Gå til innhold

Sony A9, A7, A7r, A7s tråden

Anbefalte innlegg

Her er Zeiss Loxia 35mm f2 Biogon:

loxia35mm_zps6cfdd549.jpg

Ser jammen ut til at Nordentro kan ha rett i at dette er en Biogon 2/35 ZM i ny innpakning, lengden er ihvertfall veldig lik, men jeg mener fortsatt at Zeiss må ha gjort noe med optikken for å gi bedre ytelse på A7-sensorene.

Det kan se ut som Zeiss har gjort noe ja, fordi Loxia er langt bedre i hjørnene på A7 kontra Biogon, positivt overrasket!

Er det en manuell fokusring jeg ser :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg ventet i flere måneder på Mitakonen og fikk beskjed om at det var en feil med det første partiet, så da kjøpte jeg noe snasen rangefinder NIkkor LTM optikk istede som jeg er veldig fornøyd med! :)

Har ikke bestilt noe Loxia foreløpig, men jeg vurderer det fortløpende :whistle:

Lenke til kommentar

Det har kommet en "retro" Voigtlander 40mm f/2.8 også som visstnok skal være myntet på E-mount.

eBay

Fokuseringsadapteret må dog kjøpes separat og det er ikke akkurat billig ($309). Jeg har et tilsvarende kinaadapter (Tinray) med samme fokuseringsmekanisme som koster en brøkdel dersom man vil spare noen kroner :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg endelig fått 16-35Z i hus, førsteinntrykket er meget bra, men har desverre ikke tid til å ta noe særlig bilder i dag for å teste det skikkelig. Fikk testa i full fart med Lee Seven5 filter, virket som det funket bra fra 35-20/19mm, men nedover ble det tydelig sort i hjørna gitt.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått 16-35Z i hus, førsteinntrykket er meget bra, men har desverre ikke tid til å ta noe særlig bilder i dag for å teste det skikkelig. Fikk testa i full fart med Lee Seven5 filter, virket som det funket bra fra 35-20/19mm, men nedover ble det tydelig sort i hjørna gitt.

Hvor bestilte du fra ? Vurderer sterkt å gå for dette objektivet.

Lenke til kommentar

Hvor bestilte du fra ? Vurderer sterkt å gå for dette objektivet

Bestilte først fra sony, men ble kansellert pga en feil i antall forhåndsbestillinger de kunne ta i mot. Bestilte på digitalrev på tirsdag og fikk pakken i dag, ble ett par hundrelapper ekstra, men meget fornøyd med servicen og frakten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...