Gå til innhold

Hvor mye bedre enn Telenors router?


Anbefalte innlegg

Jeg får litt ustabile signaler med Telenors offisielle router/modem. Vil jeg ved kjøp av en Asus RT-N66U få nevneverdig bedre signal og mer stabilt nett enn den jeg har nå? Er det verdt 1000 kr?

 

Jeg sitter i rommet ved siden av, og får 2/5 "streker" i Windows. Av og til dette nettet også ut.

 

Jeg har hørt mest positive anmeldelser av denne, men en på Komplett skriver:

 

"Den blir latterlig varm selv når man bruker det medfølgende stativet. Etter lang bruk blir den varm og slutter å fungere normalt. Den mister hastighet og blir rett og slett ustabil. Når dette skjer må den plugges ut i flere timer før den fungerer normalt igjen. Slitsomt når man kjøper en "dyr" router p.g.a. at man vil ha stabilitet."

 

Er dette vanlig med slike kraftige routere eller?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ekstremt mange med Zyxel-multimodem rundt om i Norge, om min erfaring er at den trådløse kapasiteten og rekkevidden er helt ok i forhold til det man forventer av en slik. Det kan dog alltids være problemer med enkelte nettverkskort, så det å oppdatere driver er verdt å prøve. Jeg liker likevel ikke utstyret, og har spesielt dårlig erfaring med strømforsyningen. Etter at to stykker tok kvelden i løpet av en uke, blåste jeg støv av et gammelt multimodem, satte det opp som en bro og koblet på en Linksys-router med DD-WRT. Det har vært så stabilt som man får det.

Lenke til kommentar

Vet ikke. Det funker som oftest normalt når jeg surfer nettet, men på enkelte spill kobler den seg ut. Lurer på om det har noe med porter å gjøre eller muligens gammel firmeware på modemet. Hvordan sjekker jeg firmeware på modem?

Det har neppe noe med porter å gjøre (vel, jo, men det er neppe problemet). Det kan være firmwaren til multimodemet eller hva man nå skal kalle dingsen, men jeg holder en knapp på nettverkskortet. Har du prøvd med andre enheter? Er det samme problemet med disse?

 

Fibermodem er nok det beste man kan ha. Alle kan sitte og ha på trådløs på alt av dingser og det er like raskt.

:huh:

Lenke til kommentar

Her kan man se hvordan nettverkskortet er plassert i forhold til skjermkortet. De er helt attmed hverandre.

 

http://i.imgur.com/5LKwOLe.jpg

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å plassere nettverkskortet lengre nede på den svarte eller de to blå kontaktene? De ser i hvertfall mye lengre ut enn den mørkeblå kontakten den står i nå.

 

http://i.imgur.com/mcG8o3C.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...