pipp Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har et abit nf7-s 2.0 kort. Hvis jeg prøver å overklokke min xp2000 cpu med å sette opp fsb 1mhz til 134 så booter ikke pcn? Må si jeg har aldri opplevd lignende på noen av abit kortene jeg har hatt. Noen som kan tenke seg hva jeg gjør galt ? Lenke til kommentar
pipp Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 etter nermere observasjoner ser det ut som pcn booter helt fint. Men jeg får ikke bilde på skjermen. AGP busen har jeg låst pål 66mhz. Any ideas ? Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Kanskje du har en CPU som er helt rævva på klokking... Lenke til kommentar
pipp Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 hehe den er nok ikke akkorat "top notch" på overklokking. Men det funka helt fint å overklokke den endel på mitt gamle Abit KG7 hovedkort. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Heh dette er skikkelig snålt altså. Jeg kan fint overklokke ved å øke multiplyern. Kjører den på xp2400 nå og føler det er mye å gå på Men hvis jeg øker fsb med 1 mhz booter den ikke. Go figure! Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har du testet en høyere fsb? Det kan fungere å klokke fsb enda høyere, selv om det høres litt rart ut Lenke til kommentar
johanhs Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hmmm. Merket det samme jeg og når jeg oc Xp2500+. Virker som den liker best FSBer som er gunstige å dele på de deletallene en setter Ram hastigheten til. Skjønner du hva jeg mener? Funka dårlig med 180, 185 og sånn. Da boota den ikke i hele tatt, men på 200 gikk det helt greit... Go figure... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har du flasha kortet? Det vil antageligvis gjøre at du kan klokke MYE mer enn det du gjør nå. Bios 1.0 og 1.4 er bra overklokkings Bios'er. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har samme tingen her..Kjører fint 12,5x200(1,9v) men prøver jeg feks.11x204 så vil den ikke.Piper og uler som f.... Har nyeste bios... TaZ Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Husk det er ikke nyeste BIOS som du skal ha for å overklokke, men den som er mest egnet til overklokking. Som sagt så er det versjon 1.0 og 1.4 som er de beste. Spør formann om dette, han vet bedre enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå