Gå til innhold

Kva for ein prosessor er det mest futt i?

g_man123

Anbefalte innlegg

Som topic seier, kva for ein prosessor av desse to er det mest futt i?

P4 2,4 og AMD XP 2500+?

Det mest interessante er ytelseforskjeller etter overklokking med vanlig luftkjøing. Det er også mykje snakk om AMD-mhz og Intel-mhz.. Kva er eigentleg forskjellen? Berre sjå testar her på sida, XP 2600+ med sine 2083mhz har betre ytelse enn P4 2,4 på 2400 mhz, og XP 2800+ slår P4 3,06 i somme testar, sjølv om P4 3,06 er raskast samla sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå for xp2500

eller vil HyperT på intelchippene ofte komme godt med,

men jeg kjører selv xp25@xp28 på 53-54C ved load, og det med en vifte som rolig kjører 1850 rpm

kjempe fornøyd, prisen traff meg godt, faktisk så var prisen mer eller mindre hele grunnen til innkjøp av denne cpuèn

Lenke til kommentar

begge er vel egentlig veldig overklokke vennlige..

se på prisen..

mener forskjellen ligger for det meste der.. :wink:

Pentiumen vil jeg allikevel tro yter mest.. men om den yter mere (prisytelsesmessig) får man jo selv bestemme. den er jo tross alt nesten dobbelt så dy der pentiumen..

Lenke til kommentar

Hmm, de to du refererer til er de to mest overklokkingsvennlige prosessorene du kan skaffe deg i dag, så jeg egentlig ikke helt sikker på hvilken som er best. Jeg vet at 2500+ går til 2400Mhz med luft og 2.4Ghz til 3.6 eller noe slikt, med vannkjøling. Med luft er jeg ikke sikker. Men jeg er ganske sikker på at i forhold til prisen så er 2500+ den beste, da den koster 800kr for tiden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...