Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av "bærbar"

Anbefalte innlegg

Jeg har grublet veldig på å kjøpe meg en ny stasjonær pc, men jeg har kommet frem til at jeg heller vil oppgradere min "bærbare" Hp Pavilion Vd6 2146so. Bærbar og bærbar vil jeg si :p Skjermen på denne pcen er knust så jeg har koblet på en Samsung SyncMaster 24" LED skjerm så man kan vel si at denne pcen er stasjonær.

Denne pcen fungerer utmerket til meg så jeg vil dermed oppgradere denne.

Under her en en liste på ting jeg har problemer med eller vil oppgradere :)

Høyttalere: De integrerte høyttalerne i pcen blir for dårlige til all musikklyttingen min så disse vil jeg gjerne oppgradere i noen ordentlige høyttalere.

Mus: Bruker nå er gammel dell mus og denne er jeg trøtt av å bruke. Vil helst ha en ny, men ikke for dyr.

DVD Spiller: Vet ikke om det går å bytte ut DVD spilleren i denne, men jeg vil gjerne gjøre det. Jeg har ett driverproblem på dette DVD spilleren så den spiller ikke av noen DVDer og er også irriterende at jeg ikke får installert programmer på CD. Dette trenger jeg en løsning på ;)

Lys: Når jeg skriver i ett mørkt rom om kvelden så syntes jeg at det er vemmelig å ikke se tastaturet. En måte er jo å skru opp skjermstyrken, men dette vil jeg helst unngå. Er det noen ledlys eller lignende jeg kan montere rundt den bærbare og skru på ved en knapp eller ett program så fikk jeg lys? Vil helst at lysene skal lyse i rødt eller blått :p Fansy skal det være.

Noe ellers jeg bør nytte ut og er det i hele tatt noe mer jeg kan bytte ut?

Prøv p hjelp med med de punktene dere ser overs. Kom gjerne med linker og forslag til hva jeg kan gjøre. Maks budsjett i hele oppgraderingen er 600 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD rom: Kan byttes ut med harddisk. Jeg har ikke bruk for cd/dvd i huset lengre siden alt går over nett. Kan enkelt byttes ut på din modell (ut ifra bilder på Google). Du trenger sannsynligvis å løsne en skru på undersiden for å ta den ut, så kan du flytte plastdekselet over på en ny lignende type og sette inn i bærbaren.

Lys: Lampe i USB porten, muligens med klips til å feste oppå skjerm. Se DX.com, Clasohlson eller lignende.

Mus: https://prisguiden.no/kategorier/mus eller din lokale databutikk.

Lyd: Ikke mye for under 600 som er "ok". Se på prisguide.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har grublet veldig på å kjøpe meg en ny stasjonær pc, men jeg har kommet frem til at jeg heller vil oppgradere min "bærbare" Hp Pavilion Vd6 2146so. Bærbar og bærbar vil jeg si :p Skjermen på denne pcen er knust så jeg har koblet på en Samsung SyncMaster 24" LED skjerm så man kan vel si at denne pcen er stasjonær.

Denne pcen fungerer utmerket til meg så jeg vil dermed oppgradere denne.

Under her en en liste på ting jeg har problemer med eller vil oppgradere :)

Høyttalere: De integrerte høyttalerne i pcen blir for dårlige til all musikklyttingen min så disse vil jeg gjerne oppgradere i noen ordentlige høyttalere.

Mus: Bruker nå er gammel dell mus og denne er jeg trøtt av å bruke. Vil helst ha en ny, men ikke for dyr.

DVD Spiller: Vet ikke om det går å bytte ut DVD spilleren i denne, men jeg vil gjerne gjøre det. Jeg har ett driverproblem på dette DVD spilleren så den spiller ikke av noen DVDer og er også irriterende at jeg ikke får installert programmer på CD. Dette trenger jeg en løsning på ;)

Lys: Når jeg skriver i ett mørkt rom om kvelden så syntes jeg at det er vemmelig å ikke se tastaturet. En måte er jo å skru opp skjermstyrken, men dette vil jeg helst unngå. Er det noen ledlys eller lignende jeg kan montere rundt den bærbare og skru på ved en knapp eller ett program så fikk jeg lys? Vil helst at lysene skal lyse i rødt eller blått :p Fansy skal det være.

Noe ellers jeg bør nytte ut og er det i hele tatt noe mer jeg kan bytte ut?

Prøv p hjelp med med de punktene dere ser overs. Kom gjerne med linker og forslag til hva jeg kan gjøre. Maks budsjett i hele oppgraderingen er 600 kroner.

Har sett at multicom har noen typer led lys.

http://www.multicom.no/Styling-casemod/cat-c/c100407/gr_0

Lenke til kommentar

Investerte i Logitech Z130 høyttalere til denne Pcen. Nå fungerer denne Pcen egentlig helt strålende, men jeg trenger fortsatt råd om hvordan jeg kan få DVD spilleren til å fungere igjen.

Du sier du har problemer med driverene til dvd stasjonen? eller er det slik at den ikke klarer å lese av dvd platene?

Lenke til kommentar

Ja! Det er slik at når jeg setter inn en DVD så kommer det ikke opp noe som helst. Det virker som om dvd spileren ikke oppfatter at den skal spille av en dvd. Så dermed kan det virke som om den har problemer med å lese av platene.

Det som virkelig irriterende med dette er at programmer som jeg har installert med DVD ikke fungerer. Da får jeh en feilmelding om at det er feil med DVD stasjon.

Kan du hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Nei, men når jeg skal bruke programmer som jeg engang installerte via DVD så fungerer det ikke. F eks printeren min. Denne fungerer ikke lenger på pcen min. Grunnen til dette er at når jeg kobler inn USB kontakten til printeren så kommer det bare opp at det er ett eller annet galt med CD rom stasjon eller DVD rom stasjon eller lignende!

Og dette er ekstremt frustrerende i og med at jeg har bruk for å printe ut diverse...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...