Pegasus foto Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Trenger adapter for Nikon F fatning til mitt A7R. Er det noen spesielle å anbefale? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 ... er det de 36MP som gjør det? Dynamic contrast. Det er naturligvis litt mer detaljer fra A7r, forutsatt at objektivet du bruker er bra nok. Men for å redusere behovet for HDR er det ikke antall piksler som teller, men det som kalles Dynamic Range (DR) på engelsk. Som jeg skrev i forrige innlegg har du først glede av ekstra megapiksler ved store forstørrelser. God DR har du glede av også på mye mindre kopier. DR avgjøres primært av sensorstørrelsen og produksjonsteknologi/design. Sonys sensorer gjør det veldig bra på dette området, og A7r og A7 scorer nesten identisk på DR hos for eksempel DxO som måler dette. http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Sony-A7S-versus-Sony-A7-versus-Sony-A7R___949_916_917 Forøvrig scorer Nikons kameraer ennå bedre enn A7-modellene i disse testene selv om de bruker samme sensorer, så Nikon gjør tydeligvis noe lurt. http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D750-versus-Nikon-D810-versus-Sony-A7___975_963_916 Både D810 og D750 er nyere modeller kontra A7/A7R og Nikon har nok brukt tiden godt på å optimalisere signalbehandlingen ytterligere. Det som blir spennende nå er å se om A7 II får en tilsvarende bedre score. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Denne dumpet ned i posten idag. Kan hvertfall ikke si noe annet en at embalasjen er lekker! Lenke til kommentar
Karma86 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Denne dumpet ned i posten idag. Kan hvertfall ikke si noe annet en at embalasjen er lekker! SpeedmasterShow.jpg SpeedmasterShow2.jpg Oi, snedig liten sak! Grattis! Hm, er dette noe jeg kan bruke til mitt NEX 6 og? Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Denne dumpet ned i posten idag. Kan hvertfall ikke si noe annet en at embalasjen er lekker! Ikke dumt, gratulerer! Hvordan er førsteinntrykket? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Objektivet virker solid bygget og objektivet står ikke noe tilbake for Voigtlander i forhold til "finnish". Det er stort, hvertfall i forhold til RF optikk som jeg vanligvis bruker. Solblenderen som fulgte med virker skikkelig cheapo i tynn, billig plast. Tipper jeg bruker en i ventilert metall istede. Jeg har ikke noe kamera om dagen da jeg venter på A7 II så jeg får ikke testet det Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Denne dumpet ned i posten idag. Kan hvertfall ikke si noe annet en at embalasjen er lekker! SpeedmasterShow.jpg SpeedmasterShow2.jpg Oi, snedig liten sak! Grattis! Hm, er dette noe jeg kan bruke til mitt NEX 6 og? Ja, du kan bruke det på Nex med et litt annet bildeutsnitt. Lenke til kommentar
Richard Larssen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Sony A7 II er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling og kommer før jul. Pris 16000 kroner for huset.. Hmmmmmm.... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg krøp til korset og la inn bestilling på A7 II hos JapanPhoto Det er mange forbedringer: - Raskere oppstart (2x) - Bedre følgefokus (tilsvarende A6000) - Bedre grep - Utløser på grep - Bedre FPS i søker - IBIS fungerer godt på bilder med skarpe bilder på vesentlig lengre lukkertider - Vekten er økt (kansje ikke en forbedring?) = bedre stabilitet - Størrelsen på huset er økt (bredden) = bedre grep Noen av de første bildene som tikker ut er også lovende: http://www.slrclub.com/bbs/vx2.php?id=minolta_forum&divpage=168&no=896978&category=3 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Sammenligning av a7II og den originale, ved ca 4:30 så tester han ut IBIS med en 180mm, og det ser ut som at det virker ganske så bra. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Steve Huff er entusiastisk som vanlig: http://www.stevehuffphoto.com/2014/12/05/the-sony-a7ii-first-look-and-video/ 1 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Trenger adapter for Nikon F fatning til mitt A7R. Er det noen spesielle å anbefale? Jeg bruker bare billige eBay adaptere, har stort sett funket bra for min del Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Steve Huff kaller nye A7 II en "mega hit"! 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 F32 har et førsteinntrykk. Jeg merker det rykker litt i kjøpefoten. Det som dog er spørsmålet for mitt vedkommende er hvordan det yter til sport. Litt skeptisk til akkurat det, for å være ærlig. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Om sport er en av hovedaktivitetene så hadde jeg nok vurdert å vente på "A9" på nyåret. 2 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Toralf Sandåker sitt førsteinntrykk av A7 II stemmer godt med det som allerede er kommet frem og det er godt. Interesant var det dog at IBIS er helt anderledes en den som Olympus bruker i sine modeller. Endret 7. desember 2014 av Nordentro Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 F32 har et førsteinntrykk. Jeg merker det rykker litt i kjøpefoten. Det som dog er spørsmålet for mitt vedkommende er hvordan det yter til sport. Litt skeptisk til akkurat det, for å være ærlig. Sport er ikke det jeg tenker på, når jeg ser A7 II ... Er lukkeren mer stille enn i A7? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Hvertfall anderledes Endret 7. desember 2014 av Nordentro Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 (endret) Toralf Sandåker sitt førsteinntrykk av A7 II stemmer godt med det som allerede er kommet frem og det er godt. Interesant var det dog at IBIS er helt anderledes en den som Olympus bruker i sine modeller. Det er jo kanskje ikke så rart, Sony har jo laget bildestabiliseringsløsninger for kameraer (video) siden sent i middelalderen. Husker en messe for en evighet siden (fort 20år) hvor man kunne bevege på en plate, så kunne man se en sensor montert på en plate bevege seg. Endret 7. desember 2014 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Det var vel mer en forventning om at det var den samme teknologien som Olympus brukte i og med at Sony har en eierandel og et samarbeid med Olympus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå