Bendikfa Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har nettopp flyttet til Polen inn i et hus sammen med fire andre studenter. Problemet vårt er at bare èn kan koble seg til Internett samtidig. Vi kan alle koble til ruteren, men bare èn av oss får Internett. I går var det jeg som hadde Internett, men i dag er det en annen som har Internett. Vi har snakket med huseieren og han svarte dette: Sitat: You can use at the moment internet only on 2 devices at once - my internet provider rules If you want to use another device you need to restart the router because it remembers those first 2 devices. I have talked to my internet provider and I have changed possibility of using the internet from 2 to 4 devices. I got information that it should be ready on tuesday !! And again if you use for example 4 computers at once and you want to turn off 1 computer to use mobile internet it will not work because the router remembers those first 4 computers so you have to restart the router... Welcome to Poland Er det noen som helst måte å fikse dette på? Selv har jeg aldri hørt om dette problemet før. De som ikke har Internett får "resolving host/løser vert" i nedre venstre hjørne av nettleseren. Løsninger mottas med stor takk! Ruteren jeg har foreløpig er en Cisco EPC 2425. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Logg inn på routeren og aktiver DHCP servern på LAN... 1 Lenke til kommentar
Bendikfa Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Ja, glemte å si at jeg ikke klarer å logge inn på ruteren heller. Prøver å skrive inn 192.168.1.1, men kommer ikke inn på ruteren. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Skriv ipconfig /all i CMD.. Kopier det som kommer opp i vinduet her.. 1 Lenke til kommentar
Bendikfa Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Okei, har kommet meg inn på cisco-ruteren nå. DHCP er allerede aktivert. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Under LAN? Post et screenshot av konfigen... Er NAT aktivert? Lenke til kommentar
Bendikfa Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg er ikke sikker på om NAT er aktivert eller ei. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hmmmm... Ser at DNS adressene ikke er satt... Virker som modemet ikke mottar alt den skal fra ISP'en deres... Er en god del mere jeg vil se på/sjekke og et enkleste er at jeg gjør det selv... Kan ta det over Teamviewer f.eks, hvis du vil? 1 Lenke til kommentar
Bendikfa Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Japp, det hadde vært supert. Jeg har sitter på en mac akkurat nå da, så jeg håper ikke det er et problem! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Nei da, ikke noe problem! Klikk HER og lagre eller kjør, og PM meg bruker ID og passord Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Høres jo ut som at modem er koblet i LAN og ikke i internettporten. Slå av modem noen minutter. Koble det til WAN (internet) på routeren. Slå på modem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå