Quisten Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei, jeg er en fattig student som trenger en portabel pc som jeg kan leke med .... jeg har funnet èn laptop i _min_ prisklasse: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.a....aspx?plid=1495 men jeg vet at celeron betyr elendig cpu, men er det verdt det? pc`n skal brukes til å utvikle grafikk, software ( også kalt demoer ). Bør jeg kjøpe den (selv om cpu suger?) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 4200rpm hhd og 3.8kg er ikke akkurat bra specs. Celeron er ikke det beste nei, men man får jo bare kjøpe det prisen tillater. Men tror jeg hadde lett litt lengre, burde vel finne en bedre bærbar til 10laken. Vet ikke om noen selv desverre. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er faktisk ganske bra, du får jo ati9000 64mb på en bærbar "billig" pc til 10000kr, det er ikke værst! Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvis du skal bruke rundt 10000kr. så ville jeg ha sett på dell 500m. Denne begynner vel på rundt 10000 og er en mye bedre maskin enn den du linket til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har ikke den integrert grafikkort da? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tundra er en bra maskin men koster 3000 ekstra. 2 minus med maskinen er integrert grafikk og skjermen (XGA, maks 1024). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jo, men så er CPU sinnsykt mye bedre! pluss at den er mye lettere enn 3.8kg (hvilket var abnormt tungt da, selv for en med desktop CPU i??) men så er det grei skjerm på den (bra oppløsning til størrelsen, ikke en sucky 1024x768 eller no) gfx kortet er jo bra! 20GB disk er lite, men du får det du betaler for 256MB ram er litt lite, du burde iallefall vurdere å sette inn en ekstra 256MB brikke (evt. kjøpe en SO-DIMM DDR brikke fra komplett å sette inn selv, muligens billigere...?) det er ikke diskettstasjon, men det trenger du ikke heller... for 9999kr er det ett godt kjøp vil jeg tro, med mindre den ser heselig ut (er ikke bilde der?) eneste som trekker ned på pc'en er det faktum at den er TUNG og at det er celeron CPU...men til den prisen bør du kunne leve med det...(jeg ville foretrukket en P4 1.6ghz istedet for den Celeronen, eller no, men men, du får ikke alt her i livet du tenker kanskje at i underkant av 4 kilo ikke er så mye, du skal tross alt ikke bære den såååå mye? feil! vekta og bråk på vifta kommer kanskje ikke til å bry deg så mye den første uka/mnd. men etter det Lenke til kommentar
duda Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 er en grei pc det syns jeg, men likte meget meget dårlig at den var så sinnsyk tung. pluss at det er celeron, men det vet du jo allerede. men som sagt celeron prossessor er ikke verdens stilleste, så du får det du betaler for. kommer garantert til å høre vifta for å si det sånn. syns også at 256ram idag er litt lite på en bærbar, foretrekker minimum 512. du kan jo sjekke litt omkring på nettet om du klarer å finne en med mobile prossessor til kanksje lik pris hvis du er heldig, eller legge på rundt 2000 og få en litt bedre maskin. men som sagt har du en grense så har du en grense ikke noe å gjøre med det da. men jeg vil nok tro at du kan få en bedre maskin for kanskje 2 lapper til hvis du er heldig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 http://www.dinside.no/php/art.php?id=88560 Lenke til kommentar
Quisten Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg er BØR ha sxga og et godt skjermkort, ikke noe dritt, neh, jeg får lete mer, jeg tror jeg kan gå opptil 11k, *skrape sammen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå