Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Alternativ til dør- trenger tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har forheng inn til mitt soverom, da vinduet ikke er stort nok til rømningsvei.

 

Det jeg har gjort er at jeg har festet en gardinstang i døråpningen, Ikke på innersiden eller utsiden av åpningen men inni. Så kjøpte jeg en tykk gardin som var enkel å dra frem og tilbake på stangen.

fungerer kjempe fint.

Har samme løsning foran garderobeinnredningen min.

 

Det er vel også mulig å få tak i noen slags skinner man kan henge gardiner i...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du plass til en skyvedør som går på skinner montert på veggen enten på innsiden av rommet eller utenfor, og som trekkes foran åpningen når rommet skal lukkes?

Lenke til kommentar

Jeg har forheng inn til mitt soverom, da vinduet ikke er stort nok til rømningsvei.

 

?

 

Det er selvsagt kjekt å kunne rømme ut av både vindu og av dør, men det er ikke krav til det. En bolig er som regel regnet som en branncelle, og dersom den ikke ligger på bakkeplan er det krav til to rømningsveier. Fra branncella, ikke fra hvert rom. Er man i en etasje med utgang rett på bakken, er det kun krav om en rømningsvei ut av boligen, og deretter krav om at man skal kunen rømme i to retninger når man er kommet ut.

 

 

Kan imidlertid ikke sette inn dør, foldedør el.l noen som har et smart alternativ?

 

Hvorfor ikke? Er et ikke plass, eller er det fordi du ikke eier boligen? Hvis det siste, så spør eier/utleier. Spør også før du skrur opp eventuell gardinstang eller skinne for forheng som lager skruehuller i karmen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja finnes det utvendige skyve/foldedører? Grunnen til at jeg ikke kan sette inn dør er fordi det er ekstremt ukurante mål her, samt at utskiftninger/tillaging av karm vil koste en formue, da det er vernet bygg i midten av røros sentrum. Men listverket kan jeg slå/skru inn det meste. skal sjekke utvendigskyvedør løsning tror jeg, men jeg leier leiligheten å vil ikke koste på for mye. Takker for svar så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...