Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden

Aerow

Anbefalte innlegg

Selv om jeg bare har den i party, lvler jo event Torchicen fortere enn alle de andre, så må skaffe meg badge nr. 2 snart.

Ordnet de FC greiene: 3153-4607-9108

Scenen på balkongen hvor man får Protect kan jo virke litt skitten.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør jeg det?

Fikk for øvrig Torchic nå nettopp. :)

Du får exp. share av en dude, litt etter gym 1 om jeg ikke husker helt feil. Mener den automatisk blir slått på, ellers må du inn i bagen og aktivere den.

Legger deg til @Ynge05, litt usikker på hvordan det fungere men min er ihvertfall: 1650-2227-9522

Lenke til kommentar

Takk, fant ut det der med Exp Share. Man får den når man prøver å forlate byen etter å ha tatt den første treneren. :) Var for øvrig en interessant kamp. Har ikke spilt Pokemon siden HeartGold (det eneste jeg har spilt), så ante ikke helt hva jeg gikk til. Resultatet var at jeg ble kastet inn i kampen med bare fire pokemons, og en av de var bare lvl 7. Slet litt, for å si det sånn. :p Tre var nede da hun trenerdama hadde en igjen, og den var halvdød. Men jeg klarte ikke å gjøre spesielt mye skade, og den siste pokemonen min var så godt som død. Forventet ikke akkurat å vinne, men fikk en "It's super effective", og dermed var kampen over - med meg som vinner. Litt flaks skal man jo ha. :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man/når Litleo utvikler seg? :c Er litt spennende, dette, med verdensomspennende release - finner jo null informasjon om noe som helst online. Aner ikke hvilke levels ditt og datt uvikles, om jeg må ha x stone eller om jeg må trade dem fra meg for å få dem opp i form. Er vant til å bare fyke en tur på nettet og deretter sitte med svaret. Nå er jeg komplett grønn.

Lenke til kommentar

Camphrier Town kommer du til etter å ha vært i Lumiose City. :)

Okei, takk :)

Noen som vet hvordan man/når Litleo utvikler seg? :c Er litt spennende, dette, med verdensomspennende release - finner jo null informasjon om noe som helst online. Aner ikke hvilke levels ditt og datt uvikles, om jeg må ha x stone eller om jeg må trade dem fra meg for å få dem opp i form. Er vant til å bare fyke en tur på nettet og deretter sitte med svaret. Nå er jeg komplett grønn.

Er jo det som er litt av sjarmen og då, utforske spelet sjølv! At ein ikkje berre kan google alt ein ikkje får til sjølv. Syns no eg iallfall :)

Trur det var noko av det som gjorde spela så bra som liten og. Når ein oppdaga nye ting sjølv, som ein ikkje visste før. Får litt meir tilfredsstillande følelse av det, eller kva ein skal kalle det :p

Lenke til kommentar

Da ble det 3DS XL og Y her. Spilt snaue timen så langt, og må si det lover godt, må si grafikken passer spillet utrolig godt.

Forøvrig noen som kanskje kunne tenkte å kanskje bytte litt pokemon etterhvert? Kanskje tatt noen kamper etterhvert også?

Friend coden min er som følger: 1650-2227-9522

Bare å legge meg til =)

Tror man i X og Y bare bruker koden fra selve 3DSen?

Selv om jeg bare har den i party, lvler jo event Torchicen fortere enn alle de andre, så må skaffe meg badge nr. 2 snart.

Ordnet de FC greiene: 3153-4607-9108

Scenen på balkongen hvor man får Protect kan jo virke litt skitten.

Lagt dykk til på friends list. Min FC er: 2895-6894-4315

Lenke til kommentar

Er jo det som er litt av sjarmen og då, utforske spelet sjølv! At ein ikkje berre kan google alt ein ikkje får til sjølv. Syns no eg iallfall :)

Trur det var noko av det som gjorde spela så bra som liten og. Når ein oppdaga nye ting sjølv, som ein ikkje visste før. Får litt meir tilfredsstillande følelse av det, eller kva ein skal kalle det :p

Husker jeg ble enormt spoilet i generasjon 5 fordi jeg ikke kunne la vær å sjekke ut alt på nettet etter japanske releasen, elsker dette, å gå inn blind har jeg ikke gjort siden Ruby og det er jo så utrolig mye morsommere. Men det er litt frustrerende at jeg ikke kan sjekke opp hva enklete abilities, moves og pokemon gjør/virker helt konkret.

Lenke til kommentar

Er vandt til dette selv, har også lagt merke til at det er litt verre med informasjon rundt om kring nå. Men er helt klart artigere å finne ut av ting selv, så det er med på gjøre spille opplevelsen bedre så langt. Vet jeg pleide å ha en walkthrough lett tilgjengelig i tidligere spill, satt jo neste å så mere på den enn selve spillet :p

Lenke til kommentar

Jaja, er helt enig i at det er morsomt! Definitivt mer spennende å spille nå enn ved tidligere generasjoner.

Har forøvrig fått fingrene i både hokjønn og hankjønn Charmander. Tenker å se om jeg klarer å breede dem og få noen flere egg. If so, er det noen som er interessert i å bytte mot andre starters? Er keen på fire/water starteren fra denne generasjonen, eller Squirtle/Bulbasaur.

Lenke til kommentar

Jaja, er helt enig i at det er morsomt! Definitivt mer spennende å spille nå enn ved tidligere generasjoner.

Har forøvrig fått fingrene i både hokjønn og hankjønn Charmander. Tenker å se om jeg klarer å breede dem og få noen flere egg. If so, er det noen som er interessert i å bytte mot andre starters? Er keen på fire/water starteren fra denne generasjonen, eller Squirtle/Bulbasaur.

Hvordan fikk du tak i to stk. av Charmander? Byttet med noen andre kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg var heldig og fikk ei hokjønn (1/5 ish sjanse fra tidligere generasjoner, i alle fall), mens kjæresten min som normalt fikk en hankjønn. Hun bruker ikke sin for øyeblikket i og med at hun valgte Fennikin (?) til stater og har fått Torchick. :/ Så vi har byttet den til meg så jeg kan breede dem. : D

Lenke til kommentar

Jeg var heldig og fikk ei hokjønn (1/5 ish sjanse fra tidligere generasjoner, i alle fall), mens kjæresten min som normalt fikk en hankjønn. Hun bruker ikke sin for øyeblikket i og med at hun valgte Fennikin (?) til stater og har fått Torchick. :/ Så vi har byttet den til meg så jeg kan breede dem. : D

1/8 sjangse for hunkjønn ;) så gratz

Har en del spill fra gen 4 og 5, skal prøve å få overført en del når jeg kommer så langt, skal se om jeg finner ut FCen min også, så er det bare å spørre om man vil ha noe spesielt :)

Lenke til kommentar

1/8 sjangse for hunkjønn ;) så gratz

Har en del spill fra gen 4 og 5, skal prøve å få overført en del når jeg kommer så langt, skal se om jeg finner ut FCen min også, så er det bare å spørre om man vil ha noe spesielt :)

Correct me if I'm wrong, men vi får vel ikke overført noe fra tidligere generasjoner før Pokémon Bank kommer vel?

Hvordan er tradingen her? Man må vel ikke være online samtidig, som i Animal Crossing?

Jeg tror det er nødvendig, men er neimen ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...