Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden

Aerow

Anbefalte innlegg

Wonder trade virker interessant, null aning på hvordan det funker, men virker som det er ganske random hvilken pokemon man bytter til seg? Testet med en velge en pokemon(husker ikke navnet) og endte jo opp med noe helt annet. Går sikkert på hvor sjelden en pokemon er eller noe tenker jeg, da man neppe ender opp med Mew om man bytter bort en Pidgey? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har klokket inn mellom 18 og 20 timer på dette nå og partyet mitt er på rundt lvl 40-45 og må si at jeg storkoser meg til nå.

Likte godt at man får exp-share såpass tidlig i spillet og den gir 50%xp til alle som er i party, samt den pokemonen man velger i starten ikke har noe å si med tanke på at før første gym kan fange både vann, ild og gresspokemons lett om man trenger det.

De første par timene var rett og slett bare utrolig mye greiere å komme seg gjennom enn de forrige spillene.

Rulleskøytene ble litt for knotete for min del da jeg følte det gikk litt i raskeste laget, men sykkelen derimot er helt knall og lettere å styre.

"Mega evolutions" trodde jeg var en permanent utvikling før jeg faktisk faktisk fikk evnen til å bruke denne formen for utvikling selv. Det å utvikle en pokemon til "Mega pokemon" i kamp var en kul måte å gjøre dette på istedet for en permanent utvikling, selv om kun 1 pokemon kan utvikles på dette viset i løpet av kampen.

Alt i alt, veldig fornøyd til nå ihvertfall.

Lenke til kommentar

Wonder trade virker interessant, null aning på hvordan det funker, men virker som det er ganske random hvilken pokemon man bytter til seg? Testet med en velge en pokemon(husker ikke navnet) og endte jo opp med noe helt annet. Går sikkert på hvor sjelden en pokemon er eller noe tenker jeg, da man neppe ender opp med Mew om man bytter bort en Pidgey? :p

Du bytter bare mot andre som har valgt og gjøre en Wonder Trade. Er ikke noe mer spennende en det, så ikke forvent noen Mew nei :p

Lenke til kommentar

Du bytter bare mot andre som har valgt og gjøre en Wonder Trade. Er ikke noe mer spennende en det, så ikke forvent noen Mew nei :p

Men med andre ord, muligheten er der?

Edit: Er det mulig å slå av rulleskøytene permanent?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det fortsatt slik at man kan parre Ditto med de fleste pokemon(både han/hun) for å få et egg? F.eks Charmander(han) med Ditto, så får man en ny Charmander?

Uten at jeg vet svaret på spørsmålet ditt.. Får man Ditto i dette spillet? Har ikke sett den (?) så langt, men har bare så vidt vært innom Luminous (?) City gang #2.

Lenke til kommentar

Når man får Ditto burde man vel bare trade den på GTS med en fra utlandet, så man i tillegg får 4x større sjanse for shiny.

Edit: Var allerede svart på spørsmålet.

Fungerer dette andre veien også? Altså om jeg bruker min egen ditto sammen med en Chespin fra f.eks. Spania?

Lenke til kommentar

Når man får Ditto burde man vel bare trade den på GTS med en fra utlandet, så man i tillegg får 4x større sjanse for shiny.

Edit: Var allerede svart på spørsmålet.

Gidder du forklare litt hvordan dette fungerer? Er det bare å bytte til seg en foreign Pokemon, så har alt den breeder med en 4x sjanse for å bli shiny (egg)? Ergo, å ha en ditto tillater deg å breede en god del til 4x shiny-sjanse?

Lenke til kommentar

Hmm, fanget nettopp en pokemon, hadde skadet han ned til gult liv, samt at han var paralysert, kaster pokeballen, den vingler bare en gang og deretter blir den fanget. Er vel ikke noe hemmelig fange knep ute å går? Har da til nå alltid måtte vingle 3 ganger før det sier klikk og pokemonen blir fanget.

Lenke til kommentar

Hmm, fanget nettopp en pokemon, hadde skadet han ned til gult liv, samt at han var paralysert, kaster pokeballen, den vingler bare en gang og deretter blir den fanget. Er vel ikke noe hemmelig fange knep ute å går? Har da til nå alltid måtte vingle 3 ganger før det sier klikk og pokemonen blir fanget.

Merket det samme selv, antar det bare er en alternativ animasjon. Om du klarer å fange den er uansett avgjort før ballen vises på skjermen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det står noe om det på en eller annen trainer-tips før inngangen til ei hule, hvis jeg ikke husker helt feil. Kalles "Critical Capture" om jeg ikke husker helt feil og er når du klarer å fange Pokemonen etter bare en "shake". Man har større sjanse for å få CC, jo flere Pokemoner man har fanget. Iirc.

Edit: "Sometimes when throwing a Pokeball it will only shake once and automatically catch the Pokemon. This is called a Critical Capture. -The chances of this occurring is greatly increased with the more pokemon you catch."

Edit 2:

Har fortsatt en drøss med Charmanders. Er keen på x1 Squirtle, x1 Fennekin. Har bare males, kvitta meg med ene femalen min mot en Froakie.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Da har eg tatt alle 8 gymmene og elite four.

Eg har også fanget MewTwo og møtt på Zapdos, men han forsvant med ein gang... :/

Eg har lagt deg til Battaman, eg har også ein Hunter eg vil utvikle.

FC: 1650 - 1341 - 5707

Edit: Har lagt til alle fra dei siste sidene, håper de legger til meg også :)

Endret av Wackee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...