hkg Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har nettopp anskaffet meg en swiftech mcw50 gpu-kjøler og har litt problemer med å koble den til waterchill-settet mitt. Når jeg har koblet WC-slangene til kjøleren, ved hjelp av hurtigkoblingene, drypper det nemlig litt fra kjøleren. Jeg har prøvd mange forskjellige ting for å få det helt tett, uten suksess. Jeg bruker forresten ikke de slangeinnsatsene som følger med, pga. at de var forbannet harde å få inn i de mildt sagt stive WC-slangene. Kan dette være kjernen til problemet? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er nok kjernen til problemet ja. Smør litt syrefri vaselin på de og press de inn. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 prøv å press slangen på de slangeinnsatsene! hvis det er veldig hardt så varmer du slangen først! er slangen for stor bruker du en slangeklemmer! Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Funke ikkje med slangeklemme på slangen hvis an e for stor iallefall. De ska jo tross alt heilt inn i kjøleren. Lenke til kommentar
hkg Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 ******. Nå knakk den ene slangeinnsatsen når jeg skulle putte den i... Kan jeg ikke bruke en overgang eller en slags nippel inn i hurtigkoblingene på kjøleren, og deretter feste slangen til niplene ved hjelp av slangeklemmer? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Knakk! sikker på at du har rett størrelse på slangen din eller? http://www.swiftnets.com/products/mcw50.asp# Lang ned på denne siden har de bilde av noe nippelsaker som du stapper inni. Om noen fører den i norge derimot. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Stikk til en rørlegger, og spør etter støttehylser for kobberrør. De er egentlig laget for akkurat samme formål - nemmelig og stive av røret, eller slangen i dette tilfelle slik at det ikke komprimeres. Ta med en bit av slangen slik at du får rett dimensjon. Men jeg har mine mistanker om at Swiftech og WC slanger ikke har samme utvendig dimensjon. Har du skjekket dette? Egentlig er WC slangene laget for slike koblinger uten at du trenger ekstra hylse. Derfor var det litt rart at du ikke får det tett. Får du slangen helt i bunn av koblingen? Er jo viktig det også. Lenke til kommentar
hkg Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg får slangene helt i bunn av koblingen ja, og i forholf til koblingen sitter de bra. Det er derimot lenger inn hvor hurtigkoblingene slutter at det lekker, tror jeg. Der er det nemlig hull direkte i alu. som slangene skal gjennom. Bestiller noen slangeinnsatser, tygon slanger og kanskje noen nippler fra MP. Da må det vel gå i orden... Lenke til kommentar
wanvik Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er tygon som også går under navnet "swiftech-slanger" ja? Jeg har begge deler i mitt system, og som Artic sa, ytre diameter er IKKE lik på disse slangene.. Jeg hadde litt problemer med å få det helt tett på pumpa mi med de nye slangene, men det ble bra til slutt! du får vel kjøpt nipler hos microplex som du kan sette i den blokka, og som passer til waterchill-slangene, men det blir sikkert billigere å dra til en rørlegger (hvor du bl.a slipper frakt), de har sikkert det du trenger også Lenke til kommentar
hkg Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg tenker jeg kjøper to av disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=JGPI251616S + noen tygon slanger. WC-slangen fra radiator til gpu er nemlig i korteste laget... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 hehe, har akkuratt satt sammen min... Jeg brukte de overgangene, det fungerte fint. Njaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå