Gå til innhold

Verdi og informasjon på gammel tv

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en gammel tv som jeg fikk får 200,- ( spontant kjøp :p ) og lurte på om noen som vet hvem som kan gi meg noe informasjon om denne tvèn, finner fint lite om den og lurte på verdien på de. Mest lyst å ha den da, den slår seg på men har ikke testa den enda å se om jeg få inn noe kanaler :p Har åpna den å rensa den så godt jeg kunne får støv og lagde till en bedre jording. Typisk att den tar fyr. Takk får hjelp :)

post-210022-0-41312300-1381699857_thumb.jpg

post-210022-0-37466000-1381699884_thumb.jpg

post-210022-0-94412500-1381699913_thumb.jpg

post-210022-0-45595300-1381699969_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne TVen har sansynligvis minimal eller ingen verdi. Drev med loppemarked i skolekorps for 5-10 år siden og da gikk tilsvarende for rundt 50 kroner. Eneste er hvis man treffer en ivrig samler, men da tror jeg det er både feil merke og modell.

Merket Luma ble brukt av NKL (og mener også coop i Sverige) på TV- og radioprodukter de importerte selv og solgte gjennom samvirkelagene. Dette var generelt rimelige og teknisk ganske enkle produkter.

Denne TVen er vel en 12" sort/hvit med VHF- og UHF-tuner. Den kan bare brukes hvis man har analog kabel-TV eller for avspilling fra gamle VHS-maskiner. Teoretisk kan man koble til mer moderne utstyr, men da må man koble via en modulator...

Lenke til kommentar

Dem sender vel enda noen analoge på kabel tv hos deg også da.

Hos meg med canaldigital er det igjen 14 tv kanaler på analogt 8 av dem på s-kanaler, men det er mye støy og dårlig bilde på flere.

Din gamle luma har vel kanskje kun begrensede frekvensbånd også (vhf, uhf )så er ikke sikkert du får inn alle som sendes analogt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...