istintaq Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg begynner å få visdomstenner, og som dere vet så er det dr**vondt. Har gått 3 dager med store smerter. Og det er mest venstre tanna som er verst. Det er så vondt at jeg begynner å få vondt i halsen også. Har spurt mange om råd, men de aner ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen her som kan gi meg noen kjerringråd? Jeg skal legge meg snart og jeg gruer meg. Vet dere hvor lenge smertene varer? Takk for svar :-) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Ibux + Paracet i kombo fungerer utmerket mot "vanlig" tannpine,men vet ikke om det fungerer mot "voksesmerter". Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hvitløk og nellik er jo gamle kjerringråd for dette. Mos det gjerne sammen og legg det rundt tanna. Et annet kjerringråd er å ta opp problemet med en tannlege. Dårlig ernæring vil f.eks kunne krympe skjelettet slik at det blir problemer med tannstillingen, og dette er vanskelig å gjøre noe med i etterkant. Viser det seg at det er for trangt i munnen kan du få operert bort tanna. Lenke til kommentar
istintaq Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Okey, takk for svar. Skal prøve det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Tannleger kan også skrive ut resept på sterkere midler hvis smertene blir for ille. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Skaff nellikspiker. Tygg på det en stund. Smaker riktignok høgg, men det fungerer. Endret 15. oktober 2013 av Militant Bærplukker Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Nellikpulver er bedre. Fukt en fing slik at pulveret fester seg, plaser det så der du har betennelse\vondt. Det er muligens ubehagelig, men det demper\fjerner smerten etter en lten stund. Endret 15. oktober 2013 av WaterMarked Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvis det er tannkjøttet det gjør vondt i kan du kjøpe Dentinox på apoteket. Det er egentlig beregnet på babyer som får tenner, men funker på voksne også. Bare smør litt på der det gjør vondt. Blir litt nummen og smaker ikke så godt, men er bedre enn å ha vondt. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Om du ikke har fått beskjed om annet bør du evt. vurdere å bestille time hos tannlegen. Jeg fikk en betennelse i tannkjøttet som ikke ville vekk og dro for å sjekke det. Fikk beksjed om at tannen måtte opereres ut, og at jeg bør trekke de resterende tre visdomstennene innen jeg er 30... Lenke til kommentar
istintaq Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Jag kom fra tannlegen nettop. De sa at jeg hadde fått infeksjon rundt visdomstanna. Nå må jeg gå med pencilin i 1 uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå