Gå til innhold

Treg visning

bergen

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Jeg innstallerte for et par dager siden en WD 80gb hd som jeg bla. skal bruke til musikk.

Jeg overførte musikken, ca 15gb og dette gikk fint.

Men når jeg valgte visningen "ordne ikoner etter artist" skjedde det ikke stort... Skjermen ble hvit og jeg fikk den lommelykta som søkte og søkte...... og søkte :evil:

Etter ca en evighet kom filene enderlig opp sortert etter artist og i grupper.

Dette må jeg igjennom hver gang for å få den visningen, men velger jeg "ordne ikoner etter navn" kommer det opp med en gang..

Er det noe jeg kan gjøre for å slippe å vente på denne visningen eller er det bare sånn det er?

Takker for alle svar. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i allefall at indeksering for mappen er slått på under egenskaper-generelt-avansert. Deretter at du ikke bruker noen form for komprimereing av data.

Selv foretrekker jeg uansett å fordele et slikt antall musikkfiler (rundt 4000?) på flere mapper blant annet pga. dette...

Andre ting som kan spille inn er cache-størrelsen på disken.

Lenke til kommentar

En annen grei løsning som jeg benytter er å gruppere artistene alfabetisk. Alle artister som begynner med A i mappen A osv...

Blir noe færre mapper enn om man skal ha en for hver artist og veldig enkelt å sortere.

Gjør et søk på a*.* i den store mappen din, marker alle og flytt til undermappen "A" osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...