Gå til innhold

Recelling og firmanavn!

firepires

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg har bestemt meg og starte et hosting firma, og skal recelle. Noen som vet om noen bra hosting firmaer som tilbyr tjenester innen recelling? Hvilken server bør jeg ha i starten? Noen her som er utrolig kreativ i navn? Navn til Nettsiden osv. Vet at det med et hosting firma krever masse arbeid men jeg vil ta dette som en hobby, i og med at jeg elsker Data, og har stor interesse innen dette.

Kom med forslag til host og navn:)

Mvh Firepires

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke "masse" penger bare fordi du kjøper en dedikert server. Ut av spørsmålene dine i første post tror jeg ikke du har satt deg inn i verken det tekniske eller økonomiske av å drive en bedrift, spesielt ikke en bedrift som skal drive med videresalg av tjenester man nærmest får kastet etter seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du huske på at du må være over 18 år for å starte egen bedrift da, eller så må du ha noen over 18 om som står ansvarlig.

Og ut i fra måten du skriver så regner jeg vel med at du kun er type 13-14 år eller noe rundt der. ;)

Jeg har drevet med webhosting i mange år, og det er virkelig ikke bare å leie en server å tjene masse penger.

Du må virkelig ha peil på drift av servere (det er ikke det samme som å ha "peil" på data), du må kunne gi kundene god support. Du må ha økonomi til å drifte serveren til og med du har få kunder. Det er en uskreven regel på at det tar inntil tre år før et nytt firma begynner å tjene penger.

Du må ha god nok økonomi til at du takler at kunder ikke gjør opp for seg, uten at du må stenge ned serveren(e)

Du må ha økonomi til å klare f.eks hardware feil som gjør slik at du må bytte ut hardware.

Du må ha gode backup løsninger slik at kundene ikke mister data.

Det er som sagt ikke bare å leie en server å putte hundrevis av kunder inn på den uten å ha noe plan.

Og du blir virkelig ikke "rik" fort innen denne bransjen, for det finnes så sykt mange andre som driver på med akkurat det samme, og markedet er oversvømt med useriøse folk som bare skal prøve å tjene noen kjappe kroner (og der virker det jo som du også er).

For din egen og eventuelt fremtidige kunders skyld, hold seg unna i noen år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...