StigØyvann Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kameraet som alltid er med, og tar bilder hele tidenKamera for "livslogging" Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg ser umiddelbart et problem (særlig med tanke på norsk lovvgiving): Kameraet vil jo ta en haug med bilder av andre mennesker i mange situasjoner hele dagen (og enkelte personer og bedrifter vil muligens se på kameraet som alt fra overvåking til spionasje). Paradokset er og at det neppe vil ta bilder av personen selv, den som skal liksom dokumentere seg selv. Selv om jeg ser at det kan være bruksområder for kameraet, føler jeg likevel at ut fra artikkelens tanke at det må være et kamera spesielt for folk med helling mot narsissisme - men på samme tid vil de muligens bli litt skuffet når de ikke er med på bildene selv (hvis de da ikke er stadig i speilet og ser på seg selv - og/eller muligens ofte besøker urinaler ). Tor 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg ser umiddelbart et problem (særlig med tanke på norsk lovvgiving): Kameraet vil jo ta en haug med bilder av andre mennesker i mange situasjoner hele dagen (og enkelte personer og bedrifter vil muligens se på kameraet som alt fra overvåking til spionasje). Paradokset er og at det neppe vil ta bilder av personen selv, den som skal liksom dokumentere seg selv. Selv om jeg ser at det kan være bruksområder for kameraet, føler jeg likevel at ut fra artikkelens tanke at det må være et kamera spesielt for folk med helling mot narsissisme - men på samme tid vil de muligens bli litt skuffet når de ikke er med på bildene selv (hvis de da ikke er stadig i speilet og ser på seg selv - og/eller muligens ofte besøker urinaler ). Tor Meningen er vel å dokumentere det du opplever, ikke ansiktet ditt dagen igjennom? AtW Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Dette ser jeg for meg er best brukt hvis man skal på en ferietur, eller en fjelltur eller noe annet spesielt. Jeg personlig ser ikke poenget med å dokumentere hverdagen med 4000 bilder, men det er jo bare meg. Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg ser deg og du ser meg og alle hjerter gleder seg! Den tid da fortiden forsvinner er snart forbi, snart kan du både se og høre hva alle hadde å si. Men husk og pass på, vær oppmerksom på hva du gjør, om lillebror er til stede vet også storebror hva du gjør! 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kan noen forklare meg appellen ved dette produkt? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Dette ser ut som HumanCam-versjonen av CatCam. Den ene er artig. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Sikkert morsomt om et år å sitte å se gjennom bilder av en PC skjerm på 90% av bildene Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg leste om Memoto når denne kom på Kickstarter. Det var mye diskusjoner rundt denne på div fora. Problemstillingen er den samme som da, nemlig personvern. Om folk er bekymret for Google Glass og lignende, må dette være adskillig verre. Den tar bilder hele tiden, uten å gjøre det veldig tydelig. Situasjoner hvor denne skaper utfordringer er mange. Arbeidsplasser, private hjem, på trening (jeg vil helst ikke bli tatt bilde av når jeg kommer ut av dusjen), osv. Rent praktisk ser jeg en utfordring med å ha noen kontroll over disse bildene. Om jeg kommer hjem fra ferie synes jeg det er nok jobb å sortere bilder for hele ferieturen. Skal det produseres 2000 bilder om dagen (hvor 90% sikkert er søppel) tror jeg de fleste går fort lei av å bla i dårlige bilder. Endret 15. oktober 2013 av XmasB 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg