Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!

Anbefalte innlegg

*

Hvis du bruker det orginale flip-dekselet er det helt klart en reklamasjonssak. Jeg skal prøve å kreve ny telefon, da jeg ikke har tid til å vente en måned på å få skjermen byttet.

Basert på hvilket grunnlag skulle dette være en reklamasjonssak?

Hverken riper, generell slitasje eller andre selvforsynte skader går under reklamasjonsretten eller garantien for den sak skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*

Hvis du bruker det orginale flip-dekselet er det helt klart en reklamasjonssak. Jeg skal prøve å kreve ny telefon, da jeg ikke har tid til å vente en måned på å få skjermen byttet.

Basert på hvilket grunnlag skulle dette være en reklamasjonssak?

Hverken riper, generell slitasje eller andre selvforsynte skader går under reklamasjonsretten eller garantien for den sak skyld.

forbrukerkjøpsloven

§ 15.Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

Coveret er ikke egnet til bruk på en LG G2, hvis skjermen skjemmes/ødelegges av coveret.

Dette er soleklart reklamasjonssak. Man kan ikke selge tilbehør som ødelegger telefonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Coveret er ikke egnet til bruk på en LG G2, hvis skjermen skjemmes/ødelegges av coveret.

Dette er soleklart reklamasjonssak. Man kan ikke selge tilbehør som ødelegger telefonen.

Det er jo selvsagt ikke coveret som har laget ripen i skjermen, men f.eks et sandkort som har havnet i mellom, noe man ikke kan skylde på hverken cover eller telefon for. Igjen, riper regnes som slitasje og ikke en feil eller mangel på produktet, samt at coveret ikke stiller noen garanti for at telefonen ikke kan få riper dersom man bruker det.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt ikke coveret som har laget ripen i skjermen, men f.eks et sandkort som har havnet i mellom, noe man ikke kan skylde på hverken cover eller telefon for. Igjen, riper regnes som slitasje og ikke en feil eller mangel på produktet, samt at coveret ikke stiller noen garanti for at telefonen ikke kan få riper dersom man bruker det.

Det er faktisk coveret som er skyld i det fordi den har en metallramme rundt vinduet som ligger inn mot glasset. Drtte ghør at sand gnisser mellom metallrammen og glasset. En slik dårlig løsning må man kunne klage på. Ser på tråder i andre forum også at folk har dratt tilbake og levert telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg kan tilføye at jeg i dag dro tilbake til elkjøp med min telefon. Fikk ny uten diskusjon, og pengene tilbake for flipcoveret. Har bestilt både skjermbeskytter og cover på ebay nå:)

Var ripene dine veldig synlige eller måtte du se etter i sterkt lys?
Ripene var relativt godt synlig vil jeg påstå. Jeg så dem ikke da jeg så rett på skjermen, men når jeg så dem fra siden var de ganske synige. Han på returavdelingen hadde ikke vært borti lignende, men at de fikk ta en evt krangel med importøren. Endret av wguard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...