screenman Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) I sammenheng med flere helt utrolige, unormale og virkelighetsfjerne (men allikevel ganske virkelig der og da) drømmer jeg hadde inatt, tenkte jeg det kunne være en litt god ide å skrive en liten novelle, med mål for både dårlige og gode tilbakemeldinger Det meste i novellen er noe jeg finner på i denne skrivestund, mens noe er tatt fra denne litt ubehagelige drømmen. Hun hadde nettopp sagt farvel til kjæresten sin i Drammen, og dratt til Oslo for å møte en kompis av hun. 22:00 var klokken da hun ankom Oslo S. Det var mørkt, uvanlig mye stille, men samtidig så krydde det av folk overalt. Hun gikk smånervøst rundt om i Oslo S på jakt etter kompisen hun skulle møte. Etter 15 min med leting, kommer han ut fra en butikk, og bort til hun. Han hadde på seg en grønn hettegenser, svarte jeans, blåe converse sko, og hadde et langt og fyldig brunt hår. De går sammen ut av stasjonen, og setter seg inn i en drosje som kjører dem hjem til kompisen. Så snart de er komme hjem finner de seg umiddelbart noe pizza, før de setter seg ned på sofaen og setter på en skrekkfilm. De setter på filmen Scream 4. Filmen så ut til å vare i nærmere 2 timer, og da den var ferdig var klokken nærmere 2 om natten. De bestemmer seg så for å gå til sengs. Hun tar senga, mens han bestemmer seg for å ta sofaen. Klokken 12:00 neste dag står de begge opp, og spiser fort opp frokosten før de begge setter seg ned på sofaen for å se på tv. 1 time senere bestemmer de seg for å dra en tur til en dyrehage som ligger en liten kjøretur unna. Etter å ha kjørt i nærmere 45 min bestemmer de seg for å stoppe ved en bensinstasjon for å kjøpe seg noe mat. Bak disken på bensinstasjonen møter de på en ganske stum, mystisk og alvorlighetstunget ung kvinne i blå tights, hvit topp, små blå joggesko og langt fyldig blondt hår. De bestemmer seg for å kjøpe en pose potetgull og en flaske cola hver. De går så bort til disken for å betale. Hun gir en 100-seddel til kassedamen, men uten å få noen som helst respons. De prøver begge å få kontakt med kassedamen i over 10 min før de tilslutt gir opp, og bestemmer seg for å bare dra. Men rett i det de skal til å gå ut av bensinstasjonen tar kassedamen tak i hennes venstre hånd, og drar hun inntil disken mens hun ser tomt og følelsesløst inn i øynene på hun. Kassedamen begynner så å stryke henne på låret frem til kompisen hennes brøler ut til kassedamen: "Hva faen driver du med?!", og drar hun vekk fra kassen. De småløper så ut av bensinstasjonen, setter seg i bilen, og kjører vekk. En halvannen time senere er de komme frem til dyreparken de i utgangspunktet skulle til. Turen hadde nå tatt nærmere 2 timer. De går så ut av bilen, og spaserer inn til resepsjonen for å kjøpe billetter. Inne i resepsjonen møter de på en veldig stum middelaldrende mann som de prøver å få kontakt med i nærmere 15 min. De gir til slutt opp, og spaserer bare rett inn i dyrehagen uten billetter. Inne i dyrehagen er det helt dystert, mørkt og folketomt. Ikke engang et eneste dyr er å se der inne. De bestemmer seg etter å ha gått gjennom hele dyrehagen uten å se et eneste tegn på liv, for å bare dra hjem igjen. Klokken er nærmere 6 om kvelden da de er komme hjem. "en bortkastet dag" tenker de begge, og setter seg ned for å se på tv. 6 timer senere bestemmer de seg begge for å legge seg. Hun tar denne gangen sofaen, mens han tar senga. Når klokken begynner å nærme seg 4 om natta hører plutselig han at noen kommer inn i rommet hvor han sover. Det viser seg å være venninnen som er på besøk. Han legger seg så til å sove igjen. Klokken er 5 om morgenen, og han våkner av at sengen er våt. Han reiser seg opp og skrur på lyset. I sengen kan han se venninnen som er på besøk, og en stor blodflekk som ser ut til å komme fra underlivet hennes. Han går bort til hun, vekker hun og spør hun om det går bra. Hun svarer ikke, og ser tomt inn i øynene på han. Hun gjør så en rask bevegelse, tar et hardt grep rundt penisen hans og drar han opp i senga mens hun hyler ut helt uforståelige ord. Hun slipper så grepet, og tar frem en kniv. Før han klarer å reagere stikker hun kniven inn gjennom penisen hans. Han skriker og vrir seg i en enorm sterk smerte. Hun kaster fra seg kniven. Når han snur seg mot hun drypper og renner det blod fra magen hennes. Noen sekunder senere faller noe blodigt ut av magen hennes. Hun tar tak i det som ligner en vannslange dekket av blod, og drar den hele ut mens hun ler med en helt vanvittig latter. Hun tar så opp kniven igjen og kjører den inn i magen på kompisen hennes. Ut faller alt av blod og ulike organer. Hun tar så kniven, og kutter enda mer opp sin egen mage. Få sekunder senere faller hun død om i sengen. Flere tiår senere fant forskere ut at hun og flere hundre andre hadde blitt infisert med en sjelden krefttype i sentralnervesystemet. Tidlige symptomer er kvalme med oppkast og brekninger, humørsvingninger, likegyldighet, nedsatt bevissthet, raserianfall og feber. Beklager for eventuell dårlig formulering og skriveleifer. Endret 14. oktober 2013 av screenman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå