Gå til innhold

Hvilken hardisk til Windows 7 ?

Anbefalte innlegg

Hei er litt rusten i faget og tenkte jeg kunne stille noen spørsmål her inne. Har kjøpt diverse komponenter og skal installere 2 stk hardisker, (Samsung 840 EVO SSD 120 GB og Western Digital Red 3 TB og lurer på hvilken HDD jeg bør installere Windows 7 på, regner med SSD jobber mye fortere, men vet ikke om der er andre hensyn en bør ta og om all annen programvare også bør installeres på samme HHD ? Håper noen kan gi noen gode tips. Hvordan partisjonere man SSD i to partisjoner og hvordan tar en speilkopi av C partisjon med Windows for slik senere å kunne ta en rask gjenoppretting/tilbake-speiling fra denne når den blir treig som alle Windows baserte blir med tiden ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS på SSD er å anbefale ja, slik jeg har det installerer jeg program og spill med lang lastetid på SSD, mens mindre krevende program og spill får plass på en vanlig 7200rpm hdd.

Enkelt og greit, program som leser og henter mange filer -> SSD

program du bruker mye og vil ha nytte og glede av hastigheten ->SSD

Resten legger du på HDD

Har aldri vært flink til å ta backups, lagrer de viktigste dokumenter og bilder i sky samt på en stor HDD/ekstern HDD, så formaterer jeg bare hele pc'en hvis det skulle trenges med tiden.

Bruker da bare å laste ned Win 7 og booter fra USB, så slipper man å ha CD liggende, kun Nøkkelen lagret i skylagring (Dropbox/GoogleDrive).

Men det er sikkert noen som fyller inn avspeiling og backup etter meg i tråden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...