Gå til innhold

Venn kjørte i fylla, hva skjer nå?

.pooky

Anbefalte innlegg

Hei

En venn av meg var rimlig dum å kjørte i fylla her om dagen, han kjørte i grøfta og en halvtime etter kom purken, det er ingen vitner som kan bekrefte at han har kjørt bilen, og han sa at han kun la seg til å sove der.. De tok han med til sykehuset for blodprøve, som målte 2.1 i promille. Han blånekter for å ha kjørt og politiet har ingen bevis for at han har kjørt.. alikevell tok de lappen og han skal på avhør.

Spørsmålet er, kan han bli dømt for fyllekjøring når politiet ikke har noe bevis?

Nøkkelen sto ikke i tenninga, og bilen var kald.

Ønsker at folk svarer på spørsmålet, og ikke dømmer min venn. Og nei, det er ikke trådstarter (meg) vi snakker om her.

Takk for svar på forhånd.

Endret av danieljensen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet er jo ikke født i går, de trenger ikke å ha fersket han for å kunne dra slutning om at han har kjørt den bilen. Så på en episode av nattpatruljen, da fant de ut hvem som hadde kjørt ved å sjekke setestillingen.

Var også en episode der en kvinne ble dømt fordi lommeboken hennes lå i bilen, og motoren var varm.

Så ja, han ligger nok relativt tynt ann, han satt jo til og med i bilen som jeg forstår, selv om den da var blitt kald.

Lenke til kommentar

Får ikke ubetinga fengsel uten at liknende har skjedd før... Har til nå aldri vært borti noen som kun har kjørt uten å skade noen (f.eks bare hatt bilen i gang, eller kjørt ti-tyve meter) og fått ubetinga. Vet også om folk som har kjørt i grøfta MED folk i bilen og fortsatt kun fått betinga.

Men det blir hva, iallefall 6 måneder uten lappen, om ikke 12 til 18, samt ny oppkjøring og teori. Så det blir jo å koste en del.

Å ja, også var det bota da. Dyreste fylla ever?

Lenke til kommentar

Med såpass høy promille får man ikke betinga dom. Tap av førerett i minimum 2 år, fengselsstraff i 21-30 dager og 1,5 x brutto månedslønn i bot.

Har en slektning som ble tatt i fjor vinter med samme promille som fikk 3 år og 10 måneders sperrefrist, 30 dager i kasjotten og 35 000kr i bot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...