Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. RX1r med utskiftbar optikk - ja takk :)

Om ikke prisen blir helt syk så er en sånn med 35mm f/2.8 Zeiss høyt på ønskelista.

Så prisen på huset nå. 15k i Norge ? Men så denne : Zeiss FE 55mm f/1.8 :) Me want..

Endret av ulfgre
Lenke til kommentar

Regner med at søkeren er god og at den får en velfungerende focus-peaking løsning for manuellfokusoptikk. Om den også får et velfungerende EF-adapter med blenderstyring blir den for meg den optimale plattformen for ZE-optikk. Er også spent på hva Zeiss har fått til med 55/1,8 og 24-70/4. Kan bli vanskelig å komme utenom denne.

Og ryktene sier pris godt under RX1-nivå.

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Mener jeg leste et sted at kameraet vil selges med valgfri adapter til Canon/Nikon. Tror tanken er at det skal posisjoneres som et kamera man lett kan gå over til. Om man klarer å lage en adapter som også lar AF fungere med Canon/Nikon kan jo dette bli riktig så interessant.

Eller kombinert med RF-glass, som Contax G-objektiver, eller Leica M, hvor autofokus ikke er et tema. Kamera vil jo ligge godt under Leica i pris, og neppe stå tilbake hva gjelder bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Det lages jo allerede tredjeparts EF-adapter for NEX med AF, men ytelsen er så som så, tror at man for brukbar AF-ytelse må belage seg på å kjøpe Sony/Zeiss sin optikk.

Ellers er jo RF-optikk midt i blinken for dette kameraet når størelse og vekt er viktig, og det ryktes at sensoren er optimalisert for å kunne håndtere vid rangefinder-optikk uten altfor store problemer med fargefeil/vignettering etc. ut mot hjørnene.

Lenke til kommentar

Interessant kamera - noe av det mest spennende sony har kommet med. Er litt usikker på hva jeg mener om designet, en slags bastard er første inntrykket, men totalen er viktigst. Hva blir volum og vekter? Blir interessant å se prisene og brukererfaringer/tester. Er det stabilisator i objektivene?

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...