Huxy Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Noen her som bruker eksterne blitzer med A7® ? Jeg bruker Sony A7 og eksterne blitzer daglig på jobb. 3x Phottix Mitros+ og 2x Metz 24 AF1. Den ene Metzen er plassert på kameraet. Venter spent på å få bytta ut den med Nissin i40 som er rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 (endret) Noen som har testet uorginale batterier ? har 2stk orginale men kunne tenkt meg 2stk til da jeg skal på telttur om ikke så lenge, eller så kan man kanskje kjøpe seg sånn power pack og ta med seg ? Endret 16. juni 2014 av tomme86 Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Noen som har testet uorginale batterier ? har 2stk orginale men kunne tenkt meg 2stk til da jeg skal på telttur om ikke så lenge, eller så kan man kanskje kjøpe seg sånn power pack og ta med seg ? Jeg kjøpte 2 stk av disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=161258020869&view=all&tid=1095239692006 De utgir seg for å være orginale, noe de sikkert ikke er, men jeg har ikke klart å verken se eller merke noen forskjell på disse og de originale. 1 Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Takker for info om blitzer etc Har dere sett denne ? Sony skrytevideo...men tror kanskje A7s er midt i blinken for min del. Gleder meg til å teste denne. Bør vel bli ett rimelig oppegående stillbilde kamera. ( også ) http://youtu.be/SJWYGsACrSo Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Har ikke fulgt med i denne tråden før, men ble litt nysgjerrig på Sony A7s som skal komme i juli nå, har en bekjent som har bestilt denne. Det foreligger vel ikke noen norske tester på denne enda? Fullformat? Vil ikke det si at det kanskje ikke er så stort objektivvalg til denne enda? Og er det noen som vet hvordan den er i sammenligning med Panasonic GX7? Gjør man et mye bedre valg med denne Sony med hensyn til bildekvalitet, farger etc.... Fullformat har sine fordeler når det kommer til bildekvalitet. Det er litt lite objektiver med orginalfatning enda (FE), men det dukker stadig opp et og annet objektiv Det er kommet tre kameramodeller i serien som har gode egenskaper på hver sin måte... GX7 er et fint kamera det også, men dersom bildekvalitet er det viktigste for deg sammen med et kompakt hus, så er det vanskelig å ikke se mot Sony Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Det er kommet tre kameramodeller i serien som har gode egenskaper på hver sin måte... GX7 er et fint kamera det også, men dersom bildekvalitet er det viktigste for deg sammen med et kompakt hus, så er det vanskelig å ikke se mot Sony Takker for info - jeg går for GX7 nå og holder meg til samme system som før - men det er litt interessant å følge LITT med på det som skjer på Kamera-området. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Det er kommet tre kameramodeller i serien som har gode egenskaper på hver sin måte... GX7 er et fint kamera det også, men dersom bildekvalitet er det viktigste for deg sammen med et kompakt hus, så er det vanskelig å ikke se mot Sony Enig med Nordentro, hvis man kun ser på bildekvalitet er det klart at en fullformat sensor gir noen fordeler. Sonys A7-hus er også ekstremt kompakte for fullformat, men for å få samme bildevinkel må du ha dobbelt så lang brennvidde med fullformat i forhold til MFT. I tillegg skal objektivene dekke en mye større bildesirkel så et MFT-system vil totalt sett bli vesentlig mer kompakt - selv sammenlignet med A7. Spørsmålet du kan stille deg er hva du er på jakt etter. Liker du tynn dybdeskarphet, tar mye bilder i (veldig) dårlig lys og/eller lager store kopier gir fullformat fordeler, og dynamikken er også litt bedre. Men hvis bruksområdene nevnt over ikke stemmer med dine interesser blir fordelen med fullformat mindre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Takk seriksen, greit å vite. Mye kjekk kunnskap her på Akam. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Får håpe Sony fokuserer mer på optikk enn kamerahus og nye fatninger snart. A7 er et veldig aktuelt kamera for min del, men med objektivutvalget som er nå, er det rett og slett ikke aktuelt. Ser helt klart fordelen av å bære litt lettere på fjelltur, men i det daglige så lever jeg vel greit med dSLR enn så lenge. Lenke til kommentar
espenha Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Får håpe Sony fokuserer mer på optikk enn kamerahus og nye fatninger snart. A7 er et veldig aktuelt kamera for min del, men med objektivutvalget som er nå, er det rett og slett ikke aktuelt. Ser helt klart fordelen av å bære litt lettere på fjelltur, men i det daglige så lever jeg vel greit med dSLR enn så lenge. Synes egentlig objektivutvalget er fantastisk, kan jo putte hva som helst på A7®. På fjellturer bruker jeg nå stort sett A7r+Canon 16-35. Jeg har et FE 24-70, men ikke så ofte jeg bruker det. Tar heller med en Canon 70-300. Er blitt ganske god til manuell fokus etter å ha brukt det mye :-) Lenke til kommentar
KurtAL Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Mister man autofokus med adapter(nikon)? Det kan se ut som at A7 serien passer meg perfekt. Lenke til kommentar
espenha Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Tror ikke noen av nikon adapterene har af, se for øvrig: http://briansmith.com/sony-a7-a7r-lens-mount-adapters/ Jeg har metabones på min canon og af er treeegt. Jeg bruker heller focus assist med forstørrelse, det går raskere. Men af funker hvis man er tålmodig og man ikke tar bilde av noe som beveger seg noe særlig. Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Mister man autofokus med adapter(nikon)? Det kan se ut som at A7 serien passer meg perfekt. Du får verken AF eller elektronisk blender med nikon. Du må kjøpe adapter med manuel blender hvis du skal bruke nyere optikk fra nikon. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Synes egentlig objektivutvalget er fantastisk, kan jo putte hva som helst på A7®. På fjellturer bruker jeg nå stort sett A7r+Canon 16-35. Jeg har et FE 24-70, men ikke så ofte jeg bruker det. Tar heller med en Canon 70-300. Er blitt ganske god til manuell fokus etter å ha brukt det mye :-) Delvis enig. Ja er mange flotte manuelle objektiver, som jeg gjerne skulle brukt med mulighetene for nøyaktig manuell fokus som A7 serien gir. Det skranter derimot litt på utvalget av rimelige (ala 1.8-serien til Nikon) objektiver som ikke veier altfor meget. Av de objektivene som finnes til FE i dag er egentlig bare 35 og 55mm aktuelle, men 35 utgår pga laber lysstyrke mtp at det er et fastobjektiv. Klarer meg med manuellfokus på en del motiver, men autofokus må til iblant. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 21. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2014 Tja, det handler litt om teknikk og litt om hva man tar bilder av. Det er sjelden jeg savner AF egentlig, men det har hendt at jeg har vært litt for sen til å fange fokus og da streifer tanken meg Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Hei Håper jeg ikke forstyrrer med denne kommentaren, men jeg fant igjen mitt Sony A550 kamera jeg kjøpte for noen år siden , hadde tenkt å ta opp fotografi som hobby, men fikk mindre fritid en forventet. Jeg spurte da om linser til kameraet, men fikk omtrent kjeft på forumet fordi jeg hadde kjøpt et Sony kamera Er det noen som har forslag til linser til dette kameraet (følger med standard linse) eller er der bare å kjøpe er nytt med en gang siden det er så gammel ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Denne tråden er om Sonys fullframe FE-fatning - vil anbefale ny tråd - ditt kamera er et crophus med Alpha-fatning. Hva er det du savner med objektivet du har i dag, da? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Må temmelig nært for å ta bilder så vidt jeg husker Viste ikke mye om rammen som du snakker om, så bare tråden het A serien, tenkte dette var nyere. Skrev her fordi hvis noen ikke hadde tips til linser om de da kunne anbefale et nytt Sony . Men går greit, kan lage ny tråd Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 En liten trøt bissevov på Hunderfossen Lekeland idag (Biometar 80mm f/2.8 med Pentacon Six fatning på A7R) Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Det er forøvrig forsinkelse på levering av Mitakon FE 50mm f/0.95 objektivet som jeg bestilte for leeenge siden . Flere som venter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå