madman88 Skrevet 13. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2013 Hei. Er ute etter nye hodetelefoner i prisklassen 2500-3000Har blant annet sett litt på bose sine QC 15Er dette noe å anbefale? Eventuelt hvem andre headphones har støyredusering på høyde med disse?Og er det slik med Bose sine headphones at andre hører musikken om jeg spiller den høyt?eller er disse helt lukket? Håper noen kan svare meg på det jeg lurer på ,samt komme med andre forslag. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 nå sier du lite om hva du skal bruke de til her men IMO så er bose sine hodetelefoner lite value for money, men skal du bruke de ute i offentligheten er det greit å ha noen som isolerer godt men jeg har ikke sansen for aktiv støydemping, tar heller til takke med det lille som lekker inn av lyd utenfra og går for noen passivt dempa klokker.Skal du ha hodetelefoner til å bruke hjemme ville jeg sett på AKG k272 eller k550 men da bør du belage deg på å investere i en liten forsterker også. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 Sennheiser Momentum...med mindre du har store ører. Disse har ikke aktiv støydemping, men isolerer meget bra. Trenger ikke dedikert forsterker. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 Passiv støydemping - Bra på på høyere frekvenser, og demper prat og tilfeldige lyder like bra som gjentagende. Aktiv støydemping - God på lavere frekvenser, samt noe høyere også, gjentagende kilder, som motordur og jevn bakgrunnstøy. Aktiv støydemping, gjerne kombinert med litt passiv synes jeg er suveren der det gjelder, og tar svært slitsom og irriterende lydkilder som rent passive bare vil dempe litt, men på langt nær fjerne. Sitter nå med noen rimelig godt isolerte klokker, men blir raskt gangske varmt og svett, og savner de litt mer åpne aktive hodetelefonene som ble stjålet. :-( Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 Takk for svar. Jeg vil nok ikke si jeg er veldig kresen med tanke på jeg skal bruke de når jeg er ute å reiser,,med tog,fly og diverse andre ting. Derfor virket Bose som et fint valg med tanke på støyreduseringen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) QC15 er nok ikke noe dårlig valg sånnsett. Ikke alt for stort, og motordur/flydur/aircondition (jobbet en stund på skip med AC og motordur) nærmest forsvant fullstendig sist jeg prøvde. Jeg hadde personlig et sennheiser mm 450x: http://en-de.sennheiser.com/travel-bluetooth-headset-headphone-smart-mobile-phone-stereo-mm-450-x-travel Helt ok sett, men synes Bose'ene har litt bedre lyd, spesielt i de dypere regionene, samt muligens litt bedre aktiv støydemping. Fordelen til sennheiseren er at den er liten, mulig å pakke sammen, kan brukes til å snakke i tlf. med, og både bluetooth og kabel-mulighet. OG du kan stille volum og bytte sang på selve klokkene, en kjempefordel i mine øyne. Endret 14. oktober 2013 av Andrull Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 QC15 er nok ikke noe dårlig valg sånnsett. Ikke alt for stort, og motordur/flydur/aircondition (jobbet en stund på skip med AC og motordur) nærmest forsvant fullstendig sist jeg prøvde. Jeg hadde personlig et sennheiser mm 450x: http://en-de.sennheiser.com/travel-bluetooth-headset-headphone-smart-mobile-phone-stereo-mm-450-x-travel Helt ok sett, men synes Bose'ene har litt bedre lyd, spesielt i de dypere regionene, samt muligens litt bedre aktiv støydemping. Fordelen til sennheiseren er at den er liten, mulig å pakke sammen, kan brukes til å snakke i tlf. med, og både bluetooth og kabel-mulighet. OG du kan stille volum og bytte sang på selve klokkene, en kjempefordel i mine øyne. Takk for utfylt svar:) Jeg blir usikker hva jeg skal velge. Jeg betaler sikkert ekstra for å ha behagelige headphones til reising og lukke det meste av støyen rundt meg og det å slippe å høre gråtende barn ikke minst. Av det jeg har hørt så virker Bose sine QC 15 blant de mer behagelige også. Og de virker for min del ikke så store heller, der man fint kan legge de inn i den vesken som følger med om man skal på tur. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2013 QC15 er behagelige, ja. De er også det beste en får når det kommer til aktiv støydemping. Lyden er heller ikke dårlig, men en kan til den prisen få bede lyd om en dropper aktiv støydemping. Det er altså snakk om prioriteringer, og er aktiv støydemping viktig vil jeg si de er et godt valg. Lenke til kommentar
krille Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Parrot Zik De er litt dyrere en det du sier budsjettet er på, men de er vel verdt pengene. Støydempingen (aktiv) er etter mine tester bedre en Bose. Jeg har testet de side om side i serverhallen på jobben (dog ikke fly og tog) Siden de støtter bluetooth så kan en pare den mot telefon, så en kan ta i mot samtaler og med kabel mot f.eks laptop som en streamer musikk eller noe sånt fra. Veldig praktisk. J eg bruker mine hver dag på jobb, sitter i åpent landskap så er mye bakgrunnssøy. Og til det funker den passive støydempingen perfekt. Trenger ikke skru på aktiv. Lyden er veldig god i disse, langt bedre en i Bose. Med den medfølgende appen til Android/IOS kan en endre på equalizer/lydbildet. Ankepunktet mot Parrot Zik er at batteritiden ikke er så bra. Jeg løste det med å kjøpe et ekstra batteri samt en multilader. Med et batteri får jeg 6-8 timer, avhengig av om jeg har på aktiv støydemping eller ikke. Hodetelefonene fungerer fint uten batteri også, men da må en bruke kabel. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Kan skrive under på Zik settet. Har disse selv, og lyden er langt bedre enn Bose.Støykanselleringen er derimot ett lite hakk bak Bose, men mulighetene for trådløst samt å kunne sette opp eget lydbilde via. egen app gjorde at jeg valgte disse.Om du har en Soundgarden butikk i nærheten kan du stikke innom å teste både Bose og Parrot Zik. Sat selv en times tid med en utvalgt spilleliste på telefonen og testet flere sett frem og tilbake Endret 21. oktober 2013 av Mala Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2013 Slenger meg da også på lasset og sier at Parrot Zik er et knallbra kjøp. Jeg har hatt mine i noen måneder nå, og de er virkelig strålende. Uten tvil de beste hodetelefonene jeg har prøvd. Bedre enn QC15 på de fleste aspekter. Men ikke misforstå, QC15 er et knallbra kjøp, men jeg mener absolutt at Zik er et ennå bedre kjøp. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2013 Nå får man jo med en hardcase til å legge settet i også. dette fantes ikke når jeg kjøpte mitt Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2013 Denon Ah-D600 da? http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-45463/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå