Hellemokb Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hei! Broren min tok med seg to små, grå krabber hjem i dag (fra sandebukta). Vi skal ta dem med tilbake igjen senere (vi la ikke merke til at han snek dem med seg), men jeg lurer på noe: er de farlige? Kan de bære med seg farlige bakterier (som flått)? Er de utrydningstruet? Takk! Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Broren din har nåkk tatt med seg to helt vanlige strandkrabber. Det med bakterier kommer helt ann på miljøet som krabben har vært i. Info om strandkrabbe: http://no.wikipedia.org/wiki/Strandkrabbe Om du ønsker å spise den finner du oppskrift på strandkrabbe suppe her. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kan de bære med seg farlige bakterier (som flått)? Er de utrydningstruet? Takk! De har nok verken farlige bakterier eller parasitter (som flått), så bare slapp av. Krabber er morsomme skapninger, og jeg har selv en i et akvarium. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå