Gå til innhold

Sony A9, A7, A7r, A7s tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen tanker om dette?

jeg har Nikon 14-24 og metabones adapter som den kan brukes med på A7R. Jeg skulle egentlig selge det, men foreløpig er eneste bud 8000 kr. Jeg vet det er dårlig timing å selge, men ser at andre selger for 10-11 000, og min er 3 år gammel ca. Spørsmålet er; bør jeg vente med å selge til Sony evnt lanserer sin vidvinkel for A7, og så vurdere om å selge?

Jeg begynner å undres når jeg uansett MÅ ha vidvinkel om det er elendig ide å selge, fordi jeg kan fint bruke denne, må bare manuellfokusere...men det må jeg med zeiss optikken jeg har for Nikon som jeg bruker på denne uansett.

Lenke til kommentar

Noen tanker om dette?

jeg har Nikon 14-24 og metabones adapter som den kan brukes med på A7R. Jeg skulle egentlig selge det, men foreløpig er eneste bud 8000 kr. Jeg vet det er dårlig timing å selge, men ser at andre selger for 10-11 000, og min er 3 år gammel ca. Spørsmålet er; bør jeg vente med å selge til Sony evnt lanserer sin vidvinkel for A7, og så vurdere om å selge?

Jeg begynner å undres når jeg uansett MÅ ha vidvinkel om det er elendig ide å selge, fordi jeg kan fint bruke denne, må bare manuellfokusere...men det må jeg med zeiss optikken jeg har for Nikon som jeg bruker på denne uansett.

Hvis du ikke får prisen du vil ha, så er det bedre bruke den selv så lenge.
Lenke til kommentar

Brukte JP sin tilbud og bestilte A7 med 35mm. Var veldig vanskelig å bestemme seg for A7 vs A7R. De pengene jeg "sparte" ved å ikke kjøpe A7R går nok inn i kjøp av 55mm objektivet. Noen som kan anbefale et fastobjektiv med lengre brennvidde (feks 135mm) til bruk på A7 ?

Lenke til kommentar

Brukte JP sin tilbud og bestilte A7 med 35mm. Var veldig vanskelig å bestemme seg for A7 vs A7R. De pengene jeg "sparte" ved å ikke kjøpe A7R går nok inn i kjøp av 55mm objektivet. Noen som kan anbefale et fastobjektiv med lengre brennvidde (feks 135mm) til bruk på A7 ?

Jeg syns ikke det er så mange muligheter der ute. Det du evnt kan er å se etter Sony 135mm f1,8 med LA4 adapter.

Jeg fikler med ideen om 24mm zeiss (sony) af, med adapteret nå. Totalt ender jeg på kanskje 9200 kr for hele pakken, mens det er prisen de fleste skal ha bare for objektivet. Men siden jeg enda sitter på 14-24 så føles det som en latterlig dårlig ide.

Lenke til kommentar

Det adapteret man bruker hvis du skal ha nikon 14-24 på a7r, er det vanntett/tett mot fuktighet? tenker da når man skal ut i kulden for å ta nordlysbilder.

Det er jo ikke nedbør når det er nordlys å se så hvis du ikke planlegger å drukne kameraet i snøen så vil du ikke trenge et vantett adapter.

Lenke til kommentar

Kan bare si at både og 55mm og 35mm er ubeskrivelig flotte begge 2. Jeg var spesielt overrasket over 35mm - 2.8 har aldri vært min ting på fast objektiver - men denne er så flott og skarp tvers gjennom bilde at jeg har blitt stor fan av den.

Tok bla dette bildet for noen dager siden:

post-7631-0-29034300-1388927072_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...