Gå til innhold

Mystisk temp-shutdown (Barton 2500+, NF7-S 2.0)

gspr

Anbefalte innlegg

For et par dager siden begynte jeg å overklokke systemet mitt, og kjører nå med en FSB på 200 MHz, og en CPU-frekvens på 2100 MHz. Vcore er nå 1,85 V. I Windows kjørte jeg SETI@Home i ca 60-90 minutter, med min Volcano 11 kjørende på 1800-2000 rpm. Jeg kom oppunder 60°c, men ikke høyere. Dett var dett, tenkte jeg, og tenkte at nå var alt bra. I dag da jeg var i et friere OS (les: GNU/Linux), der jeg ikke har mulighet til temperaturovervåking (det var derfor jeg tok SETI-testen i Windows i går), bestemte jeg meg for å spille litt Enemy Territory. Etter ca. 10 minutter (mye av denne tiden ble tilbragt i menyene), gav hovedkortet fra seg et kraftig bæbu-signal. Jeg har CPU Warning Temp på 70°C, og shutdown på 75°c. Har satt dem lavt fordi jeg er paranoid, men når 100% load i 60-90 minutter kun gir oppunder 60°C, virker det jo rart at 10 minutter med spilling av nok til å få temperaturen opp i 70-75 grader!

Videre kom shutdown med EN gang etter at bæbu-varslingen begynte, noe jeg også finner rart, da det er 5 graders forskjell mellom warning- og shutdown-temperaturene.

Noen ideer?

(Har forresten 4 kabinettvifter i et Chieftec Dragon miditower-kabinett, så det er vel lite sannsynelig at skjermkortet (GF3 Ti200 - ikke le!) varmer opp luften i kabinettet såpass at det nevneverdig påvirker CPU-temp? Bruker Winbond Hardware Doctor i Windows - er det mulig at denne måler "feil", og at BIOS bruker andre tall?)

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dude, helt seriøst, om du mener at 70-75 grader er lav temp eller noe ? :-?

Hvilken CPU-vifte har du da, får den god nok kontakt med cpuen, har du kjølepasta osv??

OG ET GF3Ti200, AHAHAHHAHAHAHAHAhaHAHAAHHAHAHAAHaHAHAHAHA :lol::lol::lol:

:wink:

Lenke til kommentar
Dude, helt seriøst, om du mener at 70-75 grader er lav temp eller noe ? :-?

Hvilken CPU-vifte har du da, får den god nok kontakt med cpuen, har du kjølepasta osv??

OG ET GF3Ti200, AHAHAHHAHAHAHAHAhaHAHAAHHAHAHAAHaHAHAHAHA :lol::lol::lol:

:wink:

Mener ikke at 70-75 er en lav temp, jeg mener bare at det er en lav shutdown-temp.

Og resten av spørsmålene du spør er for dumme til at jeg gidder å svare :p

Lenke til kommentar

har selv bygd opp maskin med samme cpu og hk til en kompis. Av og til kom det jævla hk med bæbulyder under oppstart. Var bare å gå inn i det programmet som overvåka maskinen så forsvant ulyden siden det ikke var noe feil. Tror rett og slett det er en bug i hk. Derfor jeg gikk for asus sin utgave av nf2!;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...