Octhane Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hei, jeg er helt ny her på forumet men jeg hørte at det var ganske bred kompetanse på folk som er her og håper på at noen av dere kunne hjelpe meg med et problem jeg har med min maskin. For et par uker siden kjøpte jeg nytt skjermkort fra komplett, skjermkortet er Asus GTX 760 DirectCU II. Når jeg skulle installere kortet ville ikke maskinen finne den under device manager eller installere drivere pga kortet ikke kunne bli funnet. ( Jeg bootet PC`n med VGA kabel i hovedkortet siden jeg ikke hadde DVI ingang i skjermen min men kun HDMI og VGA) Skjermkortet ble sendt tilbake til komplett 2 ganger hvor det var på reperasjon/feilsøking, kortet ble bevist defekt første gangen og jeg ble tilsendt et nytt kort som hadde akkurat samme problem men kortet var testet hos Komplett at det bootet fint opp i windows og kunne kjøre Heaven Benchmark uten problem så i teorien skulle det også fungere fint i min maskin. Jeg har selv prøvd kortet i Begge PCI portene på hovedkortet uten hell , også kontroll sjekket at mitt gammle skjermkort ( GTX 550 TI ) fungerer i disse portene. ( så hvis mitt gammle skjermkort fungerer fint i hovedkortet så burde vell det nye også fungere ? ( fikk bekreftet at det ikke skulle være noe kompabilitets problemer med det nye skjermkortet og mine nåværende deler. Så er det noen som har noen ideer uansett hvor usansynlige de kan være , alt ifra BIOS instillinger til å danse regndansen vill bli prøvd for å få dette kortet til å fungere på min PC. Still gjerne spørsmål om du mener det er noe jeg har uteglemt å informere om som kan være relevandt til problemet så svarer jeg så fort jeg kan. Her er mine PC deler. CPU: Intel Core i5 2500K (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619274#extra) MB : Asus P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757) RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585022) PSU: Corsair CX 750M,750W PSU (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773377) Gammel Fungerende GPU: Gainward GeForce GTX 550 TI 1GB PhysX ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627480) Ny ikke fungerende GPU: ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA " DirectCU II OC" ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=784202) Håper på svar, på forhånd takk ! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Velkommen til forumet. Først får vi ta det obligatoriske spørsmålet, er 8 pins størm kabelen tilkoblet skjermkortet? I farten er dette det eneste jeg kan tenke meg er det som forårsaker problemet hvis Komplett kunne kjøre Heaven benchmark med det kortet. Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Velkommen til forumet. Først får vi ta det obligatoriske spørsmålet, er 8 pins størm kabelen tilkoblet skjermkortet? I farten er dette det eneste jeg kan tenke meg er det som forårsaker problemet hvis Komplett kunne kjøre Heaven benchmark med det kortet. Ja det er den , det er en 6pin med en 2 pin som kan kobbles sammen for å utgjøre en 8 pins kontakt, har prøvd med begge 2 og har tilogmed prøvd å bruke overgangen som følgte med skjermkortet for å se om det kunne gjøre noe forskjell men det gjorde det ikke. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kunne du gitt oss et skjermbilde av enhetsbehandling?Start > Høyreklikk Computer og velg Manage > Velg Device Manager i høyre kolonne, printscreen og legg ut her. Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Kunne du gitt oss et skjermbilde av enhetsbehandling? Start > Høyreklikk Computer og velg Manage > Velg Device Manager i høyre kolonne, printscreen og legg ut her. Det kan jeg gjøre men får ikke gjort det før klokken 8-9 i kveld pga overtid på jobb Endret 14. oktober 2013 av Octhane Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Her er 2 Screenshots av Enhetbehandling, 2 av Dxdiag og 1 bilde når jeg prøver å installere driver fra asus sin hjemmeside ( nvidia sin auto driver search sier også at ingen enhet var funnet. ) Håper noen finner noe som jeg ikke fant som kan løse problemet PS. prøvde med en VGA til DVI adapter på min VGA kabel nå for å se om ikke det var en integrert gpu som overstyrte ( skjerm bildene er tatt med VGA kabel koblet til hovedkortet) Endret 14. oktober 2013 av Octhane Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Lest nok ikke første posten godt nok, men hvis du kjører med skjermkabelen tilkoblet hovedkortet er nok ikke PCIe skjermkortet aktivt og WIndows vil ikke finne det. Og hvis du kan boote med VGA kabelen tilkoblet GTX 760 kortet, så virker nok kortet helt fint selv om Windows ikke kan finne det Og det derre auto driver search opplegget er ikke mye å skryte av, last ned driver fra Nvidia sin side og prøv å installere den. Så er også spørsmålet om du avinstallerte driverne for GTX 560 kortet før du satte inn GTX 760 kortet. Dette er noe man alltid bør gjøre ved bytte av skjermkort. Last ned Driver Sweeper 3.2.0 og kjør den, merk av for Nvidia driver og Nvidia PhysX, så vil den rense systemet for gamle drivere. Endret 15. oktober 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Har samme hovedkort selv. Har du installert og satt opp virtu ? Bør såfall avinstallere dette også. I bios settings sett vga initialisering for PCI Express grafikk 760 kort først... Advanced Mode / Advanced Tab / System Agent / Graphics ConfigPrimary Display set til: Auto eller helst PCIE . Ikke ha IGFX som "first" Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Lest nok ikke første posten godt nok, men hvis du kjører med skjermkabelen tilkoblet hovedkortet er nok ikke PCIe skjermkortet aktivt og WIndows vil ikke finne det. Og hvis du kan boote med VGA kabelen tilkoblet GTX 760 kortet, så virker nok kortet helt fint selv om Windows ikke kan finne det Og det derre auto driver search opplegget er ikke mye å skryte av, last ned driver fra Nvidia sin side og prøv å installere den. Så er også spørsmålet om du avinstallerte driverne for GTX 560 kortet før du satte inn GTX 760 kortet. Dette er noe man alltid bør gjøre ved bytte av skjermkort. Last ned Driver Sweeper 3.2.0 og kjør den, merk av for Nvidia driver og Nvidia PhysX, så vil den rense systemet for gamle drivere. Har prøvd alt dette utenom å avinstallere drivere for det gammle skjermkortet, skal prøvde dette etter jobb ! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 syar2003, tenkte på å foreslå det, men etter som jeg ikke kjenner til det hovedkortet, så hadde det sikkert bare blitt rot. Men skal vel normalt stå i Auto eller hva? Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Har samme hovedkort selv. Har du installert og satt opp virtu ? Bør såfall avinstallere dette også. I bios settings sett vga initialisering for PCI Express grafikk 760 kort først... Advanced Mode / Advanced Tab / System Agent / Graphics ConfigPrimary Display set til: Auto eller helst PCIE . Ikke ha IGFX som "first" Høres veldig logisk ut når jeg tenker meg om, jeg oppgraderte nylig bios så det kan være at default settings er anderledes en hva du skrev her så dette skal jeg definitivt prøve ut når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 syar2003, tenkte på å foreslå det, men etter som jeg ikke kjenner til det hovedkortet, så hadde det sikkert bare blitt rot. Men skal vel normalt stå i Auto eller hva? Ja- Auto bør funke fint. Bare ikke man har aktivt sånn imode dmode greier ,om jeg husker rett navn på de ,da aktiveres virtu hvor onboard igp i cpu er primær og pcie kort hjelpe grafikk og skjerm må være tilkoplet hk. Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Beklager for at jeg ikke har lagt ut noe videre info som lovet før nå, har nå prøvd å avinstallere drivere å program som foreslått i innlegg her og gjort diverse bios endringer som også ble foreslått. Det er ingen endringer på problemet så langt. Håper på flere gode forslag , takk til alle som har bidratt så lang og som kommer til å bidra ! Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Kortet er bevist at det fungerer på en annen maskin. Har gjort en reformatering av maskinen og skal prøve å tvinge inn driverne til skjermkortet. Lenke til kommentar
Octhane Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Okei, det er en stund siden jeg har kommet med noen oppdateringer nå. Den dårlige nyheten er at kortet fremdeles ikke fungerer. den gode/dårlige nyheten er at det gjør heller ikke mitt gammle kort. det gammle kortet sluttet å fungere etter at jeg kjørte en helt og holden full rens av hele systemet og nå har jeg samme problemet her. tyder vell på at dette problemet er software basert ? ( selv om det ikke helt gir mening når man har wipet maskinen helt? ) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg kan ikke tenke meg noe annet etter som ingen av kortene fungerer i noen av PCIe sporene at dette betyr nok feil med hovedkortet og at det ikke er software basert. Så jeg tror at du bør sende tilbake hovedkortet og prøve å få et nytt hovedkort. Kan ta feil, men .... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvis skjermkortene fungerer i andre maskiner, men ikke din maskin, så høres det ut som hovedkortet ja. Fungerer andre typer kort, som lydkort e.l.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå