SaJo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hei Jeg har en Misubishi Colt som bruker H7-pærer til både nærlys og fjernlys. Da jeg kjører langt på landevei til og fra jobb vil jeg gjerne få tak i noen pærer som lyser best mulig - men selvfølgelig innenfor de lovlige. Noen som kan gi noen tips om hva jeg bør velge - og hvor man får tak i disse pærene? Det kan gjerne koste litt, men kan jo forsøke å kjøpe de der det er billigst.. Det virker som det er en hel jungel "der ute" av produsenter og (nett)butikker. (men - "kinaprodukter" holder jeg meg unna - har forsøkt det og de både lyste dårlig og røyk fort). Et lite søk her gav noen tråder, men de var noen år gamle og mye kan jo ha skjedd på pærefronten Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Osram er vel det beste (og dyreste?). Man får de på typiske "billigbutikker" som Clas Ohlson, Biltema og Jula... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Osram Nightbreaker skal være gode. De har dem i flere forskjellige sokler, blandt annet H7. Philips X-tremeVision skal også være veldig gode, og kommer også i en rekke forskjellige sokler. Dette er de to pærene jeg har blitt anbefalt og lest meg fram til skal være best. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har ennå ikke hørt om pærer som er noe vesentlig bedre enn Osram Nightbraker og/eller Philips X-tremeVision.. Nightbraker hadde tidligere litt utfordring med levetid, men min erfaring er at dette ikke er et problem lenger. Forskjellen fra standard-pærer er betydelig. Neste steg er å sette på lysforsterker-sett, altså egne, tykkere kabler fram til lysene. Her kan det være mye å hente.Dog ikke alle biler som liker dette pga lyspærevarslere... Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Takk for raske svar! Noen som har noen nettsider som selger slike pærer rimeligere enn fysiske butikker?Jeg har tid til å vente noen dager på de - men er ute etter originalvarer og ikke kopier.. Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 jeg kjøper herfra: http://stores.ebay.co.uk/performancebulbs Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg og har handlet fra den nevnte ebay-sjappe. Funker fint det. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Slenger inn nok enn anbefaling på Osram Nightbreaker, antageligvis de beste pærene av halogen- sort. I H4 koster de typisk 2-300 kroner mer enn vanlige pærer, men forskjellen er absolutt verdt det i min mening. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Nå finnes også Night Breaker UNLIMITED som er helt ny. http://www.powerbulbs.com/product/night-breaker-unlimited-h7 Endret 14. oktober 2013 av gxi Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Hvilke fordeler har UNLIMITED? Levetid? Enda bedre lys? EDIT: FANT DET. Product benefits Up to 110 % more light on the road (compared to standard halogen lamps) Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps) Up to 20 % whiter light (compared to standard halogen lamps) Drivers spot obstacles and dangerous situations much sooner Optimum light for more reaction time Patented blue ring coating for less reflected glare More efficient light production thanks to optimized inert filling gas formula Higher resilience due to robust coil design http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/automotive-lamps/automotive-cars/halogen-headlight-lamps-for-cars/night-breaker-unlimited/index.jsp?productId=ZMP_1080087 Skal prøves hvis jeg kommer over den, og jeg har brukt opp de Biltema-lampene jeg var dum nok til å kjøpe. Ved nærmere ettertanke kan jeg jo bruke Unlimited-pærene nå som mørketiden er kommet. Kan bruke drittpærene til sommeren. Endret 14. oktober 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg bestilte nettopp 2x 2-pack med Nightbreaker Plus fra eBay (H1), kosta ~130kr per pakke inkl frakt EDIT: Hver for seg selvfølgelig. Endret 15. oktober 2013 av TMB Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Er kjekt med nyeste utgave - men Unlimited var jo vesentlig dyrere enn Plus.. Så da er det bare å prøve å gjette på om Plus synker i pris nå som det har kommet en arvtager.. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 jeg kjøper herfra: http://stores.ebay.co.uk/performancebulbs Liten oppdatering: Jeg har kjøpt og fått to sett H7-pærer via linken over. Pærene lyser vesentlig bedre enn de gamle standard-pærene som satt i bilene fra før Takk for gode tips! 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Har for noen dager siden oppgradert vår egen bil med relé/kabler og Night Breaker Unlimited (NBU). Vår bil er en helt ny Berlingo. Vi kom i fra en Vectra C med bi-xenon og Opel's AFL-system, og det var mildt sagt en katastrofe å gå tilbake til vanlige halogen-lykter. Bare å bytte fra de originale Osrampærene til NBU ga en godt synlig effekt, og med nye kabler/relé ble det enda bedre. Så nå er det bare dårlig, og ikke like mye en katastrofe Det som jeg fremdeles, etter mange slike oppgraderinger på forskjellige kjøretøy, er den store forskjellen i lysbildet mellom vanlige pærer fra merker som Philips og Osram, kontra slike dyrere pærer fra samme produsent. Det er helt klart en bedre/jevnere fordeling av lyset. Dette på H4, på H7 og andre er det neppe så stor forskjell.Hvorvidt om det er forskjell på lysmengden på NBU og de mer vanlige NB tør jeg ikke si (har hatt og har flere kjøretøy med vanlige NB) tør jeg ikke si, begge deler funker knall i forhold til standard.Var overrasket å se at det var hele 0,4V forskjell på batteri og lyspæren på vår helt nye Berlingo. Flere år siden jeg har sett en bil med så stort spenningsfall. Selv min gamle 244L fra 1975 hadde mindre spenningsfall... Vurderer sterkt å anskaffe noen fete ekstralys, men uansett blir største savnet den store lysmengden og ikke minst det ypperlige lysbildet på nærlys, som Vectraen hadde. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) ...og jeg har brukt opp de Biltema-lampene jeg var dum nok til å kjøpe. Nå har en H1-pære i nærlyset på bilen røket, og for første gang setter jeg inn en Biltema-pære som erstatning. Jeg kan ikke uttale meg om levetid og lysspredning, men det ser ut til å virke helt fint så langt. Pakken sier 30% ekstra lysstyrke, og den lyser merkbart sterkere enn den andre. Endret 17. november 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nå liker ikke jeg å snakke stygt om konkrete merker, men ca. en gang i mnd får jeg inn en bil med feil lysbilde pga. pæra. Hittil har det ALLTID vært Biltema pærer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Driver du med EU-kontroll? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Biltema selger lyspærer både med og uten E-merke. De som er merket med E er lov å bruke. De som ikke har E-merke er ulovlige i bruk, men sannsynligheten for å bli tatt er liten. Er det pærer uten E-merke som er problemet her? Vil Biltema-pærer med E-merke bestå EU-kontrollen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Mulig Biltema har OK H4-pærer, men de H7-pærene jeg har kjøpt har vært elendige. Dårlig produksjonskvalitet, feil lysbilde, en pære eksploderte i lykten noen dager etter montering, og spredet små varme glassbiter i hele lykten. Det eneste som er bra med de er at de bare varer noen dager eller uker, slik at man kan bytte til skikkelige pærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå