Gå til innhold

Ufiltrerte Følelser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Triste greier, men det er nok ikke slik som du fremstiller det. Illusjonen om fastfood/tv-tray generasjonen er betydelig overdrevet så vidt jeg kan se.

Dessverre kanskje av og til, for det er nok en del som hadde vært mindre problematiske for samfunnet om de hadde befunnet seg i en slik fettnarkose fremfor å drive på med overtro og det som verre er.

Lenke til kommentar

Ser ut som en som har insett en del av verdens realiteter i stedet for å gå med skylapper og pakke inn ting i konstante bedøvende distraksjoner. Men det er hvor du går videre derafra som er interessant. Hva gjør du med livet ditt i en sånn virkelighet? Ikke at jeg har noen oppskrift, men jeg tror ikke å dynke seg selv i tanker om avmakt og hvor meningsløst livet er er stort bedre enn taco, TV-kveld og smart-telefon på do. Det er hva du søker og gjør for spre ekte kjærlighet til deg og dine nærmeste og eventuelt videre utover verden som er selve utfordringen av verdi mener jeg. Men med tilstrekkelig insikt om livets og verdens realiteter (som bloggeren ser ut til å ha anskaffet noe av) har man et bedre utgangspunkt enn de som bare prøver å tette alt med fluffy bomull. Ikke spør meg om noen fasitsvar, men det er sånn jeg personlig observerer slike ting.

Lenke til kommentar

Verst er det vel når skylappene faller av tipper jeg.... :(

Har bare meg selv å sammeligne med her og jeg har aldri hatt noe annet syn enn total realisme, jeg er og gjør det jeg ønsker å være og gjøre og jeg må, såklart, jobbe med det hver dag. Sånn er det bare og sånn har det alltid vært for meg....

Nå er muligens folk i unaiten i en litt annen situasjon enn oss, de har hatt en zillion kaneler på TV og har, naturlig nok, et LANGT bredre tilbud på alt mulig innen underholdnings bransjen enn det vi har, var selv tretten år eller noe rundt der før vi hadde de to svenske kanalene i huset, før det var det kun NRK vi hadde og der var det kun barnetimen som gjalt for unger... I USA har de hatt alle slags kanaler siden seksti tallet, fokuseringen på underholdning har vært langt mer fremtreden enn her hjemme, skjønt vi begynner å få en del TV zombier vi også, som går på jobb og kommer hjem, lager mat og benker seg foran TV'n og blir sittende der frem til de legger seg...

Brød og sirkus holder massene fornøyd vettu og det stemmer faan meg også, helt man en dag snapper ut av det og innhentes av den realiteten du, eller andre, har skjermet deg i fra... Tror det vil bli mange unge her i landet som vil oppleve at den dataspille hverdangen de er vant til er noe helt annet enn den beeeinharde virkeligheten som venter dem med jobb, leilighet, hus, lån, blikjøp etc... Og en slik illusjon har ikke jeg opplevd, jeg ble puttet ut i virkeligheten med en gang jeg og det er jeg litt glad for :)

Syntes synd på fyren da, for han må virkelig føle at teppet han sto på er røsket vekk under bena hans og det krever sikkert en innsats for å bli stående etter noe slikt, og ikke falle... Mange lever jo på slike livsløgner og lever der hele livet, andre får livsløgnen knust og må finne "meningen med livet" på nytt og det kan nok være hardt...

Nytter ikke å lyve lenger da, hverken for seg selv eller andre, men være dønn ærlig og se hva man faktisk har av ressurser og egenskaper og jobbe derfra. Man kan godt skape seg illusjoner og drømmer, vi gjør det jo hele tiden, men det er viktig å ha et bein i virkeligheten for å klare seg, noe den fyren kanskje føler han ikke har. Selv er jeg såpass gammel at jeg så og si forventer at mutter eller fatter dropper snart, men jeg hadde da heller ikke forventet at de skulle leve evig og har derfor et realistisk syn på livet. Jada, mora mi satte meg til verden, men etter noen år måtte jeg klare meg selv og DER sliter nok en del av de som velger å bo hjemme med mamman sin etter at de strengt tatt skulle flyttet ut...

Virkeligheten er der den.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...