ethnaque Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hellos Jeg styrer på med en access-database for tiden og har støtt på et problem som jeg faktisk bare er nødt å løse: Når jeg kjører denne spørringen: rst3.Open "SELECT [OverforteTimer] FROM [qryFakturaer sortert paa KID og FakturaDato] WHERE [KID] = '" & Me![Kunde_Liste] & "' AND [FakturaDato] = '" & datovar & "'", CurConn, , , adCmdText fra Visual Basic i access, så får jeg feilmelding at det er ikke samsvar mellom datatyper i vilkårsuttrykk... Her er det altså FakturaDato og datovar som ikke samsvarer.. Saken er imidlertid at datovar er en dato hentet ut fra FatkuraDato i spørringen rett før. De skulle altså i teorien være helt like typer..? Det hjelper ikke å sette datoen i #-tegn. Noen som vet hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
offko Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Du må ha hash, eeeh altså # på hver side. Problemet ligger i at kjøring av datokriterier mot databasen krever us-gjenkjennelig-datoformat. rst3.Open "SELECT [OverforteTimer] FROM [qryFakturaer sortert paa KID og FakturaDato] WHERE [KID] = '" & Me![Kunde_Liste] & "' AND [FakturaDato] = #" & format(datovar,"yyyy-mm-dd") & "#", CurConn, , , adCmdText skulle gjøre trikset. Flere tips www.tek-tips.com Lenke til kommentar
ethnaque Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Det der gjorde susen! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå