Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann:)

Har skaffa meg Pokemon Y og har henta torchic fra mystery gift og henta den hos delivery girl,

viss jeg nå starter nytt spill, vill jeg da kunne hente torchic om igjen?

Ja, så lenge du gjør det før eventen er ferdig, som i følge Bulbapedia er 15. januar neste år.

Lenke til kommentar

Så da spør jeg igjen, siden jeg ikke har fått svar. Kjøpte Pokemon X på eShop, men etter å ha prøvd å laste ned hele fem ganger har jeg fått feilmelding hver eneste gang. "The download has failed", "An error has occured" og så videre. Ingenting som forklarer noe som helst hva feilen er. Alle andre spill jeg har lastet ned har gått helt fint (er nok oppe i syv, åtte fullversjoner allerede), så hva er det egentlig som feiler spillet? Hvorfor får jeg ikke lastet det ned? Begynner å irritere vettet av meg.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ble skuffa at det er kun 3D i kampene. Når man utforske byer osv er ingen 3D effekt. Håpet at hele spillet skulle ha 3D.

Nåh, med tanke på hvilken framerate dette spillet har å skilte med når 3D er aktivert så er det ikke noe savn. Tipper Game Freak får optimisert motoren slik at en eventuell "Z" utgave får 3D til enhver tid.

Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Da ble det 3DS XL og Y her. Spilt snaue timen så langt, og må si det lover godt, må si grafikken passer spillet utrolig godt.

Forøvrig noen som kanskje kunne tenkte å kanskje bytte litt pokemon etterhvert? Kanskje tatt noen kamper etterhvert også?

Friend coden min er som følger: 1650-2227-9522

Bare å legge meg til =)

Kjøpte 3DS og Y i dag, har så vidt startet, ikke gjort første gym enda engang. Hvordan finner man ut FC'en sin? :wee:

Tror man i X og Y bare bruker koden fra selve 3DSen?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Men du må likevel tilkalle alle, ser det ut til. Litt kjipt. Hadde foretrukket at alle får lik XP uansett om du tilkaller dem eller ikke. Men det er bare en bagatell.

Liker spillet så langt. Har bare kommet til den første skogen, og ser jeg har mye å sette meg inn i. Men et kjapt spørsmål. Er det mulig å endre navnet på pokemonene? Hadde fullt lag før jeg så de har kjønn, Har hele tiden trodd Pikachu var hankjønn. :p

Lenke til kommentar

Alle i bagen får xp lik halvparten av det den som sloss får, selv om de ikke har vært i kamp. Du må riktignok ha exp share på.

Tar meg god tid med spillet, har 6 timer, og enda ikke gjort andre gym. :wee: Har fanget nesten alle pokemonene jeg har møtt, og drevet med supertraining på noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hadde blitt litt overkill om alle man hadde med seg skulle få lik xp som den man sloss med, er mer enn nok at nå får faktisk alle litt xp og ikke bare den som holder exp. share itemen.

Ellers merker man godt at tiden flyr når man spiller, greier liksom ikke helt å legge fra seg spillet, må bare spille litt til får å se hva som dukker opp :p

Lenke til kommentar

Tar meg god tid med spillet, har 6 timer, og enda ikke gjort andre gym. :wee: Har fanget nesten alle pokemonene jeg har møtt, og drevet med supertraining på noen.

Hehe, jeg har spilt i 35 timer og har fortsatt ikke kommet til tredje Gym. :p Men de fleste bruker nok ikke såpass lang tid, har blitt mye EV-trening og kamper i Battle Chateau.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...