Oddybody Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har problemer med Live via WIFI om dagen. Når jeg springer i f.eks BF3 begynner jeg plutselig der jeg var for 3 sekunder siden, og sånn kan det gå i loop i minutter før jeg kommer meg noen vei (tyder på dårlig kontakt med server). Dette er bare ved WIFI. Alt fungerer helt fint ved bruk av kabel. Jeg har 20/1 nettverk, så burde ikke være noe problem. Så nettopp at MS anbefaler 3/5 for å få "sertifisert" opplevelse, men 5 mb/s i upload høres merkelig ut. Jeg har hatt dette problemet før, men det forsvant etter at jeg gikk gjennom noe av det under. Følgende er prøvd -Port forwarding av 80, 88, 3074, 1863 og 53 -Med og uten statisk IP -Restartet router uendelig mange ganger -Prøvd forskjellige spill -Da jeg hadde problemer sist ringte jeg NextGenTel, noe som ikke førte noen vei -Masse annet Takker for alle innspill Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det viktigste er jo signalstyrken, prøv å mål den ved å koble til trådløst nett med mobilen/laptopen rett ved der Xboxen er kobla opp. Kan også være signalforstyrrelser, men det er vel mindre sannsynlig. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Full signalstyrke på XBOX, mobil og PC. Mulig det med forstyrrelser... Har tenkt på å endre frekvens, men routeren jeg har nå støtter ikke dette. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvilken trådløse ruter har du? Hvor mange enheter er tilkoblet denne trådløse ruteren? Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Inteno 5668B fra nextgentel. Har prøvd å bruke kabel til en netgear router for så å bruke denne til WIFI, men ingen forskjell. Har som regel 2x mobil og 2x pc koblet til. Har sjelden nedlasting på linjen, men ofte streaming fra netflix ol (hakket da ingen andre enheter var koblet til også). Ikke noe som kveler linjen. Endret 15. oktober 2013 av Oddybody Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Hvilken netgear-ruter? Inteno 5668B er ikke akkurat en racer over trådløst. Endret 15. oktober 2013 av Alastor Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Har reist offshore nå, så har ikke modellnavnet. Er nok ikke highend. Kjøpte den for 500,- for 7 år siden tror jeg. Får 16/1 mb/s på speedtest.net ved bruk av wifi på både pc og mobil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hastighet kontinuerlig har null å si i forhold til gaming, der handler alt om hvor mye forskjellig den klarer å gjøre. Kjøp deg en ny trådløs ruter i prisklasse opp mot 1000,-, gjerne en Linksys, og gjør et nytt forsøk med dette . Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Må nok prøves. Heller det enn å trekke 20 m nettverkskabel opp til 3. etg Takker for tips Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Om det er så stor avstand, så kan jeg evt anbefale å prøve powerline, altså å kjøre nettverket via strømnettet. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Sjekk for pakketap osv, kan bruke http://www.pingtest.net og http://www.speedtest.net Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Xboxen står rett over routeren i etasjen over, så er ca 4-5 m i luftlinje. Trebygning. Har full signalstyrke. Men skal prøve linken for pakketap Edit: har prøvd speedtest.net mange ganger. Ingen beskjed om pakketap. Jeg har hatt oppsettet i 3 år (muligens noe jeg burde nevnt i førsteposten ), og bare hatt problemer en gang før nå. Endret 18. oktober 2013 av Oddybody Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Har nå fått Linksys EA6700 i hus, og satt den opp. Alt fungerer greit foreløpig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå