king_pedersen Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg lurer på hvordan man klokker et skjermkort? bruker man et program eller? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Du bruker et program, det finnes mange, men de mest populære er RivaTuner og PowerStrip. Disse har innebygd overklokkingsfunksjon, og fungerer slik at du har du slider, en for kjernen, og en for minnet, som du flytter på slik at klokkehastigheten økes. For å klokke optimalt og minske risikoen, er det viktig at du ikke klokker for mye om gangen, men heller setter opp hastigheten litt etter litt, før du tester om f.eks. 3dmark03 fungerer å kjøre igjennom. Etter en stund vil du merke at det kommer feil i grafikken, da er det på tide å skru hastigheten litt ned igjen. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Og glem ikek at alt skjer på egen risiko, du kan ødelegge kortet om du ikke tar et steg om gangen, for kort som blir ødelagt via overklokking bryter jo med garanti villkårene :o Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja takker og bukker:) skal overklokke mitt GF4 TI4200:) håper på litt bedre ytelse:) Lenke til kommentar
salsamann Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 oki, kan noen gi meg link til programmet? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 http://download.com.com/3000-2094-10225932...tml?tag=lst-0-1 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 rivatuner er i siggen Lenke til kommentar
kevral Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Sitat for kort som blir ødelagt via overklokking bryter jo med garanti villkårene Men er dette noe forhandler kan påvise? Eller må han ta kundens ord for at kortet ikke har vært overklokket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå