twoeyes Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Noen som er spent på denne? Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Ja. RX1r med utskiftbar optikk - ja takk Om ikke prisen blir helt syk så er en sånn med 35mm f/2.8 Zeiss høyt på ønskelista. Så prisen på huset nå. 15k i Norge ? Men så denne : Zeiss FE 55mm f/1.8 Me want.. Endret 14. oktober 2013 av ulfgre Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Regner med at søkeren er god og at den får en velfungerende focus-peaking løsning for manuellfokusoptikk. Om den også får et velfungerende EF-adapter med blenderstyring blir den for meg den optimale plattformen for ZE-optikk. Er også spent på hva Zeiss har fått til med 55/1,8 og 24-70/4. Kan bli vanskelig å komme utenom denne. Og ryktene sier pris godt under RX1-nivå. Endret 14. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Mener jeg leste et sted at kameraet vil selges med valgfri adapter til Canon/Nikon. Tror tanken er at det skal posisjoneres som et kamera man lett kan gå over til. Om man klarer å lage en adapter som også lar AF fungere med Canon/Nikon kan jo dette bli riktig så interessant. Eller kombinert med RF-glass, som Contax G-objektiver, eller Leica M, hvor autofokus ikke er et tema. Kamera vil jo ligge godt under Leica i pris, og neppe stå tilbake hva gjelder bildekvalitet. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Det lages jo allerede tredjeparts EF-adapter for NEX med AF, men ytelsen er så som så, tror at man for brukbar AF-ytelse må belage seg på å kjøpe Sony/Zeiss sin optikk. Ellers er jo RF-optikk midt i blinken for dette kameraet når størelse og vekt er viktig, og det ryktes at sensoren er optimalisert for å kunne håndtere vid rangefinder-optikk uten altfor store problemer med fargefeil/vignettering etc. ut mot hjørnene. Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Men Sony behersker allerede ganske fancy adapterteknologi hvor fasebasert autofokus er integrert i adapteren. Noe sånt ville virkelig vært revolusjonerende, selv om det ikke gir like god som det beste på native kamera. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Lloyd Chambers er litt tidlig ute denne gangen Denne 36Mpx fullformatpakka med 24-70 f/4 veier litt over 900g: Jeg er egentlig mest spent på dette objektivet, litt større enn jeg hadde håpet men 281g er ikke avskrekkende. Sonnar-design som 35mm i RX1. Sony/Zeiss ZA FE 55mm f/1.8 Sonnar: Endret 15. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Interessant kamera - noe av det mest spennende sony har kommet med. Er litt usikker på hva jeg mener om designet, en slags bastard er første inntrykket, men totalen er viktigst. Hva blir volum og vekter? Blir interessant å se prisene og brukererfaringer/tester. Er det stabilisator i objektivene? Tor Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Stabilasator i zoomene, ikke i fastoptikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå