Gå til innhold

Trenger forslag til bejeweled-type spill for min mor :)

Anbefalte innlegg

Hei,

Et litt uvanlig topic kanskje, men min gamle mor har fått seg en android tablet (rimelig kraftig galaxy note 10.1) og har blitt ganske komfortabel med å bruke denne i hverdagen nå. Hun har aldri vært noe særlig på "spill" sånn sett, men sudoku og kryssord og denslags er noe hun liker veldig godt.

En gang for lenge siden viste jeg henne "Hexic HD" på min xbox 360, og dette fallt tydelig i smak og hun ble litt hektet på dette. Derfor tenkte jeg det kunne være en fin idè å finne noe lignende for henne på android pad'en. Dette faller vel under en bred definison av "match 3" eller "match x" sjangeren, men jeg er som sagt ikke ekspert på disse spillene.

Hexic.jpg

Denne slags puzzle-spill er litt utenfor mine typiske sjangrer, så derfor må jeg spørre litt om hjelp om hva som regnes som "de beste" spillene i denne sjangeren nå. Utenom hexic (som jeg ikke er sikker finnes på android) så har jeg selvfølgleig hørt om "Bejeweled" som sikkert er et rimelig trygt valg, men hvilke andre bør jeg titte på? (og evt. hvilken versjon av bejeweled?)

Jeg tror det viktigste spillmessig er at det er minst et eller flere gamemodes som ikke baserer seg på tid, men heller turns/trekk. Mor er ganske brilliant noen ganger i tenke strategisk og i flere trekk og denslags, men det er ikke alltid at det går så fort i svingene, så dette må ihvertfall være en mulighet.

Håper jeg kan få noen gode forslag her som jeg kan velge blandt. På forhånd takk :)

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...