Gå til innhold

Tastatur / mus trøbbel !HJELP!

Tee Tag

Anbefalte innlegg

starter maskinen, både mus og tastatur får strøm men jeg kan ikke skrive eller bevege musepekeren!? noen som vet hva som skjer?

har testet musa både i USB og vanlig port.. har også prøvd med et annet tastmus. kan det være noe med hovedkortet kanskje ?

bynner å bli litt irritert, får jo ikke logga på windows eller noen ting uten tastaturmus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, forandre overskriften din nå, ellers blir posten din stengt så fort en moderator ser den (les retningslinjene).

For det andre vil jeg gjerne vite om dette er trådløst eller ikke. Hva slags mus/tastatur er det? Har du installert drivere? Hva står i enhetsbehandling om disse enhetene (hvis du vet hva det er) osv... All informasjon du kan gi oss, kan hjelpe oss med å hjelpe deg.

Tviler også på at det er i helt rett kategori...

Lenke til kommentar
For det første, forandre overskriften din nå, ellers blir posten din stengt så fort en moderator ser den (les retningslinjene).

For det andre vil jeg gjerne vite om dette er trådløst eller ikke. Hva slags mus/tastatur er det? Har du installert drivere? Hva står i enhetsbehandling om disse enhetene (hvis du vet hva det er) osv... All informasjon du kan gi oss, kan hjelpe oss med å hjelpe deg.

Tviler også på at det er i helt rett kategori...

det er ikke tråløst nei, standard logitech deluxe eller.no tast.

microsoft intelli 1.1 optisk usb mus. men les da man, kommer meg ikke inn i windows! jeg kan lixom ikke skrive inn passordet mitt og klikke ok uten tastatur. har helt ny hdd men den gamle er fortsatt i, der windows/drivere ligger.

Lenke til kommentar

Kom problemet først etter du installerte ny harddisk?

Er det først når du skal logge på Windows at mus og tastatur ikke funker, eller funker det under oppstart slik at du kan f.eks trykke DEL for å komme inn i Bios? Hvis det funker, kan du prøve å trykke F8 gjentatte ganger etter at bios-skjermen (der ram sjekkes) forsvinner. Da skal du få muligheten til å starte Windows i sikkermodus. Prøv dette, og hvis du da får logget inn i Windows er det ett problem med drivere. Disse kan da fjernes i sikkermodus. Etter dette tror jeg du skal få logget inn i Windows i vanlig modus, og prøv deretter å installer nye oppdaterte drivere fra nettet, eller klar deg med standarddriverne.

Hvis tastatur ikke virker under bios-oppstart heller, så er det en hardware feil, antakeligvis med hovedkortets i/o enhet (kontroller-enhet som styrer inn og ut dataportene). I såfall må hovedkortet byttes. Sjekk om det går på garanti. Det er heller tvilsomt at både tastatur og mus er defekt, særlig ettersom du også har prøvd med ett annet tastatur og en annen mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...