boffeeen Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Tok en video nå nettopp som viser problemet: Maskinen kjører helt fint, men når det spilles av video kan den helt uten forvarsel plutselig fryse slik den gjør i videoen over. Lyden fortsetter som oftest, men skjermen blir rar, og maskinen responderer ikke på noe. Eneste som er mulig å gjøre er å holde inne påknappen til den slår seg av. Når jeg slår den på igjen, så er skjermen helt lik, og jeg må slå den av enda en gang. Tredje gangen så får jeg en beskjed om at noe har gått feil, og et spørsmål om jeg vil gjennopprette vinduene fra forrige gang, eller starte på nytt, og først da kommer jeg inn på maskinen. Det skjer helt uavhengig av hvor mye CPU-en jobber, eller hvor mye minne eller lagringsplass som er ledig. Har forsøkt å resette PRAM og NVRAM, gjorde ingen forskjell. Mulig oppfølgingsspørsmål: Maskinen er fra våren 2011, og skal være dekket av reklamasjonsloven. Hvordan løser jeg dette med Apple, i og med at de tar penger for å kontakte kunderservice. Kan jeg bare stikke på Eplehuset/Humac, og få servicesenteret deres til å ta det med Apple? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Lever den inn på nærmeste Eplehus/Humac. Ta backup hvis du helst ikke vil tape data, ta med kvittering, ellers får du ikke dekket det på reklamasjon. Ville forøvrig forsøkt å reinstallere maskinen først, da slipper du eventuelt å risikere å måtte betale for kun en reinstallasjon, dersom det bare er det som skal til for å fikse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå