Nordentro Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Ja, fint når du ønsker blitz i motlys ute på raske lukkertider, undereksponere bakgrunner m.m Kan den brukes trådløst med trigger, eller trenger du 2 stk.? Jeg har kikket litt på Nissin Di700a Air1 kit som et "portabelt ministudio". Lenke til kommentar
RohamR Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Finnes det en "guide" der ute som kan vise til hvordan enkelte Leica/Zeiss eller Voigtlander objektiver oppfører seg med Sony A7 serien? Tenker f.eks. Leica SEM 21 f3.4 eller Zeiss Biogen 21mm ZM. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 The EOSHD Sony A7 Series Shooter’s Guide to Full Frame Lenses Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Finnes det en "guide" der ute som kan vise til hvordan enkelte Leica/Zeiss eller Voigtlander objektiver oppfører seg med Sony A7 serien? Tenker f.eks. Leica SEM 21 f3.4 eller Zeiss Biogen 21mm ZM. De vil oppføre seg litt forskjellig pga ulike sensorer. Sony A7S II og A7S vil ha minst problemer med rammesøkeroptikk, A7R II med sin bakbelyste sensor er blitt bedre på fargestikk, men har fremdeles smurte hjørner på endel rammesøkeroptikk i vidvinkelsegmentet. Skal man ha fullt utbytte av disse kompakte fullformatobjektivene i Leica fatning bør man gjøre en Kolari mod. Dvs. bytte filteret på sensoren til et som er veldig tynt slik som Leica kameraene bruker. http://kolarivision.com/product/sony-a7-series-thin-filter-legacy-lens-upgrade/ 2 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Fem nye fullformatsobjektiver fra Handevision! 24/2.4 ser ikke dum ut... http://www.sonyalpharumors.com/handevision-announces-five-new-full-frame-e-mount-prime-lenses/ Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Fine og kompakte Summarit wannabees:-) Det gjenstår å se om ytelsen er på høyde med originalene. Summarit 35 fungerer jo dårlig på Sony A7, så om Handvisons 24 og 35mm gjør det kan de jo være interessante. Endret 7. desember 2015 av twoeyes Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Ja, fint når du ønsker blitz i motlys ute på raske lukkertider, undereksponere bakgrunner m.m Kan den brukes trådløst med trigger, eller trenger du 2 stk.? Jeg har kikket litt på Nissin Di700a Air1 kit som et "portabelt ministudio". Synes også denne ser fin ut, men havnet på Nissin i 40 + en HVL-F20M som portabelt ministudio. Nissin i40 er superkompakt, kraftig nok til det meste av innendørsbruk, HSS, har enkel betjening og er vridbar i alle retninger. I tillegg kan den brukes som slave med HVL-20M som master med TTL-funksjonalitet. En liten review. Endret 13. desember 2015 av twoeyes Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Størrelsen på i40 passer definitivt bedre montert på huset. Jeg ønsker mulighet for High Speed Sync via radio for å kunne jobbe med litt distanse til blitz om nødvendig. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Hadde i40 kunne vært styrt av Air1-enheten hadde den vært perfekt. Kommer sikkert en sånn etterhvert. Endret 13. desember 2015 av twoeyes Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 Javisst, tipper neste generasjon får støtte for Air1. Jeg var innom Japan Photo idag og de skulle muligens få inn Di700 med Air1 imorgen, så da blir det kanskje en førjulspresang Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Ja da ble det et Nissin sett på meg også! Di700A med Air1 funker jo bra. HSS med trådløs blitz på1/8000 går som en drøm Fin betjening, men kanskje litt hardere knapper en hva jeg liker... En liten octagon og et lett stativ så er det portable ministudio komplett! Prisen på 2,5k for dette settet med TTL, radio og HSS er slett ikke værst. Endret 14. desember 2015 av Nordentro 1 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 En Canon/ Fuji fotografs overgang til A7R II Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 En Canon/ Fuji fotografs overgang til A7R II Vet du hva den skulderstroppen han bruker der er for noe? Ser hendig ut. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Vet du hva den skulderstroppen han bruker der er for noe? Ser hendig ut. Noe sånt: http://www.blackrapid.com/products/curve Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Bilder fra Kruger-parken i Sør-Afrika, desember 2015. Kombinasjonen Sony A7RII / Canon 300mm f/2.8 L IS / Metabones Smart Adapter IV med siste firmware fungerte stort sett upåklagelig: Endret 20. januar 2016 av twoeyes Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 Heftige bilder, var du så nærme som det ser ut eller er det utsnitt? Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Heftige bilder, var du så nærme som det ser ut eller er det utsnitt? Løvene er bittelitt beskåret, de øvrige ikke. Vi var heldige og støtte på leopard og gepard rett i vegkanten, løvene traff vi på på en guidet morgentur i åpen bil, løvene hadde tatt en bøffel dagen før og guiden tok oss med dit, utenfor de vegene som er åpne for alminnelig ferdsel. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Leica M til E-mount autofokus adapter!!! Wow, smart ide! http://v.youku.com/v_show/id_XMTQzNzUwMDQ2NA==.html Endret 7. januar 2016 av Nordentro Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Hei. Planlegger å oppgradere fra Panasonic GH3 (mFT) til et Sony A7S (mk1). Og i den anledningen har jeg noen spørsmål da det er helt suppe med Sony sine navn, betegnelser, fatninger etc. Først og fremst, hvilken optikk fungerer best? Den originale optikken til denne serien er altfor dyr for min del (10-30k pr objektiv), og lurer derfor på om det er en god idé å bruke en E-til-Alpha mount med autofokus? Vil autofokusen bli rask og bra, eller hakkete og treg? Forsøkte en adapter som gjorde at gammel Olympus speilrefleks optikk passet på mitt speilløse GH3 og det gjorde autofokusen helt på bærtur og tilnærmet ubrukelig. Vil det samme skje med Sony eller blir det som om jeg har et Alpha kamera mtp autofokus? Hva anbefaler dere meg å gjøre i min situasjon? Ønsker meg et A7S pga støyegenskapene (astrofoto) og videoegenskapene. Endret 15. januar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Planlegger å oppgradere fra Panasonic GH3 (mFT) til et Sony A7S (mk1). Har ikke full oversikt, men så vidt jeg vet er det bare A7r II som gir rimelig bra autofokus med adapter og Canon optikk. De andre II-versjonene skal også være brukbare (ikke helt sikker på A7s II). De opprinnelige A7-modellene fungerer dårlig (tregt) med adapter/Canon-optikk. Antar det er OK for for eksempel landskap, arkitetur og andre helt stillestående mtoiv, men lite annet. Hvis du derimot kjøper Sony LA-EA4-adapter og Sonys objektiv for a-fatning skal du få rimelig bra AF også på første generasjon A7-versjoner. Merk at i LEA4 sitter det et halvgjennomskinnelig speil og egen AF-sensor, dvs du får samme konstruksjon som på et Sony SLT-kamera. Det finnes også et LA-EA3 uten speilet, men da får du heller ikke samme AF-ytelse. Endret 15. januar 2016 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå