Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 (endret) Den H1-pæra jeg monterte 17. november virker fremdeles. Kan dere som kritiserer Biltema-pærene svare på om kritikken også gjelder de E-merkede pærene? Endret 24. desember 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Jeg bruker Philips XtremeVision-pærer, og de fungerer helt supert! Mye bedre lys enn alt annet jeg har prøvd. Levetiden er også upåklagelig. Byttet her om dagen, og da hadde de virket i 2 år/ca 40 000 km. Byttet fordi jeg greide å ødelegge pæren da jeg skulle fikse en dårlig kontakt, så de hadde nok egentlig holdt enda lenger. Jeg bytter alltid begge sider samtidig. Når det gjelder biltema-pærer vil jeg anbefale å styre unna. Jeg hadde biltemapærer av den litt "dyrere" sorten, og den ene pæren røk etter ca 2 måneder. Pappa hadde samme biltemapærene, og hans varte i ca 6 måneder, mot originalpærene i bilen som varte i 11 år. Jeg byttet også parklys i en bil til biltema-parklys (T4W), den ene varte i tre måneder, mens den andre bare ble svakere og svakere til det nesten ikke var lys igjen, etter ca 5 mnd. Begge pærene var av biltemas "Long Life"-serie. Men man får jo en del biltema-pærer for prisen av en kvalitetspære, så det kan hende det ikke er så gale, så lenge det er lett å bytte pæren. XtremeVision-pærene koster vel rundt en 120 kr/pr stk. hos Mekk. Dette er for H1, men vil tippe de andre ligger på et lignende prisnivå. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Kan dere som kritiserer Biltema-pærene svare på om kritikken også gjelder de E-merkede pærene? Jeg kjøper kun E-merkede pærer. Det kan godt være at H1 og H4 fra Biltema er OK, jeg har kun erfaring med H7-pærene (har prøvd både de vanlige og Mega Blue, sistnevnte er enda dårligere enn de vanlige). Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg vet ikke om de var E-merket, men samtlige pærer som har vært grunnen til feil lysbilde, som jeg har vært borti, har vært kjøpt på Biltema. Lenke til kommentar
Gemini69 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har brukt både Osram night breaker og Philips X-treme. Begge er bra så de kan jeg anbefale. Mekonomen selger H4, H7 og sikkert flere varianter av typen "Ring Automotive - xenon ultima" med 100% xenon gass. Disse er lovlige iflg mekonomen. De har ikke et veldig blått lys, men er endel hvitere, xenon looc Noen som har erfaringer med disse pærene? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg vet ikke om de var E-merket, men samtlige pærer som har vært grunnen til feil lysbilde, som jeg har vært borti, har vært kjøpt på Biltema. Hva gjør du da? Setter inn en godkjent pære? Eller blir det stor ståhei og stryk på EU-kontrollen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg bytta nettopp et par e-merkede BIltemapærer med totalt feil lysbilde. Dvs. det var feil lysbilde på den ene pæra. Alt lyset havna rett foran bilen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg bytta nettopp et par e-merkede BIltemapærer med totalt feil lysbilde. Dvs. det var feil lysbilde på den ene pæra. Alt lyset havna rett foran bilen. Det kan også være fordi du dytter pæra for langt inn i sokkelen. Opplevde det samme en gang. Dro den litt lenger "ut" og lysbildet ble som det skulle. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Neppe. De nye (Osram Nightbreaker) ble satt akkurat like langt inn. Går forøvrig ikke an å dytte de for langt inn på min bil. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hvordan klarer du å dytte pæra for langt inn? Det er da standardisert sokkel, så det burde være likt som andre merker? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Det jeg også lurte på. Det går an å ikke få de helt inn, så de sitter skjevt. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 På mine lykter kan jeg vri de litt så de kommer 3-4mm lenger inn, uten å bruke makt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Og det går ikke med mer anerkjente merker? Ser du noen tydelige forskjeller i sokkelen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Altså, det går med både "vanlige" osram og nightbreaker. Har ikke prøvd andre merker. Jeg trodde heller ikke det gikk an og skjønte ikke hvorfor lyset ble så rart etter jeg bytta pærer. Men det var derfor, de satt litt for langt inn. EDIT: Dette er altså H1 Disse lyktene: http://www.partsandretards.no/belysning/lykter/vw/passat-3b-3bg/frontlykter/ad-dayline_3 Endret 4. januar 2014 av TMB Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 På min BMW får jeg ikek vridd de i det hele tatt pga. et spor de skal inn i. Prøver man å sette pæra inn skjevt går den ikke helt inn. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Philips xtreme vision er nesten for gode? Kjører dem i nær H7(høst og vinter, xenon look på vår/sommer) og H1 fjernlys, lys mønsteret er korrekt og kalibrert, er likevell alt for mange biler som kjører på med fjernlysene sine etter de har dimmet når jeg kjører på mørke lande veier, selv om jeg har dimmet for lengst ned til nærlys, ikke at det gjør meg så mye, da jeg bare gir dem 4x Xtreme vision tilbake (nær + fjern) Endret 4. januar 2014 av Bendorama Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hva gjør du da? Setter inn en godkjent pære? Eller blir det stor ståhei og stryk på EU-kontrollen? Om jeg har tid til å bytte pære uten å bli forsinket tilbyr jeg eier det. Samtidig spør jeg eier om han har byttet pære selv og forklarer at jeg mistenker at pæra kan være grunnen til at lyset ikke kan godkjennes. Har jeg ikke tid til et pærebytte blir ikke bilen godkjent. Anmerker feil lysinnstilling og fritekster under at lysbildet er feil og at lyset derfor ikke kan justeres og at pæra er en mulig feilkilde. 1 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Kvar er normal pris på NBU H7 dual pack? Fekk akkurat pris hjå lokal Bilxtra på 599,- Endret 7. januar 2014 av Gazer75 Lenke til kommentar
G-A Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Kvar er normal pris på NBU H7 dual pack? Fekk akkurat pris hjå lokal Bilxtra på 599,- Prøvd Google? Fant disse etter et kjapt søk: http://billigbilpleie.no/product/osram-nightbreaker-unlimited-h7-110-lys-2-stk-9633/ Osram NB unlimited 144,- + mva. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Haha fy f, norske butikker vet å ta seg godt betalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå