Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor skal prostitusjon være ulovlig?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selv om det er ulovlig, så synes jeg det finnes i overkant mange prostituerte i Norge - særlig om man vandrer ned Karl Johan en sen nattetime... Syntes egentlig det var ganske ubehagelig jeg.

Jeg gikk ved Akershus festning på dagtid og i likhet med deg så jeg tegningen etterhvert. Var ikke akkurat en høydare. Egentlig litt rart at det selges så mye narko og sex på Karl Johan når området er så godt dekket med overvåkning. Location er vel tydeligvis viktigere.

Skippergata/Grev Wedels plass var i alle fall steder de holdt til for en del år siden når jeg var i Oslo.

Lenke til kommentar

Selv om det er ulovlig, så synes jeg det finnes i overkant mange prostituerte i Norge - særlig om man vandrer ned Karl Johan en sen nattetime... Syntes egentlig det var ganske ubehagelig jeg.

Jeg mener det hadde vært bedre at dette hadde vært lovlig og regulert. Det er mye bedre å ha lovlige bordeller slik at man holder "dritten" borte fra gatene.

Å fjerne prostitusjon er fullstendig umulig. Derfor er det et bedre alternativ at det er regulert bort fra gatene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det hadde vært bedre at dette hadde vært lovlig og regulert. Det er mye bedre å ha lovlige bordeller slik at man holder "dritten" borte fra gatene.

Å fjerne prostitusjon er fullstendig umulig. Derfor er det et bedre alternativ at det er regulert bort fra gatene.

dritten? er det jentene du snakker om?

Lenke til kommentar

dritten? er det jentene du snakker om?

Det er ikke jentene jeg snakker om. Det er en grunn til at jeg skrev 'dritten' i kursiv og hermetegn. Det er selve virksomheten jeg mener. Egentlig hele situasjonen som Tvillingsjel beskriver - det å gå ned Karl Johan og være vitne til denne dritten.

En familie kan ikke ta en aften på Peppes Pizza og spasere litt engang uten å møte på prostituerte eller annet som kan være ubehagelig å se.

Lenke til kommentar

Det er ikke jentene jeg snakker om. Det er en grunn til at jeg skrev 'dritten' i kursiv og hermetegn. Det er selve virksomheten jeg mener. Egentlig hele situasjonen som Tvillingsjel beskriver - det å gå ned Karl Johan og være vitne til denne dritten.

En familie kan ikke ta en aften på Peppes Pizza og spasere litt engang uten å møte på prostituerte eller annet som kan være ubehagelig å se.

Jeg skjønner ikke at det skal være så ubehagelig å se en prostituert. Jeg skal fortelle deg hva som er ubehagelig å se på: Home and away og Frasier!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prostitusjon burde være lovlig og regulert av samme grunn som at alkohol, narkotika, gambling etc burde være lovlig og regulert: Når staten trer ut tar de kriminelle over og konsekvensene av det er mange ganger verre en at mennesker selv må velge hva som er bra og hva som er dårlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel lov å selge sex, bare ikke lov å kjøpe det? Er vel for å ikke kriminalisere horene?

Er litt som å få lov å selge sjokolade, men ikke lov å kjøpe/spise den...

Ser poenget med å ikke ville kriminalisere en gruppe, men er likevel litt ulogisk.

Det er logisk i at staten ønsker å kunne ta og bøtelegge sexkjøpere, i den forhåpning av at det kommer til å redusere prostitusjon i Norge.

Vi ser hvor bra det fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se for deg at bordeller er tillatt. Se for deg at du er arbeidsledig og får penger fra nav. Se for deg at de sier du ikke får mer penger dersom det finnes en jobb du kan ta... Se for deg at de sier du kan ta jobb som prostituert ved et bordell fordi dette er tillatt og en lovlig jobb... Se for deg at bordellene også må ansette folk uavhengig av kjønn, rase, alder etc ;)

Dette er bare et lite aspekt... I Tyskland har jeg forresten lest at mange finansierer studier ved å prostituere seg...

Jeg vil ikke begi meg ut i noen lang diskusjon om prostitusjon og hvorfor det er ulovlig, men det er nok mange som blir tvunget inn i det... Ikke bra. Har forsåvidt lest noen historier om de som velger det selv og som synes det er spennende, men for meg personlig fremstår dette som uforståelig.

Se for deg at prostitusjon ble lovlig, se så for deg at vi får ett kvalitetssikringssystem på det, så vips, er du ikke arbeidsledig og du har plutselig en arbeidspalss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se for deg at prostitusjon ble lovlig, se så for deg at vi får ett kvalitetssikringssystem på det, så vips, er du ikke arbeidsledig og du har plutselig en arbeidspalss.

Genialt. Hvis både den prostituerte og kunden kunne bevise med en legeattest at de er fri for sykdommer. Og i tilegg at det måtte betales med kort og det ble innført moms og skatt på transaksjonen. Problem solved og vi får inn skattepenger fra alle horene :D

Her snakker vi milliarder!

Endret av EvilSeagull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt. Hvis både den prostituerte og kunden kunne bevise med en legeattest at de er fri for sykdommer. Og i tilegg at det måtte betales med kort og det ble innført moms og skatt på transaksjonen. Problem solved og vi får inn skattepenger fra alle horene :D

Eg tenkte meir på arbeidsmiljøloven og belagt det med en del slikt. Sykdommer og slikt får dem preventere seg mot på andre måter. Men i prinsippet ja, det er bedre det enn å bruke politiressurser på å bekjempe det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg tenkte meir på arbeidsmiljøloven og belagt det med en del slikt. Sykdommer og slikt får dem preventere seg mot på andre måter. Men i prinsippet ja, det er bedre det enn å bruke politiressurser på å bekjempe det.

Ikke sant? Og hvis vi i tilegg får de bort fra gata og inn på bordeller! Da vil ingen føle seg støtt, misfornøyd eller fornermet, og pengene renner inn!

De eneste som blir misfornøyde er de som ser ned på horer og horeri, men de gir vi blaffen i, for de er noen sutrekopper uansett! No offence :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Det er et paradoks at man kan dra med seg folk fra byen etter et par drinker, for å ha sex med, for så å kaste dem på dør. Når man vil betale noen, for den samme tjenesten - da er man lovbryter. :)

Du kan betale en hoe til å ha sex foran kameraet ditt helt lovlig. Det har ingenting med moral å gjøre, money money money.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...