Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

Jeg må bare spørre litt mer jeg, fikk plutselig mer penger enn jeg forventet idag, så nå skal telefonen bestilles ;) Tenkte å vente for å se om prisnedgang etter Samsung S5 og G Pro 2 lansering neste uke, men litt for utålmodig.

 

Er selve telefonen skikkelig svart? Sånn at rammen rundt skjermen og rammen på telefonen går i ett? Hvis de ikke gå i ett kan jeg likeså velge hvit, men det irriterer meg at rammen rundt skjermen på G2 er så mye tykkere enn alle andre telefoner. Ville heller valgt tykkere kant rundt, enn rammen.. T.o.m. min urgamle samsung s2 har jo mindre ramme.

 

Telefonen er så svart som svart er, og skjermen er noe blankere. Hvis du er ute etter at disse skal gå i ett kan du like greit velge hvit. Rammen er helt sort, men skjermen er blankere, så de går ikke i ett.

 

Og når det kommer til ramme: Jeg skjønner helt ærlig ikke hva det er du prater om her, beklager altså.

 

Se denne linken:

 

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Samsung-Galaxy-S-II,LG-G2/phones/5106,7969

 

Hvor er det du har fra at rammen på g2 er så mye større enn s2? Noe av det beste med g2 er jo nettopp det at rammen rundt skjermen er svært liten, noe som fører til at skjermen kan være stor tiltross for liten fysisk størrelse på telefonen. Eller misforstår jeg deg nå?

 

 

Da har du nok misforstått meg hele veien ja.

Jeg mener den "kanten/rammen" som er på skjermen, helt ytterst, før skjermen slutter. Du ser det veldig godt på hvite telefoner, og jeg sitter her med en LG Gpad også som har merkbart tykk kant. Se bildet her, det er den sorte kanten som går rundt hele skjermen. Altså ikke kanten på telefonen, men selve skjermen.

 

*snip*

AH, ok. Da er jeg litt mer med på hva du snakker om, sorry.

 

Se dette bildet, er fra test på amobil, og der er det ikke noe kant synlig hvertfall, det er det forøvrig heller ikke på min. Det bildet du linket til så nesten "kunstig" ut.

 

Edit: Noen andre her som har hvit g2 og ser denne kanten? Hvis den faktisk er sånn så er dette helt utrolig stygt hvertfall..

 

Ser forøvrig i samme test fra amobil på sistesiden at den hvite versjonen de har avbildet har den samme ekle rammen. Snodig.

 

skjerm.488x464!.jpg

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

AH, ok. Da er jeg litt mer med på hva du snakker om, sorry.

 

Se dette bildet, er fra test på amobil, og der er det ikke noe kant synlig hvertfall, det er det forøvrig heller ikke på min. Det bildet du linket til så nesten "kunstig" ut, merkelige greier..

 

 

Det er faktisk så ille på min hvite gpad også, så derfor jeg er skeptisk mot hvit G2. Ser ut som det er samme tykkelsen enda telefonen er mindre enn paden. Og den kanten der er mindre på alle andre telefoner, sitter her med både en S2 og en S3. Det er eneste grunnen til at jeg ønsker sort telefon, ellers foretrekker jeg helt klart hvit. ;)

 

Tror jeg går fort sort, så slipper jeg å irritere meg over dette ;) Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

 

 

AH, ok. Da er jeg litt mer med på hva du snakker om, sorry.

 

Se dette bildet, er fra test på amobil, og der er det ikke noe kant synlig hvertfall, det er det forøvrig heller ikke på min. Det bildet du linket til så nesten "kunstig" ut, merkelige greier..

 

 

Det er faktisk så ille på min hvite gpad også, så derfor jeg er skeptisk mot hvit G2. Ser ut som det er samme tykkelsen enda telefonen er mindre enn paden. Og den kanten der er mindre på alle andre telefoner, sitter her med både en S2 og en S3. Det er eneste grunnen til at jeg ønsker sort telefon, ellers foretrekker jeg helt klart hvit. ;)

 

Tror jeg går fort sort, så slipper jeg å irritere meg over dette ;) Takk for svar forresten!

 

Ja, den ser jeg klart og tydelig. Den rammen ødelegger jo for helhetsfølelsen av telefonen, merkelig at ingen har påpekt dette her før..

 

Gå for sort ja, på min telefon er det hvertfall ikke noen tydelig kant rundt selve skjermen. :)

Lenke til kommentar

Hva slags utstyr bruker dere for feks å jogge med en så stor telefon? Bruker edmondo etc for gps og sporing når jeg jogger eller går tur med bikkja, i sommer som var så slet jeg med galaxy s3'n som da ble for stor. Kanskje man må tilbake til barndommen og finne noe ala rumpetaske.... :p

 

Hva med sportsarmbånd? Belkin har slike til mange telefoner, ellers finner du nok greie slike på ebay/dx.com.

Lenke til kommentar

Ja, den ser jeg klart og tydelig. Den rammen ødelegger jo for helhetsfølelsen av telefonen, merkelig at ingen har påpekt dette her før..

 

 

Gå for sort ja, på min telefon er det hvertfall ikke noen tydelig kant rundt selve skjermen. :)

 

Ja den er helt grusom, derfor Gpaden går i retur også. Det er jo rett og slett en ramme av død skjerm, synes absolutt hele tiden, tom når skjermen er av, men da legger man ikke merke til den. Grusomt irriterende når man ser film/surfer på nett etc..

 

Men nuh er sort bestilt ;) Gleder meg som en unge!

 

 

Hva slags utstyr bruker dere for feks å jogge med en så stor telefon? Bruker edmondo etc for gps og sporing når jeg jogger eller går tur med bikkja, i sommer som var så slet jeg med galaxy s3'n som da ble for stor. Kanskje man må tilbake til barndommen og finne noe ala rumpetaske.... :p

 

Hva med sportsarmbånd? Belkin har slike til mange telefoner, ellers finner du nok greie slike på ebay/dx.com.

 

 

Blir ikke det "tungt" på armen med en så stor telefon? Jeg er ikke så høy, har korte armer og et sånt sportarmbånd dekker nesten hele overarmen min. Skulle ønsker de kom med sånne som ble festa rundt midjen/hofta.

Lenke til kommentar

 

Ja, den ser jeg klart og tydelig. Den rammen ødelegger jo for helhetsfølelsen av telefonen, merkelig at ingen har påpekt dette her før..

 

 

Gå for sort ja, på min telefon er det hvertfall ikke noen tydelig kant rundt selve skjermen. :)

 

Ja den er helt grusom, derfor Gpaden går i retur også. Det er jo rett og slett en ramme av død skjerm, synes absolutt hele tiden, tom når skjermen er av, men da legger man ikke merke til den. Grusomt irriterende når man ser film/surfer på nett etc..

 

Men nuh er sort bestilt ;) Gleder meg som en unge!

Huff, utrolig bedritent.. Kan tenke meg det er noe dritt når man ser på film ja.

 

Gratulerer med ny telefon hvertfall, fortell gjerne om førsteintrykk osv når du har fått den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ikke det "tungt" på armen med en så stor telefon? Jeg er ikke så høy, har korte armer og et sånt sportarmbånd dekker nesten hele overarmen min. Skulle ønsker de kom med sånne som ble festa rundt midjen/hofta.

 

 

 

 

Jeg har ikke brukt slikt før, men venter på en fra dx.com (kan jo ta sin tid...)

 

Ser det er veldig mange som trener i slikt på treningssenter, i alle former og fasonger.

 

Spibelt kan nok være mer i retning av det du ser etter. http://www.spibelt.com/products

 

Har ingen erfaring med produkter derfra men har plukket opp navnet på nett. (Reddit-tråd som diskuterte slike tilbehør til N5)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

Blir ikke det "tungt" på armen med en så stor telefon? Jeg er ikke så høy, har korte armer og et sånt sportarmbånd dekker nesten hele overarmen min. Skulle ønsker de kom med sånne som ble festa rundt midjen/hofta.

 

 

 

 

Jeg har ikke brukt slikt før, men venter på en fra dx.com (kan jo ta sin tid...)

 

Ser det er veldig mange som trener i slikt på treningssenter, i alle former og fasonger.

 

Spibelt kan nok være mer i retning av det du ser etter. http://www.spibelt.com/products

 

Har ingen erfaring med produkter derfra men har plukket opp navnet på nett. (Reddit-tråd som diskuterte slike tilbehør til N5)

 

 

Var ikke så dumt det der nei! :) Men om jeg skal ha noe som ikke har gjennomsiktig lomme så burde det være enkelt å ta den frem for å se på skjermen. Som sagt bruker jeg mobil med gps for å se hvor langt jeg har løpt, og for å finne frem i lysløypene her (haha). De over og ikke minst underarms-holderne man finner på ebay er jo geniale, men jeg klarer ikke se for meg at det funker med en så stor mobil.

 

Prøvde å jogge med S3'n i lomma på ei hettejakke en gang, men halvveis uti turen spratt den ut og landa oppå en stein og knuste skjermen.... Lovte egentlig meg selv å aldri kjøpe så stor mobil igjen, når jeg da gjør det nå må jeg ihvertfall sørge for beskyttelse mot sånt.

Lenke til kommentar

Var ikke så dumt det der nei! :) Men om jeg skal ha noe som ikke har gjennomsiktig lomme så burde det være enkelt å ta den frem for å se på skjermen. Som sagt bruker jeg mobil med gps for å se hvor langt jeg har løpt, og for å finne frem i lysløypene her (haha). De over og ikke minst underarms-holderne man finner på ebay er jo geniale, men jeg klarer ikke se for meg at det funker med en så stor mobil.

Prøvde å jogge med S3'n i lomma på ei hettejakke en gang, men halvveis uti turen spratt den ut og landa oppå en stein og knuste skjermen.... Lovte egentlig meg selv å aldri kjøpe så stor mobil igjen, når jeg da gjør det nå må jeg ihvertfall sørge for beskyttelse mot sånt.

 

 

Er vel bare å teste... hvis du har tålmodighet kan du få en fra DX for en lav pris. (betalte vel ca 35 kr for min)

 

Nå er ikke jogging helt min greie, men ser flere som trener på senteret med f. eks. S4.

 

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Knall telefon dette. Oppgraderte i går fra en Sony Ericsson K310i (no joke), og bortsett fra at batteriteknologien henger 10 år etter alt annet synes jeg den er helt kanon. Skjermen er stor nok til at jeg klarer å skrive på den, noe jeg ikke har fått til på mindre smarttelefoner til tross for relativt feminin håndstørrelse. Det tok meg kanskje 15 minutter å bli kjent med hvordan alt henger sammen mtp. OS og oppsett, så da må vel iOS som påstås å være enklere være for bestemødre.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Knall telefon dette. Oppgraderte i går fra en Sony Ericsson K310i (no joke), og bortsett fra at batteriteknologien henger 10 år etter alt annet synes jeg den er helt kanon. Skjermen er stor nok til at jeg klarer å skrive på den, noe jeg ikke har fått til på mindre smarttelefoner til tross for relativt feminin håndstørrelse. Det tok meg kanskje 15 minutter å bli kjent med hvordan alt henger sammen mtp. OS og oppsett, så da må vel iOS som påstås å være enklere være for bestemødre.

Hei, bare nysgjerrig her, men har du altså aldri hatt en smarttelefon før?

 

Knall at du er fornøyd ihvertfall. Og dette med at iOS skal være enklere kan ikke forsvares lengre nei, det er rett og slett bare tull fra Apple-leiren :)

Lenke til kommentar

Hei, bare nysgjerrig her, men har du altså aldri hatt en smarttelefon før?

 

Knall at du er fornøyd ihvertfall. Og dette med at iOS skal være enklere kan ikke forsvares lengre nei, det er rett og slett bare tull fra Apple-leiren :)

 

 

Stemmer. Har aldri hatt behov for det ettersom jeg har tilgang på PC nesten 24/7. Den eldgamle telefonen begynte å streike nylig, og mtp. alle appene som kun finnes til telefoner/brett og at mp3-spilleren er omtrent 10 år gammel var smarttelefon det greieste. Pluss for overraskende god lyd i de medfølgende pluggene, faktisk såpass bra at jeg kan bruke dem på toget.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min LG G2 igår. Førsteinntrykket er at det er en helt grei telefon. Jeg fikk dessverre ingen wow-følelse, med unntak fra kameraet. Det må jeg si er knallbra! Har ikke prøvd å filme enda, så vet ikke hvordan det er med autofokus under film.

Meldingsappen er super, første gang jeg ikke føler for å bytte den ut på en mobil. Mobilen er kjapp som fy, men jeg merker lagging når jeg går ut fra feks chrome, og appdraweren var det siste jeg var inne i, da tar det 2-3 sekunder før den lastes inn med apper.

 

Var i utgangspunktet superfornøyd med skjermen, den er klar og god, og flyter opp i glasset som nevnt i testen. Men så hadde jeg den ved siden av gpaden min, og ser at det er STOR forskjell i temperaturen på skjermen. Gpaden har mye varmere (gyllent) preg i skjermen, og sånn sett ser det ut som amoled på G2 (!). Testet til slutt ved siden av GPaden fra LG, Htc One x og Galaxy S3. Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal si at skjermen har blåskjær i seg, eller om det er den som er kritthvit i forhold til de andre. For meg ble dette en liten skuffelse, da jeg går bort fra Samsung nettopp fordi jeg synes blåskjær i amoled gjør det vondt å lese fra skjermen. (Ebøker) Gpaden skulle jeg jo returnere på angrefrist siden jeg måtte ha ny mobil, men nå ble jeg brått usikker.

 

Tok den tom til en Expert-butikk og sammenlignet med Note 3, som faktisk har varmere preg i skjermen. Kan noen forklare meg hvordan dette har skjedd? Jeg elsket jo skjermen på min Gpad fordi den ikke var "kald", så ble ganske skuffa.

 

Angående batteritiden så er jeg ikke sikker enda. Den stod på 70% da jeg fikk den, etter fire timer var den nede i 25%. La den på lading, og det tok 1 time og 25 min før den var fulladet. (Skulle ikke det skje på en halvtime? Uansett MYE bedre enn andre telefoner jeg har hatt!)

Nå har den hatt 14 timer på batteri, det står igjen 70% nå. Åtte timer har vært natt, hvor jeg ikke har brukt den. Synes det er litt rart at skjermen bare står for 18% av batteribruken, den burde vel vært på minst det dobbelte? Android-system er 12%, Android OS 11%, standby 10%, inaktiv telefon 9%.

 

Ellers så fikk jeg et deksel igår jeg kjøpte billig fra ebay (link) . Det er ikke den beste kvaliteten, men det fungerer helt supert og sitter godt på. Ikke minst har det magnet på siden også, sånn at flippen faktisk henger der den skal.

 

Lyden i telefonen er forresten knall som andre har nevnt, øreproppene har super lyd i forhold til andre propper. Men jeg skulle gjerne hatt mindre gummi-dotter på de, ble litt skuffet over at det ikke fulgte med alternativer.

 

Savner flere innstillinger på led-varselet, men skal tukle litt med Light Flow, og se om jeg får til noe der. Er første telefonen jeg har hatt hvor jeg ikke umiddelbart får ønske om å roote og bytte ROM ihvertfall, og det er et stort pluss. :) Må bare bli enig med meg selv om hva jeg mener om skjermen før jeg bestemmer meg helt sikkert for å beholde den.

Lenke til kommentar

Jeg synes skjermen er veldig behagelig, ikke spessielt kald i det hele tatt. Utrolig bildekvalitet og svært gode farger, ingen tegn til blåskjær. 70% lysstyrke foresten.

 

Batteritiden din virker unormalt kort. Jeg sjekka nettopp min etter at den har ligget over natten, 8 timer og den har ikke gått ned 1%. Pleier vanligvis gå minst 3-4 dager før jeg må lade den, og da pleier jeg å lade på 30-40%. Har du wifi eller mobildata på? Andre ting på som kan trekke strøm?

 

Det med hurtiglading er vel at de første 30% går på en halvtime eller noe sånt? Den skal ikke lade til fullt på en halvtime hvertfal.

 

Jeg har enda ikke roota min, synes den fungerer veldig bra slik den kom etter at man får roa ned UIet til LG litt. Det eneste som gjør at jeg blir litt frista til å roote er software-knappene nede, kommer borti home-knappen alt for ofte når jeg bruker tastaturet. Det ligger veldig nært space-tasten, blandt annet.

Lenke til kommentar

Jeg synes skjermen er veldig behagelig, ikke spessielt kald i det hele tatt. Utrolig bildekvalitet og svært gode farger, ingen tegn til blåskjær. 70% lysstyrke foresten.

 

Batteritiden din virker unormalt kort. Jeg sjekka nettopp min etter at den har ligget over natten, 8 timer og den har ikke gått ned 1%. Pleier vanligvis gå minst 3-4 dager før jeg må lade den, og da pleier jeg å lade på 30-40%. Har du wifi eller mobildata på? Andre ting på som kan trekke strøm?

 

Det med hurtiglading er vel at de første 30% går på en halvtime eller noe sånt? Den skal ikke lade til fullt på en halvtime hvertfal.

 

Jeg har enda ikke roota min, synes den fungerer veldig bra slik den kom etter at man får roa ned UIet til LG litt. Det eneste som gjør at jeg blir litt frista til å roote er software-knappene nede, kommer borti home-knappen alt for ofte når jeg bruker tastaturet. Det ligger veldig nært space-tasten, blandt annet.

Enig med deg her, men igjen, jeg er glad i anonyme farger og slikt, og hele hjemskjerm oppsettet mitt er basert rundt svart/hvitt, så for meg spiller det ikke store rollen uansett. Kaldt er kinda det jeg har gått for :p Har 50% lysstyrke her.

 

Batteritiden min er lik som din. Er ofte at jeg har gått opp mot 5-6 dager uten lading hvis jeg ikke bruker mobilen, med andre ord veldig veldig bra i mine øyne.

 

Jeg bruker forøvrig Nova Launcher, med "tiny white icon pack", og minimalt med animasjoner og slikt. Veldig rent, minimalistisk og "clean". Ingen widgets forøvrig. Det med home knappen var et stort problem på min tidligere 4X HD, men på G2'en har det vel skjedd et par ganger maks.

 

Hadde vært kult om folk hadde lastet opp bilder av hjemskjermen(e) sine og, skal gjøre det så snart jeg kommer meg hjem! Artig å se hvordan folk har satt opp telefonene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...