Bofur Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Driver å skal instalere win xp på en ny maskin med en maxtor sata 160GB disk. Etter mye om og men så er win xp instalert men når jeg skal bote på nytt stopper det ved verifying DMI... Det rare er at hvis jeg setter inn win xp cd'en så fortsetter maskinen videre inn i win xp. Kan noen sette opp en ABC liste for hvilke drivere osv og bot priorety inst i bios. så hadde jeg blitt happy. Lenke til kommentar
danielc Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg trodde også den stoppet ved DMI Pool Data. Jeg har A7N8X-Deluxe, first boot device står som SCSI, second som IDE-0. Men jeg ventet ikke mer enn 15-20 sek før jeg startet på nytt, da trodde jeg det ikke funket. Men lar du den stå ved DMI Pool Data i ca 30 sek, kanskje litt lenger, så kan det være den starter. Jeg har også bare en S-ATA disk i maskinen, Maxtor og faktisk. Skrev et innlegg om problemet på denne siden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=154378 Enda ikke skjønt det, men ting ser ut til å fungere bra bortsett fra den lille tingen, og det irriterer grenseløst! [/url] Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Heisan det stemmer det. Nå slipperjeg og sette i win xp cd'en, men det er jo helt på trynet at en må vente i 1 min for det må jeg. Satte first bot pri til scsi og diable på bot pri 2 og 3. Send meg meldiing om du skulle finne ut noe mer ang. denne saken. :o Det virker på meg som xp søker etter andre botbare devices eller noe i den duren? Har du prøvd å instalere XP på nytt? Lenke til kommentar
danielc Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ska sende en mld når eg en gang forhåpentligvis finner ut av det. Har installert XP 3 ganger uten forrandringer. Kjørt disken 2 ganger gjennom F-disk. Men lite som skjedde desverre! Må vel være noen der som kan hjelpe oss?? Kom igjen..... Lenke til kommentar
andy1234 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 sett den første til disk 0 og disable di andre. Lenke til kommentar
danielc Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 sett den første til disk 0 og disable di andre. Har prøvd alle mulige kominasjoner på dette, den bruker nærmere minuttet uansett... Ingen andre løsninger som finnes? Noen som vet om problemet kan ligge andre steder? Kan det være noe med XP, noe med de andre enhetene på hovedkortet? Jeg er glad for alle innspill, for jeg begynner å bli blank, og en smule lei å bruke 90 sekunder på oppstart.... Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Her kommer et dumt spm. men har du prøvd å legge inn den nyeste Silicone Image SATA driveren undr installasjon av xp? Tenkte jeg kanskje skulle prøve dette. Men hvis du allerede har gjort det uten større lykke så gidder jeg ikke å prøve. Flasha biosen til 1.006 også til ingen nytte. :-? HK'et er også versjon 2.0 (Nforce 2 ultra) Hardisken er en Maxtor 160GB 7200 rpm SATA disk Det må da være flere enn oss som har dette hovedkortet og kun 1 SATA disk som må ha dette problemet??? Lenke til kommentar
danielc Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Her kommer et dumt spm. men har du prøvd å legge inn den nyeste Silicone Image SATA driveren undr installasjon av xp? Jepp, har prøvd det. Gikk til og med inn på hjemmesiden til Silicon Image og lastet ned den nyeste til Win XP, til ingen nytte selvsagt. Jeg sier bare til alle der ute: HJELP!!?! Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Sendte problemet på mail til Asus nå så får vi se hva de sier, om de sier noe da. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Sendte Asus en mail hvor jeg har beskrevet problemet våres. Legger ut svaret når jeg får det, om jeg får noe svar da. :-? prøv forresten å legge i win xp cd i cd-rom-en så skal du se at maskinen boter inn i Windows på null komma niks Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vel, vel har a7n8x deluxe men en seagate sata disk - da skal den stå på First: floppy Sec: hdd0 Third: cd-rom -Virker ihverfall for meg :wink: Lenke til kommentar
Inferno Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vet ikke helt om det har noe å si, men har du satt disken på SATA nr. 1 tilkoblingen eller prøvd å byttet om der? Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Jepp kablingen er skjekkt og dobbelsjekket. Sata kablen står i port nr 1 for Silicon Image kontrolleren. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har Asus A7N8X deluxe / S-ata / XP. Slet felt med å få startet opp xp, samme symtomer som over. Mener å huske at alt løste seg da jeg satte boot'en til disable på hele rekken og enable på scsi. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nå har jeg sjekket, boot'en står på scsi. Kjører dønn stabilt på 166Mz / 12X = 1992 Mz. Etter ca 5 mnd har den ikke klikket en gang! Selvsagt har jeg hatt mange restarter etter prog innstallering. Asus A7N8X deluxe S-ata XP AMD XP2500 barton Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har en Seagate har ikke noe problemer booter rett inn uten vente tid Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Husker jeg ikke helt feil (men det har jeg gjort tidligere, så dere må sjekke det opp...), så finnes det en innstilling som velger mellom bootprioritet på onboard RAID/SCSI i tillegg til bootsequence som dere stiller på. Settes denne til onboard RAID først, så skulle problemene løse seg Skal sjekke senere i dag om jeg husket rett, og poste tilbake. -KJ Lenke til kommentar
danielc Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 så finnes det en innstilling som velger mellom bootprioritet på onboard RAID/SCSI i tillegg til bootsequence som dere stiller på. Settes denne til onboard RAID først, så skulle problemene løse seg Noe sånt har jeg letet etter i evigheter, men ikke funnet. Vet du om noen lure løsninger, så er jo det ikke annet enn genialt! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kjenner ikke hovedkortet ditt, men jeg skulle tro S-ATA kontrolleren din har en egen BIOS (er muligens helt på jordet her, men...). Grunnen til at den venter er ihvertfall at den venter på signal fra andre harddisker. Får du kommet deg inn i BIOSen for S-ATA kontrolleren burde det være noen valg der. Har du sjekket manualene for hovedkortet grundig? Har harddisken noen jumpere? I såfall prøv både CS og Master-valgene. (ble litt svada dette - har null erfaring med S-ATA - foreløpig)... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hva slags ASUS-kort har du? Fant følgende på ASUS FAQ-side: "I have only one HDD, but it's SATA HDD. Can I use it to install Windows XP on A7V600 without building RAID? Yes, you can install Windows XP with one SATA HDD on A7V600. Please first copy the driver from A7V600 support CD DriversVIARAIDDriverDiskSATA*.* into root directory of floppy disk. (i.e. root directory of floppy disk should contain pide and sata folders, txtsetup.oem and vt6420 files.) Then, boot system by Windows XP installation CD, when the below message show up, press "F6". "Press F6 if you need to install a third party SCSI or RAID driver" Then, press "S" to specify additional device when next screen show up. Put the driver floppy disk you made and press enter to continue. (If the floppy disk is made successfully, the installation program will ask for selecting driver. Please then select "VIA Serial ATA RAID Controller(Windows XP)".) After SATA driver loaded and Windows XP can recognize SATA HDD, you can continue to install Windows XP as usual. (If the driver is selected successfully, but the installation program cannot find your hard drive. Please check whether the hard drive is connected correctly both SATA cable and power cable.)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå