Gå til innhold

Se den nye Steam-kontrolleren i aksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som synes han bruker veldig lang tid på å sikte? Det virker også tungvint å snu/se seg rundt med denne i fps, siden man "sveiper" for å styre dette. Mer presis og raskere enn en analog stikke, men et stykke unna mus.

Til fps kan jeg tenke meg dette fungerer greit solo, men mot andre som sitter med mus... Skeptisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes han bruker veldig lang tid på å sikte? Det virker også tungvint å snu/se seg rundt med denne i fps, siden man "sveiper" for å styre dette. Mer presis og raskere enn en analog stikke, men et stykke unna mus.

Til fps kan jeg tenke meg dette fungerer greit solo, men mot andre som sitter med mus... Skeptisk.

Så lenge det er bedre enn det som eksisterer så er jeg fornøyd. Kan tenkes at det kan bli en del bedre enn dette med litt trening også. Vi har tross alt brukt mus og tastatur i lang lang tid.

Lenke til kommentar

Så lenge det er bedre enn det som eksisterer så er jeg fornøyd. Kan tenkes at det kan bli en del bedre enn dette med litt trening også. Vi har tross alt brukt mus og tastatur i lang lang tid.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor godt dette kan virke. Som flere har antydet er jeg litt bekymret for såre tomler. Jeg merker dette godt ved bruk av touchpad og sverger til mus istedet. Litt samme problematikk kan oppstå her tror jeg.

Jeg har likevel troen på at det kan fungere bedre enn dagens løsninger med kontrollere. Mus og tastatur tror jeg fortsatt vil være overlegent, men det gjenstår å se. At en kontroller er mer tilgjengelig for bruk i stua er det liten tvil om.

Lenke til kommentar

Nå er jeg såpass gammal at jeg bruker omtrent like lang tid med mus ;)

Men ja, enig med deg, er ikke frelst.

Lenke til kommentar

Velger å sammenligne dette med tradisjonelle konsollkontrollere. her er det rom for forbedringer. Om dette er et reelt substitutt for tastatur er litt mer usikkert på.

I alle fall er jeg svært nysgjerrig på hva som vil komme fra Valve, og om dette blir en faktisk konkurrent til Sony og MSs konsoller. Det kan hende at dette blir en hybridløsning der tastatur og kontroller kan brukes om hverandre?

Jeg ser i alle fall fram til å kunne få en form for modularitet med å velge mer eller mindre kraftig hardware selv, og kan kanskje kunne bytte ut noe (grafikkort) underveis. Fungerer Steambox og de får flyttet spill mye over til denne plattformen, så ser jeg ikke bort i fra at dette kan bli en kul greie. Gabe Newell (Valve) er også fan av Oculus Rift, så jeg ser også knytting til denne utgivelsen på nyåret.

Spennende blir det i alle fall! :-)

Me like!

Lenke til kommentar

Blir litt irritert på folk som sier ting som "mus og tastatur fortsatt bedre" eller lignende. Selvfølgelig er fortsatt mus og tastatur raskere og mere nøyaktig, men denne kontrolleren er for å bruke i sofaen på lik linje med en xbox controller. Det er ikke praktisk eller særlig behagelig å spille med mus og tastatur mens man sitter tilbakelent i sofa. Ryggen og skuldrene får krampe bare av tanken på å spille slik i lengre perioder.

Jeg er tidligere forkjemper for mus og tastatur, men konverterte når jeg tvang megselv til å bli komfortabel med kontroller. Nå ser jeg fordelene og bakdelen med begge styringsmetodene, og for tiden vinner komfort over nøyaktighet.

Lenke til kommentar

Blir litt irritert på folk som sier ting som "mus og tastatur fortsatt bedre" eller lignende. Selvfølgelig er fortsatt mus og tastatur raskere og mere nøyaktig, men denne kontrolleren er for å bruke i sofaen på lik linje med en xbox controller. Det er ikke praktisk eller særlig behagelig å spille med mus og tastatur mens man sitter tilbakelent i sofa. Ryggen og skuldrene får krampe bare av tanken på å spille slik i lengre perioder.

Jeg er tidligere forkjemper for mus og tastatur, men konverterte når jeg tvang megselv til å bli komfortabel med kontroller. Nå ser jeg fordelene og bakdelen med begge styringsmetodene, og for tiden vinner komfort over nøyaktighet.

Vet ikke helt om jeg er enig i det, det fungerer faktisk ikke så verst å spille med mus og tast i sofaen, hovedproblemet er egentlig at oppsettet tar endel plass.

AtW

Lenke til kommentar

Vi mennesker kan vende oss til mye dritt som er både smertefullt og kjipt. Det å spille FPS med gamepad er en av dem. Gamepads er for sports- og arkade-spill. Konsoller er for sosial flerspiller på samme skjerm. Ikke fps- og annen solospilling i lange perioder. Det er bare at de grådige spillprodusentene har introdusert dette på konsoll for å lure mer penger av forbrukerne. Og det er ufattelig mange som biter på!
Lenke til kommentar

Det er ikke bare deg, enhver PC-gamer vil se at dette ikke er i nærheten av godt nok for å spille CS:GO eller lignende online multiplayerspill uten å villig stille med et betydelig handicap.

Civ V var sannsynligvis det verste av alt i min mening, mangelen på keyboard gjorde spillet kjempetregt og lite intuitivt.

Bare fordi X er bedre enn Y betyr ikke det nødvendigvis at X fungerer der Y ikke fungerte.

"Det er bedre med en fugl i handa enn ti på taket" er et typisk ordtak, men det har lite å si om man har 1 eller 0 fugler i handa om man trenger 50 av dem.

Lenke til kommentar

Bare fordi X er bedre enn Y betyr ikke det nødvendigvis at X fungerer der Y ikke fungerte.

"Det er bedre med en fugl i handa enn ti på taket" er et typisk ordtak, men det har lite å si om man har 1 eller 0 fugler i handa om man trenger 50 av dem.

Det var da ikke det jeg sa heller. Styrestikkene man bruker nå på 360 og ps3 er rett og slett noe herk. Dette ser ut til å fungere langt bedre, og en forbedring er en forbedring uansett applikasjonen.

Lenke til kommentar

Vi mennesker kan vende oss til mye dritt som er både smertefullt og kjipt. Det å spille FPS med gamepad er en av dem. Gamepads er for sports- og arkade-spill. Konsoller er for sosial flerspiller på samme skjerm. Ikke fps- og annen solospilling i lange perioder. Det er bare at de grådige spillprodusentene har introdusert dette på konsoll for å lure mer penger av forbrukerne. Og det er ufattelig mange som biter på!

Så du sier at jeg har det smertefullt og kjipt når jeg sitter tilbakelent i sofaen og spiller Far Cry 3?

Takk for at du gjør meg klar over at behagelig og kult egentlig er smertefult og kjipt. Det er tydelig at du ikke er i målgruppen til konsoller/kontrollere innen denne sjangeren av spill, og du må huske på at folk er forskjellige og foretrekker alternative kontrollmetoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...