameraet kan ta uklare bilder innimellom, kan måtte ta 2-3 bilder for å få ett som er perfekt, men da er bildet meget bra.

Ikke plass til minnekort! Har ikke hatt plass til så mye musikk som jeg gjerne vil ha med de 32Gb som er innebygget.

Bakdekselet knirker litt, men har blitt vant til det etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd kameramodden som gir 4k-video og noe bedre nattbilder?

Jepp, fungerer knall! :)

 

Det var godt å høre. Brukte du APKen eller den litt mer kompliserte varianten? Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det, får mobilen om et par dager kjøper den mye pga kameraet. Synes du bildene ble noe bedre? Ser han skriver at han har kutta ned på kompresjon, noe som fører litt litt større bilder og mulignes litt tregere prosessering (men det er verdt det om kvaliteten blir bedre).

Lenke til kommentar

Jeg solgte G2'n til fordel for en Nexus 5 for noen uker siden, men har nå bestilt en ny G2. Var og kikket på G3'n og syntes den var fin (trodde den skulle føles større). Det nye UI'et er åpenbart flottere, men jeg lever greit med det gamle da det ikke har vært noe å utsette på funksjonaliteten. Skjermen på G3 var fin, men ikke nok til å oppgradere da jeg ikke bytter lang batteritid mot høyere specs. Første gangen jeg kjøper en "utgått" modell. Var utrolig happy med G2'n til tross for litt knirking og plastic fantastic. Jeg fant i hvert fall ingen fullgode alternativer, selv nesten ett år etter release (kjøper av prinsipp ikke Samsung; http://www.vanityfair.com/business/2014/06/apple-samsung-smartphone-patent-war).

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har prøvd kameramodden som gir 4k-video og noe bedre nattbilder?

Jepp, fungerer knall! :)

 

Det var godt å høre. Brukte du APKen eller den litt mer kompliserte varianten? Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det, får mobilen om et par dager kjøper den mye pga kameraet. Synes du bildene ble noe bedre? Ser han skriver at han har kutta ned på kompresjon, noe som fører litt litt større bilder og mulignes litt tregere prosessering (men det er verdt det om kvaliteten blir bedre).

 

 

Fulgte med custom ROMen jeg bruker atm (CloudyFlex)

Har egentlig ikke sammenlignet kvaliteten.. men bilder/video ble iallefall ikke dårligere :)

Endret av FurrFoxer
Lenke til kommentar

Jeg solgte G2'n til fordel for en Nexus 5 for noen uker siden, men har nå bestilt en ny G2. Var og kikket på G3'n og syntes den var fin (trodde den skulle føles større). Det nye UI'et er åpenbart flottere, men jeg lever greit med det gamle da det ikke har vært noe å utsette på funksjonaliteten. Skjermen på G3 var fin, men ikke nok til å oppgradere da jeg ikke bytter lang batteritid mot høyere specs. Første gangen jeg kjøper en "utgått" modell. Var utrolig happy med G2'n til tross for litt knirking og plastic fantastic. Jeg fant i hvert fall ingen fullgode alternativer, selv nesten ett år etter release (kjøper av prinsipp ikke Samsung; http://www.vanityfair.com/business/2014/06/apple-samsung-smartphone-patent-war).

kjøpte selv g2 2 ganger
Lenke til kommentar

Det kjipe med Nexus er batterilevetida. synes det er tragisk at ikke google legger inn noen form for strømsparingsopsjon. Synes strømsparingsappene der ute har lite for seg og. Testa CM på min gamle S3 og selv med diverse strømsparing holdt aldri telefonen mer enn 2 dager med lett bruk. Med stock TW var jeg oppe i 6 dager med samme bruk...

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at volumet plutselig dropper?

 

Trodde først det var pga trykk da jeg hadde den i lomma under løping, men selv da jeg løp med den i hånda opplevde jeg at volumet sank to hakk to ganger i løpet av løpeturen.

 

Skjedde også før jeg begynte. Hadde headset koblet til, men ingen lyd. Da plutselig gikk ringevolumet helt til bunns.

 

Hadde det vært fordi pga touch i lomma hadde det vært greit, men at det skal skje helt uprovosert er jævlig irriterende.

 

Noen erfaringer her?

Det er jævlig rart, jeg har akkurat samme problemet og det starta igår.. Jeg satte meg på gressklipperen (sitteklipper ftw) og skulle ha musikk, og den skrudde seg bare mer og mer ned..

 

Tror jeg må evt. sende den i retur til mpx altså, trener jo med den flere ganger i uka og det går ikke uten musikk for å si det mildt.

Lenke til kommentar

I det siste har jeg ikke klart å få kontakt med tlf fra PC via USB. Telefonen tar lading, men jeg får ikke melding om PC-tilkoblingsalternativer på telefon, og LG pc suite ser ikke telefonen. Kan det være noe galt med USB-porten på tlf, tro? Har prøvd på flere PC-er, og restartet telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...