oslo72 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg var i slaget nå... ASUS skriver også (påpeker at jeg fremdeles ikke vet hva slags kort du har - men antar mange av svarene gjelder ulike kort": Does?A7N8X Deluxe allow you to boot from?SATA hard drive? SATA HDDs have a higher priority than IDE devices. Thus, if you install OS in SATA HDDs, system will automatically boot up from SATA HDDs. You don't have to set up anything in BIOS settings. ****************** Dette fikk meg til å tenke på oppsettet at CD-ROM'en din. Sikker på at du har satt jumpere riktig på den? Kan det være at den venter på BOOT fra CD-rom - eller leter etter Master/Slave på IDE-kabelen? Problemet ditt trenger jo ikke være nødvendigvis S-ATA-disken, men derimot ATA-kontrolleren. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nok et utklipp: I can't understand the meaning of "IDE configuration" item in BIOS setup. Do I need to change the setting according to which O/S I am using? You can just leave the setting as default. The default setting allows you to use legacy O/S on Parallel ATA ports only, and fully supports native OS. Please set "Onboard IDE Operate Mode" to be "Compatible mode", and select the ports you want to use if you need to use legacy OS on Serial ATA port. Please note that ICH5 supports a maximum of four devices using legacy OS. Lenke til kommentar
danielc Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Men dette er ikke problemområdet her... Du må lese hele tråden gutt! Det som er problemet er at Bofur og min sin PC bruker omtrent 1min(!) fra den står på "Verifying DMI Pool Data" til Windows splashen kommer opp. Drivere til å få installert selve Windows har vi, og har vi også brukt, selvsagt. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hva slags ASUS-kort har du? Fant følgende på ASUS FAQ-side: Jeg har Asus A7N8X-Deluxe rev 2.0 altså N-Force 2 ultra Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Nok et utklipp: I can't understand the meaning of "IDE configuration" item in BIOS setup. Do I need to change the setting according to which O/S I am using? You can just leave the setting as default. The default setting allows you to use legacy O/S on Parallel ATA ports only, and fully supports native OS. Please set "Onboard IDE Operate Mode" to be "Compatible mode", and select the ports you want to use if you need to use legacy OS on Serial ATA port. Please note that ICH5 supports a maximum of four devices using legacy OS. Dete vet jeg men dette gjelder intel 875/865 kort Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 HAR dere prøvd mitt råd?: First: Floppy Sec: Hdd0 Trd: cd-rom -Sånn jeg har forstått det::: Deres pc stanser i lang tid ved dmi pool data :-? -Mener å ha rett her :wink: DMI pool data er det som kommer før altså alt det der som står over "verifying DMI pool data" - og der den stopper er ved boot, !den søker etter boot hdd`en deres! Dere skriver firts boot device er scsi og sek .... og nedfor der står det :: Enable other boot(husker ikke helt) -Så når den er ferdig med dmi pool... søker den etter xp... den finner ingen scsi som dere har satt på og heller ingen ting i ide1(fordi det er ingen cd osv i drevet) .... osv den skal stå på hdd0 - da finner den den første hdd`en(altså "1 sata disk") - derfor tar det tid! Sry for lang og hissig post - det virker for meg som om dere ikke følger mitt råd :wink: -C.M Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Does?A7N8X Deluxe allow you to boot from?SATA hard drive? SATA HDDs have a higher priority than IDE devices. Thus, if you install OS in SATA HDDs, system will automatically boot up from SATA HDDs. You don't have to set up anything in BIOS settings. ... følgelig er det vel bare å blåse i valget i BIOS. Og jeg HADDE lest hele tråden - men uten å vite hva slags hovedkort du/dere hadde er det ikke lett å hjelpe. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Does?A7N8X Deluxe allow you to boot from?SATA hard drive? SATA HDDs have a higher priority than IDE devices. Thus, if you install OS in SATA HDDs, system will automatically boot up from SATA HDDs. You don't have to set up anything in BIOS settings. ... følgelig er det vel bare å blåse i valget i BIOS. Og jeg HADDE lest hele tråden - men uten å vite hva slags hovedkort du/dere hadde er det ikke lett å hjelpe. For ente gang ASUS A7N8X_Deluxe rev 2.0 leser du aldri temaet på tråden? For der står det med stor fet skrift. PS! Kjøp aldring sprit andre steder enn på polet! Metanol kan skade synet. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Oki! Takker for alle svar! Jeg har nå videresendt de heteste tipsa til den jeg har bygd pc-en for. Så fort jeg får tilbakemelding så skal jeg si i fra. Han jeg har bygd pc-en for tilhører the new kids on the block kan du si. Fikk nesten ikke installert xp før maset om cs spilling kom opp. : :smile: :smile: Lenke til kommentar
magfa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 gammelt. men det er 3com netverksporten som er problemet. men er den først innstalert er det nesten forsent... Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 gammelt. men det er 3com netverksporten som er problemet. men er den først innstalert er det nesten forsent... Kan du være litt mer spesifikk takk? altså ikke bruke onboard lan eller? Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Har akkurat sittet hele kvelden å forsøkt å sette opp en ny pc med nettopp a7n8x deluxe og maxtor 160 gb s-ata disk. Vi kom aldri lenger enn til bios bildet til silicon Image controlleren. Satte jeg hd på primary bare henger pcen seg i evighet når den leter etter primary device. Står den på secondary henger den seg når den kommer til secondary device. Av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn i biosen til Silicon Image controlleren heller. Prøvd både F4 og ctrl+s uten resultat, den reagerer ikke. Er ikke dette veldig snodig? Noen tips?? :grine: Endte med å slenge inn en gammel 6,4 gb ibm disk og flashe biosen til 1007, men jeg måtte trekke ut kontakten til maxtor disken for å komme forbi bios testen til s-atat kontrolleren. Er det noen måte å flashe bios på denne kontrolleren på? link til drivere. Er det evnt maxtor som har driti på draget her? Er s-ata disker å regne som hdd-0 eller scsi i bios oppsettet forresten? Ufattlig irriterende uansett. Går det forresten an å returnere hden til webshoppen? Den er jo åpnet, men jeg vet ikke hvordan slikt fungerer. Kan man fortsatt bruke angreretten?? Lurer på å bare omgå hele problemet og returnere hd og kjøpe en ny av annet merke(seagate, eller wd kanskje, er det noen issues med de?) Edit: Skrev a7v8x og ikke a7n8x, hups det var vist jeg som hadde det Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 s-ata jumperen på hovedkortet har du vel også satt på s-ata.....?! Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 s-ata jumperen på hovedkortet har du vel også satt på s-ata.....?! Sjekket det desverre ja. Den står default på 'enable' dessuten. Andre forslag? Ser forrøvrig at en s-ata disk er å regne som hdd-0 vis jeg har forstått rett. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Men er det flere her som ikke kommer inn i sata kontrollerens bios?? Kan det være tastaturet evnt?? Tastaturet funker helt fint i "hoved" biosen til hovedkortet og ellers i dos. Bios er som sagt flashet til 1007 uten særlige resultater. Typisk dritt dette her :gretten: Hva er muligheten for å bytte hd envt tror dere? Har ikke gått 14 dager enda, men den er jo åpnet da... Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hadde akkurat samme problem, maskinen min sto på 'Verifying Dmi pool data' en evighet før den fortsatte å boote, men etter å ha flashet v1007 til bios løste det seg, nå booter den raskere enn noen maskin jeg har sett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå