Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden

Aerow

Anbefalte innlegg

Da har jeg oppdatert førsteposten. Send meg en PM eller skriv i tråden hvis dere vil at jeg skal skrive Friend Coden deres i førstepost. :)

Her er min: 0817-3731-9262. Skal prøve å få lagt dere inn i løpet av kvelden.

Ja, en oversikt over friend codes i første posten hadde vært flott, min som postet tidligere flere ganger

Nitrius - 1650-2227-9522

Noen som har byttet pokemon over GTS i kveld? Jeg får bare "communication error" når jeg skal prøve å bytte. Pokemonen jeg selv har lagt ut skjer det ikke noe med. Vanligsivs tar det bare 5 min før den blir byttet bort, men nå har den lagt der i flere timer...

Nå har ikke jeg prøvd idag, men funket igår, dog tror jeg leste noe om at det skal være noe vedlikehold av global link greiene idag/imorgen. Skal se om jeg finner det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har byttet pokemon over GTS i kveld? Jeg får bare "communication error" når jeg skal prøve å bytte. Pokemonen jeg selv har lagt ut skjer det ikke noe med. Vanligsivs tar det bare 5 min før den blir byttet bort, men nå har den lagt der i flere timer...

ikke bare du nei, jeg får ikke added noen til vennelisten min.

Edit: Ser ut til at det ordnet seg. La til Klatt3n, Aerow og HansiBanzi

(4682-8467-2345)

Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Er fortsatt mulig å fjerne HMs etterhvert? Mener det var en NPC i de tidligere spillene som kunne gjøre dette. Har litt lust til å gi Greninja surf, men liker ikke tanken på at det ikke blir mulig å fjerne den etterhvert.

Ja, det er mulig :) Har fjerna både Surf og Waterfall på min pokemon.

Fjerne HM:

Er ein mann i eit hus i nord-øst i Dendemille Town

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gjør folk i spillet etter dem har slått Elite Four? Jeg gjorde dette igår, og nå finner jeg ikke på noe morsomt å gjøre lenger.. Dette battle arena greiene var ikke noe gøy, får ikke xp en gang jo..

Nesten så jeg vil prøve å fange alle pokemons, selv om det er mer eller mindre umulig å få til.

Lenke til kommentar

Det er diverre lite "end-game" materiale i spelet. Noko av det du kan gjere:

Du kan reise til hovedbyen og få eit nytt oppdrag av ein detektiv, men det var ikkje veldig gøy. Ellers kan du trene opp fleire pokemon, jakte på legendariske fugler (Zapdos, Articuna og Moltres) og trade med andre spillere for å fylle opp pokedexen din.

Lenke til kommentar

Det er diverre lite "end-game" materiale i spelet. Noko av det du kan gjere:

Du kan reise til hovedbyen og få eit nytt oppdrag av ein detektiv, men det var ikkje veldig gøy. Ellers kan du trene opp fleire pokemon, jakte på legendariske fugler (Zapdos, Articuna og Moltres) og trade med andre spillere for å fylle opp pokedexen din.

Lite? Pokemon spillene i seg selv har da ganske mye å ta fatt i ettertid? Dog du styrer det selv, er ingen som forteller deg hva du skal gjøre. Tenker på å prøve å få fatt i alle pokemonene, fylle ut pokedexen, trene seg et sterkt team, utforske alle kriker og kroker, bruke online funksjonene, er noen ting jeg kommer på i farten, men igjen så er det jo ikke alle som finner det spennende. Ellers er jeg enig at "morro" faktoren detter litt etter rulleteksten som regel, men om en vil så er det nok å finne på etter vil jeg påstå.

Edit: Ellers ble jeg litt overrasket over disse O-Power greiene, spesielt xp og money boosten, er jo faktisk ganske kjekke å ha.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ca tolv timer inn nå, og kan trygt si jeg liker Pokemon X. Men samtidig er det dessverre helt tydelig at dette ikke er en serie som er spesielt interessert i å fornye seg noe særlig. Det er vanvittig mange småting som irriterer vettet av meg her, og kanskje spesielt fordi det meste som mangler har vært standard i andre JRPGs i mange år. For eksempel:

- Hvorfor må vi gå inn på inventory for å finne kartet? Hvorfor ikke bare ha det på den nederste skjermen? Og hvorfor har vi ikke kart i byene?

- Alle elementene er sterkere mot et annet element og svak mot et annet, så hvorfor er det ikke mulig å se hva slags element pokemonen man sloss mot har? Jeg er da ikke nødt til å huske hvilke elementer samtlige pokemons i hele spillet tilhører?

- Det samme gjelder skills. Å ha en liten beskrivelse av et skill i kamp er helt grunnleggende, så hvorfor mangler det her? Selv etter nestene tolv timer bruker jeg bare noen få skills og de samme pokemonene hele tiden, fordi jeg rett og slett aldri husker hva de andre skillsene gjør. Utenom kamp er det lett å finne en beskrivelse, men det er i kamp jeg trenger det.

- Hvorfor kan vi bare breede to pokemons om gangen? Og hvorfor kan er vi nødt til å bære egget til det klekkes? Hadde det ikke vært bedre å lempe alt man vil av pokemons i day care center, sortere dem etter ønsket par og la resten gå automatisk? Eller gjør som f.eks Shin Megami Tensi og la oss velge en ny pokemon fra en liste, basert på hvilke foreldre man har tilgjengelig.

- Det meste av JRPGs har random battles, noe jeg ikke har noe spesielt imot. Men hvorfor er jeg nødt til å sloss hver gang en eller annen idiot ser meg? Jeg er ikke interessert i å sloss mot hver jævla trener som tilfeldigvis ser meg i horisonten. Det holder lenge med random battles. Men jeg får jo ikke penger på random battles, så da er jeg vel nødt til å sloss mot trenere også. Litt kjipt.

- Kampene er ganske kjedelige, for å være ærlig. For tiden går det mye i gode, gamle Final Fantasy V på iPad, og allerede her har vi en blanding av turbasert og sanntid kamper med flere folk på laget. Det gir oss et mye høyere tempo, og dermed mye mer interessante kamper.

- Er det ikke mulig å slå av rulleskøytene? De er kjekke å ha når man er ute på tur, men inne i byene osv er de bare irriterende. Det er rimelig vanskelig å bare snakke med folk til tider, fordi jeg fyker av gårde bare jeg dytter litt på slideren. Dette kunne lett ha vært løst ved å la oss gå normalt ved å holde nede en tast, eller gi oss et større område for å snakke med folk. Dvs man kan stå ved siden av dem og snakke med dem, eller noe sånt. Det er ren rutine i de fleste spill, så hvorfor ikke her?

Det er mange sånne småting her, men dere skjønner poenget mitt. Jeg synes det er et meget bra spill, men det trenger sårt en solid oppdatering neste gang. Å ta et eldgammelt spill og bare dytte det over i 3D holder ikke i lengden. Dette føles som et streg frem og to tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar

- Hvorfor må vi gå inn på inventory for å finne kartet? Hvorfor ikke bare ha det på den nederste skjermen? Og hvorfor har vi ikke kart i byene?

Du kan binde kartet til y-tasten, kartet er der nok ikke fordi det som regel er veldig lett å vite hvor du skal og man får uansett se kartet når man skal fly, og byene er relativt lette å orientere seg i. Har brukt kartet den nette sum av 2 ganger ekskludert flyving. Når det er sagt er bruker av den nedre skjermen veldig dårlig, skulle rullet tilbake til sån ndet var i HGSS, og latt deg bytte mellom noen av de nye featurene.

- Alle elementene er sterkere mot et annet element og svak mot et annet, så hvorfor er det ikke mulig å se hva slags element pokemonen man sloss mot har? Jeg er da ikke nødt til å huske hvilke elementer samtlige pokemons i hele spillet tilhører?

Hehe, dette er liksom en del av spillet, man skal fange Pokemon for å lære mer om dem. Kan virke helt dust, men det er vel et inslag av realsime her kan jeg tenke meg.

- Det samme gjelder skills. Å ha en liten beskrivelse av et skill i kamp er helt grunnleggende, så hvorfor mangler det her? Selv etter nestene tolv timer bruker jeg bare noen få skills og de samme pokemonene hele tiden, fordi jeg rett og slett aldri husker hva de andre skillsene gjør. Utenom kamp er det lett å finne en beskrivelse, men det er i kamp jeg trenger det.

Hva mener du med "skills"? Pokemon har moves og abilities. Disse kan sees under Pokemon -> Summary -> Moves under kamp

- Hvorfor kan vi bare breede to pokemons om gangen? Og hvorfor kan er vi nødt til å bære egget til det klekkes? Hadde det ikke vært bedre å lempe alt man vil av pokemons i day care center, sortere dem etter ønsket par og la resten gå automatisk? Eller gjør som f.eks Shin Megami Tensi og la oss velge en ny pokemon fra en liste, basert på hvilke foreldre man har tilgjengelig.

Kan være pga av realisme, og antar det har med at man skal bonde med Pokemonene dine. Og for at det skal være en utfordring å få de beste Pokemonene.

- Det meste av JRPGs har random battles, noe jeg ikke har noe spesielt imot. Men hvorfor er jeg nødt til å sloss hver gang en eller annen idiot ser meg? Jeg er ikke interessert i å sloss mot hver jævla trener som tilfeldigvis ser meg i horisonten. Det holder lenge med random battles. Men jeg får jo ikke penger på random battles, så da er jeg vel nødt til å sloss mot trenere også. Litt kjipt.

Undskyld, hva? Trenere er jo som "elite creeps" om du vil.

- Kampene er ganske kjedelige, for å være ærlig. For tiden går det mye i gode, gamle Final Fantasy V på iPad, og allerede her har vi en blanding av turbasert og sanntid kamper med flere folk på laget. Det gir oss et mye høyere tempo, og dermed mye mer interessante kamper.

Kampsystemet i Pokemon er mitt desidert favorittsystem, det krever at man tenker, og ikke at man er best til å trykke på knapper til rett tid. Vær sin smak antar jeg.

- Er det ikke mulig å slå av rulleskøytene? De er kjekke å ha når man er ute på tur, men inne i byene osv er de bare irriterende. Det er rimelig vanskelig å bare snakke med folk til tider, fordi jeg fyker av gårde bare jeg dytter litt på slideren. Dette kunne lett ha vært løst ved å la oss gå normalt ved å holde nede en tast, eller gi oss et større område for å snakke med folk. Dvs man kan stå ved siden av dem og snakke med dem, eller noe sånt. Det er ren rutine i de fleste spill, så hvorfor ikke her?

Du kan gå med D-paden, men enig i at man burde kunne skru dem av.

Det er mange sånne småting her, men dere skjønner poenget mitt. Jeg synes det er et meget bra spill, men det trenger sårt en solid oppdatering neste gang. Å ta et eldgammelt spill og bare dytte det over i 3D holder ikke i lengden. Dette føles som et streg frem og to tilbake.

Virker egentlig som alt du klager over er at spillet ikke gir deg alt du vil med en gang, for meg hadde det vært et utrolig kjedelig spill om man fikk alt straks man ville. Sånn systemet er nå gir det en del tilfredstillelse å skaffe seg en nærmest perfekt Pokemon med perfekte angrep etc.

Lenke til kommentar

Virker egentlig som alt du klager over er at spillet ikke gir deg alt du vil med en gang, for meg hadde det vært et utrolig kjedelig spill om man fikk alt straks man ville. Sånn systemet er nå gir det en del tilfredstillelse å skaffe seg en nærmest perfekt Pokemon med perfekte angrep etc.

Nei, det jeg "klager" over er at ting som har vært standard i mange år i andre spill av samme type fortsatt ikke har funnet veien hit. Men jeg sa også at jeg faktisk liker spillet. Det burde være det viktigste. Det kunne bare vært så mye bedre med noen små endringer og forbedringer.

Uansett, har prøvd meg på Wonder Trade. Det funket helt utmerket. Kudos for det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...