gspr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 For et par dager siden begynte jeg å overklokke systemet mitt, og kjører nå med en FSB på 200 MHz, og en CPU-frekvens på 2100 MHz. Vcore er nå 1,85 V. I Windows kjørte jeg SETI@Home i ca 60-90 minutter, med min Volcano 11 kjørende på 1800-2000 rpm. Jeg kom oppunder 60°c, men ikke høyere. Dett var dett, tenkte jeg, og tenkte at nå var alt bra. I dag da jeg var i et friere OS (les: GNU/Linux), der jeg ikke har mulighet til temperaturovervåking (det var derfor jeg tok SETI-testen i Windows i går), bestemte jeg meg for å spille litt Enemy Territory. Etter ca. 10 minutter (mye av denne tiden ble tilbragt i menyene), gav hovedkortet fra seg et kraftig bæbu-signal. Jeg har CPU Warning Temp på 70°C, og shutdown på 75°c. Har satt dem lavt fordi jeg er paranoid, men når 100% load i 60-90 minutter kun gir oppunder 60°C, virker det jo rart at 10 minutter med spilling av nok til å få temperaturen opp i 70-75 grader! Videre kom shutdown med EN gang etter at bæbu-varslingen begynte, noe jeg også finner rart, da det er 5 graders forskjell mellom warning- og shutdown-temperaturene. Noen ideer? (Har forresten 4 kabinettvifter i et Chieftec Dragon miditower-kabinett, så det er vel lite sannsynelig at skjermkortet (GF3 Ti200 - ikke le!) varmer opp luften i kabinettet såpass at det nevneverdig påvirker CPU-temp? Bruker Winbond Hardware Doctor i Windows - er det mulig at denne måler "feil", og at BIOS bruker andre tall?) Takk. Lenke til kommentar
mangan Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Dude, helt seriøst, om du mener at 70-75 grader er lav temp eller noe ? :-? Hvilken CPU-vifte har du da, får den god nok kontakt med cpuen, har du kjølepasta osv?? OG ET GF3Ti200, AHAHAHHAHAHAHAHAhaHAHAAHHAHAHAAHaHAHAHAHA :wink: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Dude, helt seriøst, om du mener at 70-75 grader er lav temp eller noe ? :-? Hvilken CPU-vifte har du da, får den god nok kontakt med cpuen, har du kjølepasta osv?? OG ET GF3Ti200, AHAHAHHAHAHAHAHAhaHAHAAHHAHAHAAHaHAHAHAHA :wink: Mener ikke at 70-75 er en lav temp, jeg mener bare at det er en lav shutdown-temp. Og resten av spørsmålene du spør er for dumme til at jeg gidder å svare Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ofte lite samsvar mellom BIOS og software eks. ved ASUS A7N8X. Mitt PCAlert4 prg viser igjen mer enn AIDA32 ... ikke lett å bli klok på temp. i PC ... BTW: Mangan: Jeg klarte faktisk å motstå fristelsen til å kalle deg en ... (... sa jo at jeg klarte å motså) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bare kjør opp den CPU vifta di og prøv igjen da vel. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 har selv bygd opp maskin med samme cpu og hk til en kompis. Av og til kom det jævla hk med bæbulyder under oppstart. Var bare å gå inn i det programmet som overvåka maskinen så forsvant ulyden siden det ikke var noe feil. Tror rett og slett det er en bug i hk. Derfor jeg gikk for asus sin utgave av nf2! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå