Espen Jansen Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Mesterdetektiven vender tilbake på neste generasjons konsoller. Sniktitt: Sherlock Holmes: Crimes & Punishments Lenke til kommentar
Populært innlegg radiohodet Skrevet 14. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Sherlock Holmes neste spilleventyr kan bli hans beste Fordi det er til neste generasjons konsoller eller pga grafikken? Eller kanskje begge deler? men jeg har vanskelig for å se for at en bordlampe er viktig for drapet og da bør den kanskje ikke være trykkbar i utgangspunktet. Jeg har ikke ord....... Det er sånne meninger fra såkalte spilljournalister som gjør at spillbransjen har blitt som den har blitt. "Hva, det skjer ikke noe awesome når jeg trykker på lampa?! Hvordan våger de!? This concept of "pointing and clicking" confuses and infuriates us." Jeg skjønner godt hvorfor Telltale har gått over til å lage filmer med et par klikk per scene for å ikke irritere anmeldere. Endret 14. oktober 2013 av radiohodet 11 Lenke til kommentar
Sulphuras Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Sherlock Holmes neste spilleventyr kan bli hans beste Fordi det er til neste generasjons konsoller eller pga grafikken? Eller kanskje begge deler? men jeg har vanskelig for å se for at en bordlampe er viktig for drapet og da bør den kanskje ikke være trykkbar i utgangspunktet. Jeg har ikke ord....... Det er sånne meninger fra såkalte spilljournalister som gjør at spillbransjen har blitt som den har blitt. "Hva, det skjer ikke noe awesome når jeg trykker på lampa?! Hvordan våger de!? This concept of "pointing and clicking" confuses and infuriates us." Jeg skjønner godt hvorfor Telltale har gått over til å lage filmer med et par klikk per scene for å ikke irritere anmeldere. Det siste du skrev synes jeg kom veldig butthurt ut, har du prøvd spillet og vet hva han snakker om? En lampe høres jo ikke ut som noe relevant for en utredelse som han gjør på åstedet, og hvor snakket de om at de liker awesome-knappen? Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 En lampe høres jo ikke ut som noe relevant for en utredelse som han gjør på åstedet, og hvor snakket de om at de liker awesome-knappen? Blir ikke mye tenking og deduksjon om bare mordvåpenet kan highlightes da... 6 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 men jeg har vanskelig for å se for at en bordlampe er viktig for drapet og da bør den kanskje ikke være trykkbar i utgangspunktet. I'm Guybrush Threepwood. Prepare to die. Looks like a tree to me. A brick is a brick is a brick. I can't move that. I'm not a mason. I don't want to carry that around. It's a yellow drink in a broken glass. It's a red drink in a broken glass. It's a purple drink in a broken glass. It's a brown drink in a broken glass. It's an orange drink in a broken glass. It's an empty broken drinking glass. Savner de gode gamle pek og klikk spillene jeg. Noen burde lage flere sånne. Please?Pretty please?Pretty pretty please? Pretty please with sugar on top? Pretty please with sugar and a cherry? Pretty please with sugar, nuts, and a cherry? Pretty please with sugar, nuts, a cherry, and chocolate sprinkles? 3 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg husker godt at jeg irriterte meg grønn over at hovedkritikken i de fleste anmeldelser mot det forrige Sherlock Holmes-spillet var at det var for mange og for vanskelige gåter... Jeg regner i utgangspunktet med at det har gjort dette spillet en god del dårligere for å slippe å møte den samme kritikken igjen. 1 Lenke til kommentar
Espen Jansen Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Sherlock Holmes neste spilleventyr kan bli hans beste men jeg har vanskelig for å se for at en bordlampe er viktig for drapet og da bør den kanskje ikke være trykkbar i utgangspunktet. Jeg har ikke ord....... Det er sånne meninger fra såkalte spilljournalister som gjør at spillbransjen har blitt som den har blitt. "Hva, det skjer ikke noe awesome når jeg trykker på lampa?! Hvordan våger de!? This concept of "pointing and clicking" confuses and infuriates us." Jeg skjønner godt hvorfor Telltale har gått over til å lage filmer med et par klikk per scene for å ikke irritere anmeldere. Hadde du lest setningen over derimot ville du sett at man søkte etter en BALANSEGANG. Ingen vits i å legge ord i munnen på oss "såkalte spilljournalister" når du ikke gidder å ta deg bryet med å lese alt vi skriver. 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Det siste du skrev synes jeg kom veldig butthurt ut, har du prøvd spillet og vet hva han snakker om? En lampe høres jo ikke ut som noe relevant for en utredelse som han gjør på åstedet, og hvor snakket de om at de liker awesome-knappen? Det kommer strengt an på hvordan vedkommende er drept? Offeret kunne vært slått ihjel med den lampa? Morderen kan ha slått av lyset for å unngå å bli sett? Det er bare mangel på fantasi, som gjør at dårlige spillanmeldere ikke takler spill som krever en viss intelligens for å spille. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Når det kommer til diskusjonen om lampa (merk: jeg har ikke spilt de(t) tidligere spillet/ene)... som pek-og-klikk mangel .... meh ... det er jo ikke noe annereldes enn andre pek-og-klikk-spill. Men hvis man ska se det i en Sherlock holmes sammenheng så KUNNE lampa spilt en vesentlig rolle. Dog, tydeligvis, ei. Et par ting slo meg når det kommer til grafikken (ut i fra bildene).- Det ligner litt på hitman-grafikk. Eller ... noe gammeldags som har blitt oppdatert. Klarer ikke å sette fingeren på hva, men noe irriterer meg. Er det noen som kan fortelle meg hvilken grafikkmotor dette er?- Se på gutten i det ene screenshotet. Det er tydeligvis lagt litt sjel i lys og skygger her. Men det blir VELDIG feil når lyset og skyggen BARE påvirker modellen og ikke bakgrunnen! Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Er det noen som kan fortelle meg hvilken grafikkmotor dette er? Unreal Engine 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå