AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hei, Jeg er 20 år gammel, har trang forhud så jeg kan ikke trekke forhuden over penishodet. Jeg kan heller ikke ta på hodet (har aldri kunnet det), fordi det gjør så jævlig vondt! Jeg har sett tråder her og andre steder med flere som har problemer med trang forhud, men har aldri lest om at de, som meg, ikke kan ta på penishodet fordi det gjør så vondt. Derfor spør jeg nå, er det noen med erfaringer? Jeg har vært hos urolog en gang, og fikk beskjed om å begynne å vaske meg bedre nedentil i første omgang og prøve å trekke den over hodet regelmessig - men når jeg prøvde å vaske hodet, fikk jeg røde prikker på hodet og det svei og var sykt vondt! (Husk at jeg alltid har hatt det slik)! What to do? Jeg er frustrert og lei meg over dette nå, i en alder av 20.... Anonymous poster hash: 67870...9b7 Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Bruker du egnet såpe når du vasker deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Ja, bruker Asan mild hygienesåpe....... Blir helt gæren av dette ass :-( - TS Anonymous poster hash: 67870...9b7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Du sier det gjør vondt å ta på penishodet - kan det være fordi det er "overfølsomt"?Har du forsøkt å bruke litt olje e.l. når du tar på det - så det ikke skal bli så tørt? Kan forøvrig nevne at jeg ble operert for trang forhud da jeg var omtrent på din alder. Inngrepet var overraskende fort gjort og ble fort bra igjen, og jeg kunne ærlig talt ikke forstå hvorfor jeg hadde venta så lenge med å gjøre det. Før operasjonen hadde jeg også et veldig følsomt penishode, men dog ikke så følsomt som ditt. Merka god forskjell på følsomheten (redusert "ømhet") etter en tid når det hadde blitt litt mer "herda" Anonymous poster hash: f72d6...44c Anonymous poster hash: f72d6...44c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Du sier det gjør vondt å ta på penishodet - kan det være fordi det er "overfølsomt"? Har du forsøkt å bruke litt olje e.l. når du tar på det - så det ikke skal bli så tørt? Kan forøvrig nevne at jeg ble operert for trang forhud da jeg var omtrent på din alder. Inngrepet var overraskende fort gjort og ble fort bra igjen, og jeg kunne ærlig talt ikke forstå hvorfor jeg hadde venta så lenge med å gjøre det. Før operasjonen hadde jeg også et veldig følsomt penishode, men dog ikke så følsomt som ditt. Merka god forskjell på følsomheten (redusert "ømhet") etter en tid når det hadde blitt litt mer "herda" Anonymous poster hash: f72d6...44c Anonymous poster hash: f72d6...44c Jeg har tenkt at kanskje omskjæring kunne vært en god løsning. Hva tror du? Er redd det vanlige inngrepet for å åpne forhuden ikke vil føles nok liksom. Hva tenker du? Har dessverre ikke veldig stor penis heller, rundt 12cm erigert tilstand, 13cm omkrets. Håper virkelig dette kan løse seg snart, får jo ikke gjort noe med penisen min føler jeg. Har forøvrig prøvd å væte hodet med feks glidemiddel, men det er fremdeles like vondt og ubehagelig... :-( - TS Anonymous poster hash: 67870...9b7 Lenke til kommentar
MrArbeidsledig Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 du har runka for lite.ta tiden til hjelp. når jeg var yngre var det vondt for meg og pga over følsomhet. men det blir bedre stol på meg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 du har runka for lite.ta tiden til hjelp. når jeg var yngre var det vondt for meg og pga over følsomhet. men det blir bedre stol på meg Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har runker for lite - er 20 år, har vært driftig sånn sett i mange år. Men jeg runker uten å trekke forhuden over hodet, og kommer ikke i kontakt med hodet - fordi det som sagt gjør så jæææklig vondt... - TS Anonymous poster hash: 67870...9b7 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Gå til lege. Jeg gjorde det og har ordna meg time på sykehuset for å gjort noe med min trange forhud. Lenke til kommentar
MrArbeidsledig Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 ts det vil gå over stol på meg Gå til lege. Jeg gjorde det og har ordna meeg time på sykehuset for å gjort noe med min trange forhud. ikke helt hva trådstarter lurte på men.. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Han bør fortsatt ta en tur til legen. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Du trenger ikke å gå med dette. Oppsøk fastlegen din og be om å få henvisning til sykehus for behandling. Ettersom det er vondt, kan det tenkes at du også har betennelse i forhuden. Du trenger høyst sannsynlig bare et snitt i forhuden for å gjøre den videre, og ikke full omskjæring. Det er fort gjort. Du blir kanskje litt øm noen dager, men er snart i full vigør. Lykke til . Endret 15. oktober 2013 av hermosa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 What to do? Jeg er frustrert og lei meg over dette nå, i en alder av 20.... Anonymous poster hash: 67870...9b7 Jeg foreslår du skaffer deg en ny time hos urolog og sier at det ikke har bedret seg. Så tar du det derfra. ikke helt hva trådstarter lurte på men.. Og til MrArbeidsledig, som tydeligvis ikke er helt inneforstått med dette: Det var så absolutt et svar på TS sitt spørsmål "what to do?". Og noen har rett og slett så trang forhud at et lite kutt eller annen behandling kan være bra å gjennomføre for å øke kvaliteten på sexlivet. Anonymous poster hash: 11263...e0d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Er du 110% sikker på at du ikke blander overfølsomhet og det vonde?Å klå under forhuden er ikke akuratt noen god følelse. Anonymous poster hash: 86f5e...da2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Hypersensitiviteten går vekk av seg selv etter du har fått løsna på forhuden. Gå til legen. Mest sannsynlig trenger du ikke å operere en gang Anonymous poster hash: d2c49...37c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har tenkt at kanskje omskjæring kunne vært en god løsning. Hva tror du? Er redd det vanlige inngrepet for å åpne forhuden ikke vil føles nok liksom. Hva tenker du? Har dessverre ikke veldig stor penis heller, rundt 12cm erigert tilstand, 13cm omkrets. Håper virkelig dette kan løse seg snart, får jo ikke gjort noe med penisen min føler jeg. Har forøvrig prøvd å væte hodet med feks glidemiddel, men det er fremdeles like vondt og ubehagelig... :-( - TS Anonymous poster hash: 67870...9b7 Jeg fikk spørsmålet om omskjæring eller "bare" et snitt, og valgte det siste - mest fordi jeg jo kunne velge omskjæring senere en gang om det ble aktuelt. Hos meg har det fungert utmerket - forhuden ble fint utvidet, og jeg har ikke blitt plaget med for mye "løshud" som jeg har hørt noen andre har opplevd etter et snitt. Men når det er sagt, tror ikke jeg hadde angra om jeg hadde valgt omskjæring heller. Er også enig med andre at følsomheten nok vil reduseres betraktelig når hodet blir mer eksponert for klær etc når forhuden er fiksa Anonymous poster hash: f72d6...44c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 ts det vil gå over stol på meg Du er seriøst, alvorlig dum! TS har noe som heter Fimose, og det er som å håpe på å vinne i lotto om man håper det skal bli bedre av seg selv. Det blir i 99% av tilfellene bare verre og verre, gjerne jo mer aktiv man er sexuelt. Det er ikke farlig og kan ikke ødelegge noe permanent, men det er plagsomt og går ikke over av seg selv. Mange får beskjed om å smøre seg med kortisonkrem, bruke en sprøyte (uten kanyler såklart) for å sprute vann inn under forhud for å rense osv og at dette kan hjelpe. Men det er bare tull. Hos de aller aller aller fleste MÅ man gå gjennom en operasjon. Det at du kan sitte her og si "ts det vil gå over stol på meg" er derfor helt utrolig. Satan å dum du egentlig er!! @TS: Gå til fastlegen din, fortell han/hun at du har fimose og ønsker en henvisning til urolog. Urolog vil kunne lage to forskjellige typer snitt for å utvide. Den mest valgte metoden er å lage et snitt fra undersiden for best mulig utseende. Men dette krever en del kompetanse og erfaring å få fint, så om du får en studenturolog som skal gjøre det kan det ser stygt ut senere. Men aldri noe problem å fikse. Ellers kan du ta en omskjæring, da blir resultatet fint uansett da dette er veldig enkelt. Urologen vil, uavhengig av metode, rense utstyret ditt og bedøve det med en sprøyte i selve hodet. Men slapp av, dette gjør ikke særlig vondt. Som oftest er det verre å ta blodprøve i armen. Deretter vil han snitte i henhold til hvilken operasjon du ønsker, og til slutt sy igjen. Du vil kunne hovne litt opp i noen dager, men det er til å leve med uten særlige smerter når du holder deg i ro. Etter omtrent 2 uker kan du begynne å være seksuelt aktiv igjen, på et langt bedre plan Håper dette hjelper deg videre Anonymous poster hash: 5d9d8...861 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Du er seriøst, alvorlig dum! TS har noe som heter Fimose, og det er som å håpe på å vinne i lotto om man håper det skal bli bedre av seg selv. Det blir i 99% av tilfellene bare verre og verre, gjerne jo mer aktiv man er sexuelt. Det er ikke farlig og kan ikke ødelegge noe permanent, men det er plagsomt og går ikke over av seg selv. Mange får beskjed om å smøre seg med kortisonkrem, bruke en sprøyte (uten kanyler såklart) for å sprute vann inn under forhud for å rense osv og at dette kan hjelpe. Men det er bare tull. Hos de aller aller aller fleste MÅ man gå gjennom en operasjon. Det at du kan sitte her og si "ts det vil gå over stol på meg" er derfor helt utrolig. Satan å dum du egentlig er!! @TS: Gå til fastlegen din, fortell han/hun at du har fimose og ønsker en henvisning til urolog. Urolog vil kunne lage to forskjellige typer snitt for å utvide. Den mest valgte metoden er å lage et snitt fra undersiden for best mulig utseende. Men dette krever en del kompetanse og erfaring å få fint, så om du får en studenturolog som skal gjøre det kan det ser stygt ut senere. Men aldri noe problem å fikse. Ellers kan du ta en omskjæring, da blir resultatet fint uansett da dette er veldig enkelt. Urologen vil, uavhengig av metode, rense utstyret ditt og bedøve det med en sprøyte i selve hodet. Men slapp av, dette gjør ikke særlig vondt. Som oftest er det verre å ta blodprøve i armen. Deretter vil han snitte i henhold til hvilken operasjon du ønsker, og til slutt sy igjen. Du vil kunne hovne litt opp i noen dager, men det er til å leve med uten særlige smerter når du holder deg i ro. Etter omtrent 2 uker kan du begynne å være seksuelt aktiv igjen, på et langt bedre plan Håper dette hjelper deg videre Anonymous poster hash: 5d9d8...861 Innlegget ditt er fullt av feil. For det første er det helt vanlig at fimose går over av seg selv, en god del over 50% av tilfellene om jeg husker rett, og for det andre er operasjon nødvendig i ytterst sjeldne tilfeller. Ofte blir det bedre med seksuell aktivitet. Som regel er steroidsalver i stand til å løse problemene med god margin, og her snakker jeg av erfaring. Mulig du snakker om tilstanden utelukkende hos voksne, men det gjør ikke det du skriver mer korrekt av den grunn. Vennligst gå litt inn i deg selv før du kaller andre idioter. Anonymous poster hash: d2c49...37c Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Innlegget ditt er fullt av feil. For det første er det helt vanlig at fimose går over av seg selv, en god del over 50% av tilfellene om jeg husker rett, og for det andre er operasjon nødvendig i ytterst sjeldne tilfeller. Ofte blir det bedre med seksuell aktivitet. Som regel er steroidsalver i stand til å løse problemene med god margin, og her snakker jeg av erfaring. Mulig du snakker om tilstanden utelukkende hos voksne, men det gjør ikke det du skriver mer korrekt av den grunn. Vennligst gå litt inn i deg selv før du kaller andre idioter. Anonymous poster hash: d2c49...37c Det er meget mulig du har rett. Uansett er det bedre for TS å gå til lege enn å spekulere på et forum. Dette har jeg aldri forstått, hvorfor folk spør andre på et forum hva de tror kan være i veien, som har med helse å gjøre. Det kan ingen gi sikre svar på. Man må gå til lege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå