s0ppen Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg skal sette opp en ftp server. Jeg har NGT SHDSL. Jeg har altså en NGT router og en SMC Router. men problemet er at når jeg setter opp en ftp på min maskin, så finner ingen den. bare meg selv, og andre som er på det lokale nettverket. hvordan finner jeg ip'en så folk over inett kan komme inn på ftp'en min...? mulig dette var helt kløne forklart.. hvis det var det så si ifra, så skal jeg prøve å gjøre et nytt forsøk Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 http://whatsmyip.smokingmedia.com/ Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 http://www.showmyip.com Bruk denne ip'en Husk å kombinere portnummeret ditt i url'n hvis du kjører utenom port 80. Feks 80.202.93.209:1080/ ..for port 1080 om det er den du kjører.. Men husk at nextgentel med netopia må åpne disse portene i modemet/routeren din. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Syns det var mye styr, ikke stemmer det at jeg er i Amsterdam heller... Lettere å huske Whatismyip.com mener jeg. Uansett kan du bruke plasser som DynDNS eller No-Ip til å få nesten statisk ... minsuperftp.no-ip.com f.ex er lett å huske... my 2 cents edit: erm, er det ikke på tide jeg lærte BBcode? edit2: skrive ferdig setninger er ikke så dumt heller... Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 hmm.. den ip'en jeg har funnet selv men den funker ikke. er VELDIG sikker på at jeg har tatt av brannmur i NGT routern min. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Du må vel forwarde portene du bruker også. Har du gjort det? - Azton Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 jepp,har gjort det. det funker fint hvis jeg ikke bruker SMC routeren min, å den går direkte fra Netopia modemet til maskinen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå