Gå til innhold

Sony A9, A7, A7r, A7s tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Denne posten inspirerte meg til å åpne lommeboka litt :)

 

 

 

 

Hehe, nice :) Fint å kunne inspirere litt. Akkurat den der har jeg ikke, men jeg har Industar 61 L/D som er nesten lik. Ser ut som du har fått tak i en fin versjon også. Har du tatt noen bilder med den?

 

Den har FED logo foran ser jeg. FED fabrikken lå i Kharkov, Ukraina og ble oppkalt etter F. E. Dzerzhinsky (grunnlegger av det som ble KGB!!) :ph34r::)

 

Jupiter 8 er et stalltips fra meg dersom det frister til gjenntakelse.

Lenke til kommentar

LYKKE :D Jeg får Sony 24-70 før helgen til A7/A7R - måttet vente siden juleaften, men til pris på 7200 fra sony.no sin utdanningsbutikk før de fant ut de solgte den skambillig, så er jeg lykkelig...den dotten jeg har hatt i øret i snart 2 dager ble mindre pain plutselig :p

Førsteinntrykk vil være velkomment, gjerne bilder!

 

Har den i bestilling og har egentlig ikke intrykk av at den er så god som jeg hadde håpet, spesielt i den vide enden, men også i forhold til bokeh i den lange. Likevel blir den nok vanskelig å klare seg uten til alt-i-ett turbruk når vekt er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LYKKE :D Jeg får Sony 24-70 før helgen til A7/A7R - måttet vente siden juleaften, men til pris på 7200 fra sony.no sin utdanningsbutikk før de fant ut de solgte den skambillig, så er jeg lykkelig...den dotten jeg har hatt i øret i snart 2 dager ble mindre pain plutselig :p

Gratulerer! Fikk mitt forrige uke. Fint å ha en zoom i tillegg til fastoptikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

 

LYKKE :D Jeg får Sony 24-70 før helgen til A7/A7R - måttet vente siden juleaften, men til pris på 7200 fra sony.no sin utdanningsbutikk før de fant ut de solgte den skambillig, så er jeg lykkelig...den dotten jeg har hatt i øret i snart 2 dager ble mindre pain plutselig :p

Gratulerer! Fikk mitt forrige uke. Fint å ha en zoom i tillegg til fastoptikken.

 

Hvor kjøpte du det ?

De fleste opererer med levering i slutten av februar.

Forhåndsbestillte den 26.11.13 hos Japan Photo, der er den nå dukket opp på nettsiden.

Den står ikke som: - ikke på lager, men som: - status ikke tilgjengelig.

Det er å håpe at det dukker opp snart.

Lenke til kommentar

 

 

 

Denne posten inspirerte meg til å åpne lommeboka litt :)

 

 

 

 

Hehe, nice :) Fint å kunne inspirere litt. Akkurat den der har jeg ikke, men jeg har Industar 61 L/D som er nesten lik. Ser ut som du har fått tak i en fin versjon også. Har du tatt noen bilder med den?

 

Den har FED logo foran ser jeg. FED fabrikken lå i Kharkov, Ukraina og ble oppkalt etter F. E. Dzerzhinsky (grunnlegger av det som ble KGB!!) :ph34r::)

 

Jupiter 8 er et stalltips fra meg dersom det frister til gjenntakelse.

 

Det frister!

 

Har fått tatt noen bilder nå, skarpere enn forventet, men også mer flaring enn jeg trodde :p Veldig deilig å ha et lite lett objektiv på kamera!

 

 

Skal se litt rundt etter flere, jupiter 8 er skrevet opp!

Lenke til kommentar

 

 

LYKKE :D Jeg får Sony 24-70 før helgen til A7/A7R - måttet vente siden juleaften, men til pris på 7200 fra sony.no sin utdanningsbutikk før de fant ut de solgte den skambillig, så er jeg lykkelig...den dotten jeg har hatt i øret i snart 2 dager ble mindre pain plutselig :p

 

Gratulerer! Fikk mitt forrige uke. Fint å ha en zoom i tillegg til fastoptikken.

Hvor kjøpte du det ?

De fleste opererer med levering i slutten av februar.

Forhåndsbestillte den 26.11.13 hos Japan Photo, der er den nå dukket opp på nettsiden.

Den står ikke som: - ikke på lager, men som: - status ikke tilgjengelig.

Det er å håpe at det dukker opp snart.

Måtte bryte et prinsipp å bestilte på Ebay..... Så jeg har nok gitt fra meg 5 års reklamasjonsrett. Men hadde ikke tålmodighet til å vente. Tok to dager fra det ble sendt fra Hongkong Kong til jeg hadde det!

Lenke til kommentar

opplevde farlig bug i A7r i helgas fotojobb - brukte først 64GB kort til til den hadde omtrent 36GB med bilder, tok den ut - satt inn 32GB og fortsatt jobben. Jeg kopierer alltid alle filer manuelt for å ha fult kontroll på hva som skjer - og jeg ble litt overrasket av at jeg ble bedt om å overskrive filer da jeg kopierte bilder fra mitt andre minnekort - da trodde jeg først at jeg satt inn første brikken på nytt. Men neida, det viste seg at på et magisk vis så hadde bilder på kort 1 & 2 samme filnavner selv om innhold og datostempel på filer var forskjellig. Så her ved å ikke gjøre det manuelt, kunne jeg lett endt opp med å formatere ett minnekort med bilder i god tro om at de var kopiert over...

 

Løsningen ble å endre navn på filer slikt at de også inkluderte tidspunkt på når de ble skapt.

 

Jeg har ikke prøvd å gjenskape feilen, men har planer om å gjøre det til uka og evnt feilrapportere dette til Sony.

Kan nå bekrefte at feilen er definitivt der, ingen tvil, skjedde akkurat det samme på moods of norway jobben. Kamera klarer ikke å tele riktig når man tar over 1000 bilder på 1 dag i ett sesjon.

 

2 kort, første hadde 1085 filer andre hadde 684 - men etter kopiering satt jeg igjen med kun 1388 filer - 381 filer hadde identiske filnavn men selvsagt unikt innhold og var tatt på forskjellig tidspunkt.

Lenke til kommentar

 

opplevde farlig bug i A7r i helgas fotojobb - brukte først 64GB kort til til den hadde omtrent 36GB med bilder, tok den ut - satt inn 32GB og fortsatt jobben. Jeg kopierer alltid alle filer manuelt for å ha fult kontroll på hva som skjer - og jeg ble litt overrasket av at jeg ble bedt om å overskrive filer da jeg kopierte bilder fra mitt andre minnekort - da trodde jeg først at jeg satt inn første brikken på nytt. Men neida, det viste seg at på et magisk vis så hadde bilder på kort 1 & 2 samme filnavner selv om innhold og datostempel på filer var forskjellig. Så her ved å ikke gjøre det manuelt, kunne jeg lett endt opp med å formatere ett minnekort med bilder i god tro om at de var kopiert over...

 

Løsningen ble å endre navn på filer slikt at de også inkluderte tidspunkt på når de ble skapt.

 

Jeg har ikke prøvd å gjenskape feilen, men har planer om å gjøre det til uka og evnt feilrapportere dette til Sony.

Kan nå bekrefte at feilen er definitivt der, ingen tvil, skjedde akkurat det samme på moods of norway jobben. Kamera klarer ikke å tele riktig når man tar over 1000 bilder på 1 dag i ett sesjon.

 

2 kort, første hadde 1085 filer andre hadde 684 - men etter kopiering satt jeg igjen med kun 1388 filer - 381 filer hadde identiske filnavn men selvsagt unikt innhold og var tatt på forskjellig tidspunkt.

 

 

Kanke huske jeg hadde dette problemet da jeg svidde 1200 bilder på en shoot i løpet av 2-3 timer for noen dager siden....

Lenke til kommentar

...

Kanke huske jeg hadde dette problemet da jeg svidde 1200 bilder på en shoot i løpet av 2-3 timer for noen dager siden....

Men byttet du kort underveis?.. Problemet er der kun når man bytter kort

 

Testet Zenit Zenitar 50mm f2 K2-fatning med tilt adapter:

383120b691a811e380f00afa321cabe2_8.jpg

 

Meget spennende kombo og skarpt er den også.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Zenitar også jo! Artig, nå begynner jeg å like tråden :)

 

Helios 44 er en annen Sovjektisk legende (50mm f2) som det ble produsert millioner av. Det ble meg bekjent laget 7 versjoner av Helios 44 og den første ble levert med m39 skrufatning for SLR. Jeg har selv 44-2 og 44m-4 med m42 (Pentax) skrufatning.

Lenke til kommentar

Zenitar også jo! Artig, nå begynner jeg å like tråden :)

 

Helios 44 er en annen Sovjektisk legende (50mm f2) som det ble produsert millioner av. Det ble meg bekjent laget 7 versjoner av Helios 44 og den første ble levert med m39 skrufatning for SLR. Jeg har selv 44-2 og 44m-4 med m42 (Pentax) skrufatning.

Kult! ja den står på shoppings lista mi - jeg har faktisk M42 til Sony NEX adapter, også den med tilt funksjon.

 

Jeg må si at enn ting som imponerer meg med russiske objektiver er de fargene man får. Har selv sagt i alle år at det kan man fikse i rå-behandling - men når tror jeg ikke det lenger. Blir mektig imponert over hvor mye objektiv man får for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...